Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΟΡΑ

Το Ελληνικό κράτος μας λέει ΟΧΙ στο νέο αυτοκίνητο

Ελλάδα 10:33
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Το Ελληνικό κράτος μας λέει ΟΧΙ στο νέο αυτοκίνητο

ΑΓΟΡΑ

Το Ελληνικό κράτος μας λέει ΟΧΙ στο νέο αυτοκίνητο

ΑΓΟΡΑ

Η απόκτηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου κανονικά πρέπει να είναι ένα ευχάριστο γεγονός. Όταν, όμως, κάποιος δει τους φόρους που πρέπει να πληρώσει γι’ αυτό στη χώρα μας, θα δυσαρεστηθεί.

Advertisement
Advertisement

 

Και επιτέλους ήρθε εκείνη η στιγμή την οποία ονειρευόσουν για πολύ καιρό. Αποφάσισες να αποκτήσεις ένα καινούργιο αυτοκίνητο, το οποίο σου αρέσει και έχεις την οικονομική δυνατότητα να το αγοράσεις.

Βεβαίως, με τα χρήματα που θα δώσεις γι’ αυτό, δεν παίρνεις μόνο το όχημά σου. Παίρνεις και κράτος…

Advertisement
Advertisement

Το φορολογικό σύστημα που ισχύει στη χώρα μας για τα καινούργια επιβατικά (όπως και για τα φορτηγά) οχήματα προβλέπει την προοδευτική φορολόγησή τους ανάλογα με την παλαιότητα του οχήματος, σε συνδυασμό με την ενεργειακή απόδοση του κινητήρα του και την ευρωπαϊκή νόρμα προστασίας του περιβάλλοντος που πληροί.

Όπως προβλέπει η νομοθεσία που ισχύει πλέον στη χώρα μας, στη λιανική τιμή προ φόρων (δηλαδή την εργοστασιακή αξία αυτοκινήτου, το κόστος των μεταφορικών και το εμπορικό κέρδος) επιβάλλεται τέλος ταξινόμησης που σε ποσοστό κυμαίνεται από 3,8% έως 96%, ανάλογα με την ποσότητα εκπομπής CO2 που εκπέμπει ανά χλμ. Πέραν αυτών, προστίθεται και ο ΦΠΑ 24% επί της τιμής προ φόρων.

Advertisement

Αναλυτικότερα, οι συντελεστές του τέλους ταξινόμησης έχουν την ακόλουθη κλίμακα προοδευτικής φορολόγησης:

Λιανική τιμή προ φόρων από (ευρώ) Λιανική τιμή προ φόρων έως (ευρώ) Συντελεστής
0 14.000 4%
14.001 17.000 26%
17.001 20.000 53%
20.001 25.000 62%
25.001 30.000 71%
Άνω των 30.000 30%

Σε ό,τι αφορά στην κατανομή της φορολογητέας κλίμακας βάσει της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, η κλιμακωτή διαμόρφωση των συντελεστών της είναι η εξής:

0-100 γρ./χλμ. 101-120 γρ./χλμ. 121-140 γρ./χλμ. 141-160 γρ./χλμ. 161-180 γρ./χλμ. 181-200 γρ./χλμ. 201-250 γρ./χλμ. 251 γρ./χλμ. και άνω
-5% 0% 10% 20% 30% 40% 60% 200%
Advertisement

Συνδυαστικά, προκύπτει ο παρακάτω πίνακας:

Λιανική τιμή προ φόρων (ευρώ) Φόρος βάσει συντελεστή 0-100 γρ./χλμ. CO2 101-120 γρ./χλμ. CO2 121-140 γρ./χλμ. CO2 141-160 γρ./χλμ. CO2 161-180 γρ./χλμ. CO2 181-200 γρ./χλμ. CO2 201-250 γρ./χλμ. CO2 251 γρ./χλμ. CO2 και άνω
-5,% 0% 10% 20% 30% 40% 60% 200%
Έως 14.000 4,0% 3,8,% 4,0% 4,4% 4,8% 5,2% 5,6% 6,4% 12,0%
14.001-17.000 8,0% 7,6% 4,0% 8,8% 9,6% 10,4% 11,2% 12,8% 24,0%
17.001-20.000 16,0% 15,2% 16,0% 17,6% 19,2% 20,8% 22,4% 25,6% 48,0%
20.001-25.000 24,0% 22,8% 24,0% 26,4% 28,8% 31,2% 33,6% 38,4% 72,0%
25.001 και άνω 32,0% 30,4% 32,0% 35,2% 38,4% 41,6% 44,8% 51,2% 96,0%

Σημειώνουμε ότι τα οχήματα με κινητήρα υβριδικής διάταξης έχουν μείωση 50% του συντελεστή ανάλογα με την ποσότητα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα που εκπέμπει ο κινητήρας τους. Τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα απαλλάσσονται εντελώς από δασμούς και εμπίπτουν μόνον σε ΦΠΑ.

Το παράδειγμα του νέου Honda Civic e:HEV


Η ενδέκατη γενιά του Honda Civic e:HEV είναι ένα τυπικό παράδειγμα της πολυπλοκότητας που ισχύει στη φορολόγηση ενός καινούργιου αυτοκινήτου και μάλιστα υβριδικής τεχνολογίας.

Advertisement

Σύμφωνα με τον επίσημο τιμοκατάλογο της Honda, στην Ελλάδα η τιμή του καινούργιου Civic ξεκινάει από τις 41.500 ευρώ. Σε αυτό το ποσό συμπεριλαμβάνονται ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας 24% (δηλαδή 7.162 ευρώ) και το τέλος ταξινόμησης 15,1% (δηλαδή 4.497 ευρώ).

Έτσι, το συνολικό ποσοστό φορολόγησης του καινούργιου Civic e:HEV είναι 39,1% και το αθροιζόμενο ποσό φτάνει τα 11.659 ευρώ. Όμως, η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ανακοινώσει ένα προωθητικό πρόγραμμα βάσει του οποίου προσφέρει εκπτώσεις από 2.250 έως 2.600 ευρώ.

Συνέπεια των παραπάνω είναι η τελική τιμή του νέου Civic e:HEV να διαμορφώνεται στις 39.250 ευρώ (από τις 41.500 ευρώ της τιμής καταλόγου) στην εξοπλιστική έκδοση «Elegance». Με αυτόν τον τρόπο, η βασική τιμή του μειώνεται κάτω από το «ψυχολογικό όριο» των 40.00 ευρώ.

Θυμίζουμε ότι το καινούργιο Civic e:HEV διαθέτει το ευφυές σύστημα υβριδικής διάταξης που έχουν εξελίξει και εφαρμόζουν οι άνθρωποι της εταιρείας, οι οποίοι πάντα προσπαθούν να καινοτομούν και να είναι σύμφωνοι με το πνεύμα του Soichiro Honda, του ιδρυτή της.

Ουσιαστικά, το Civic e:HEV λειτουργεί ως αμιγώς ηλεκτρικό όχημα για μεγάλο χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια της κίνησής του, τόσο εντός πόλης όσο και εκτός αυτής. Η τυποποιημένη κατανάλωσή του είναι 4,7 λίτρα/100 χλμ., πολύ καλή για ένα όχημα που δεν του λείπουν οι επιδόσεις. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς του φτάνει τους 184 ίππους, η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή του τα 315 Nm, ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα για λόγους ασφάλειας.

Στη χώρα μας, οι υποψήφιοι αγοραστές του Honda Civic e:HEV, εκτός από την καινοτομία, την αξιοπιστία και το υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού που διαθέτει, μπορούν να επωφεληθούν και από την πενταετή εργοστασιακή εγγύηση (μέσω δωρεάν επέκτασης για δύο χρόνια από τον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη) και από το γεγονός ότι δεν χρεώνεται επιπλέον το χρώμα του αμαξώματος.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Η φορολογία «όπλο» ενάντια στην κλιματική αλλαγή!
Πόσο πρέπει να δουλέψει ο Έλληνας για να πάρει καινούργιο αυτοκίνητο;
Η Seiko έφτιαξε ρολόι για το νέο Honda Civic Type R