Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα προσθιοκίνητα της καρδιάς μας!

Ελλάδα 9:14
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τα προσθιοκίνητα της καρδιάς μας!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Τα προσθιοκίνητα της καρδιάς μας!

ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Είναι κάποια πρσθιοκίνητα που έχουν γράψει τη δική τους ιστορία, σημαδεύοντας ταυτόχρονα πολλούς οδηγούς που «τολμούν» να τα τοποθετήσουν απέναντι σε πισωκίνητα και τετρακίνητα μοντέλα.

Advertisement
Advertisement

Κάνοντας μια αναδρομή στα τελευταία 30 χρόνια ξεχωρίζουμε ορισμένα προσθιοκίνητα μοντέλα που πρόσφεραν μεγάλες συγκινήσεις στους οδηγούς τους.

Είναι κάποια από αυτά που οδηγώντας τα δεν πιστεύεις πως είναι προσθιοκίνητα. Τα μοντέλα της παρακάτω λίστας, είναι αυτά που ξεχώρισαν για την έφεσή τους να δείχνουν πίστη στις επιταγές του οδηγού και να του περνούν με τη σειρά τους, μια πολύ ευχάριστη διάθεση σε δρόμους με πολλές στροφές.

Λίγο το στήσιμο, λίγο οι δυνατοί κινητήρες, τα μοντέλα που έχουμε εδώ, είναι κορυφαίες εκδόσεις «ταπεινών» μοντέλων που εκτός του μεγάλου μεριδίου στην αγορά, έχουν τη δυνατότητα να «κλειδώσουν» και τα ανώτερα οδηγικά ένστικτα.

Alfa Romeo 156 GTA

Advertisement
Advertisement

Όλες οι 156 είχαν «κάτι» που σε έκαναν να θέλει να γράφεις χιλιόμετρα μαζί τους. Οδηγώντας όμως την κορυφαία, με τον ιδιαίτερα μελωδικό Busso V6 στην καλύτερή του φόρμα να αποδίδει 250 ίππους, έβρισκες την οδηγική σου Ιθάκη.

Μπορεί το τιμόνι της να μην «έκοβε» ιδιαίτερα στις επιτόπιες, έκανε όμως ότι ακριβώς έπρεπε για να χαράζει τροχιές ο οδηγός και να ακολουθεί το αυτοκίνητο απαρέγκλιτα. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός πως όλοι ανεξαιρέτως όσοι δοκίμασαν τα θέλγητρά της, την προτιμούσαν από την πιο compact 147 GTA.

Cupra Formentor e-Hybrid

Advertisement

Στην έκδοση με τους 245 ίππους, το Formentor κάνει τα πάντα σωστά προκειμένου να αποδείξει στον οδηγό του πως η τετρακίνηση της ακόμα δυνατότερης εκδοχής (VZ5) είναι περιττή. Η αλήθεια είναι πως ο συνδυασμός πλαισίου/ ανάρτησης, είναι αυτός που κάνει το μοντέλο να ξεχωρίζει από τον ορυμαγδό των σύγχρονων SUV.

Advertisement

Αναδύει μια σπορ διάθεση που όμοιά της δεν εντοπίζεται σε μοντέλο της κατηγορίας των «ημίψηλων». Από τον τρόπο που το τιμόνι αναπαράγει τα τεκταινόμενα του δρόμου και τα φέρνει στα χέρια του οδηγού, έως το πώς διαχειρίζεται την ισχύ, τα μηχανικά μέρη του Formentor είναι για βραβείο.

Fiat Coupe 20v Turbo Plus

O Chris Bangle, όσο έκατσε στον Όμιλο της Fiat, ανάμεσα στα άλλα που πρόλαβε να κάνει ήταν και το να βάλει την υπογραφή του στο συγκλονιστικό σε εμφάνιση Coupe.

Advertisement

Μια από τις εκδόσεις του μοντέλου, ήταν αυτή με τον 5κύλινδρο δίλιτρο turbo κινητήρα που απέδιδε 225 ίππους, είχε έναν από τους πλέον συναρπαστικούς ήχους όταν «φόρτωνε» και μετέφερε μαεστρικά πάρα πολύ από την ταχύτητα της ευθείας, στις στροφές. Το Viscodrive μπλοκέ έκανε πραγματικά εξαιρετική δουλειά, βοηθώντας το Coupe να κάνει απίθανα πράγματα σε δρόμους με στροφές.

Ford Focus RS MK1

Χρησιμοποιώντας το set-up των ασφάλτινων αγώνων του WRC, τότε που η Ford μεσουρανούσε στον θεσμό και όχι μόνο, η έκδοση RS του πρώτου Focus ήρθε να ταράξει τα νερά μιας κατηγορίας που ήξερε μόνο τα τετριμμένα (λέγε με GTI). Με ένα δίλιτρο Duratec που απέδιδε 210 ίππους και το μηχανικό μπλοκέ της Quaife, το Focus RS έκανε τον οδηγό του να νιώθει πραγματικά ξεχωριστός πίσω από το μπλε – μαύρο τιμόνι του.

Όλες οι εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόταν τότε η Ford στο WRC, έδωσαν το παρόν στο Focus RS που έβγαινε μόνο στο χαρακτηριστικό μπλε μεταλλικό χρώμα. Έτσι οι τροχοί ήταν της ΟΖ και τα καθίσματα της Recarο, ενώ η Brembo υπέγραφε τα φρένα.

Honda Civic Type R

Όλα τα Type R έχουν γράψει τη δική τους ιστορία στο βιβλίο της Honda και μάλιστα με χρυσαφί μελάνι αλλά εκείνο της προηγούμενης γενιάς (FK8), ήταν πραγματικά το απόσταγμα της διάθεσης των μηχανικών της Honda να διακριθούν σε όλα τα επίπεδα.

Η αισθητική του το κάνει να ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο στο δρόμο ενώ ο δίλιτρος turbo κινητήρας με τους 320 ίππους, δίνει την πρώτη ύλη για την επικράτηση απέναντι σε όλους τους αντιπάλους. Δεν είναι τυχαίο πως έχει σαρώσει τα βραβεία και έχει γράψει χρόνους – ρεκόρ σε όσες πίστες κλήθηκε να κάνει τη διαφορά. Κι όλα αυτά, εν αναμονή του νέου, που όλα δείχνουν πως θα είναι ακόμα καλύτερο σε όλους τους τομείς.

Hyundai i20 N

Βγαίνεις από ένα «ταπεινό» χιλιάρι i20, μπαίνεις στο «Ν» και νομίζεις πως κάποιος σου κάνει πλάκα. Από τα πρώτα μέτρα που διανύεις με το κορυφαίο κορεάτικο μικρό, καταλαβαίνεις πως εδώ δεν έχεις να κάνεις με ένα μικρό «βαρελότο» αλλά με ένα αυτοκίνητο που έχει σοβαρές βάσεις να σου προσφέρει ταχύτητα και αίσθηση αγωνιστικού αυτοκινήτου χωρίς roll-cage.

Τα προγράμματα οδήγησης βοηθούν στην ανάδειξη των χαρακτηριστικών του μικρού Hyundai που με τον 1.600άρη του κινητήρα, είναι πιο «προσιτό» σε σχέση με το δίλιτρο αντίστοιχο i30.

Mini Cooper S John Cooper Works

Όλες οι εκδόσεις του hatchback Mini που έχουν αυξημένη απόδοση από τον κινητήρα, έχουν και αυτό το χαρακτηριστικό του στησίματος για στροφές. Κυρίαρχο στοιχείο είναι η σκληρή ανάρτηση που ορίζει τη διάθεση «ένα κομμάτι» στο αυτοκίνητο και την εισπράττεις ακόμα και όταν κινείσαι σε νορμάλ ρυθμούς.

Όταν η πίεση αυξηθεί, τότε τα πράγματα αρχίζουν και έχουν το νόημα που πρέπει, με το μικρό μοντέλο της Mini να δίνει ρέστα ακρίβειας και αποτελεσματικότητας, όσο πιο «σφιχτή» είναι μια διαδρομή.

Renault Megane RS

Το τελευταίο αριστούργημα από το τμήμα Renault Sport, είναι βασισμένο στο Megane και έχει τον κινητήρα των 1,8 λίτρων που αποδίδει 280 ίππους. Η τετραδιεύθυνση του μοντέλου σε συνδυασμό με την αριστουργηματική ρύθμιση της ανάρτησης, συνθέτουν ένα σύνολο που πραγματικά δε χορταίνει να οδηγεί κανείς.

Η αμεσότητα του τιμονιού και το αυτόματο κιβώτιο, συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας εξαιρετικής εικόνας που σε τίποτα δεν θυμίζει αυτοκίνητο που η μετάδοση της κίνησης αφορά μόνο τους εμπρός τροχούς. Το Megane RS είναι ταχύτατο και ευέλικτο, με ένα τρόπο που παραπέμπει σε αυτοκίνητο μικρότερης κατηγορίας αλλά με τη σταθερότητα της κλάσης του.

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Εδώ έχουμε να κάνουμε με μια περίπτωση «μεταμόρφωσης» με μια απλή κίνηση. Δεν στεκόμαστε στους 19 παραπάνω ίππους από την «απλή» OPC έκδοση του μοντέλου με τον ίδιο 1.600άρη turbo αλλά στην ύπαρξη του πολύ αποτελεσματικού μηχανικού μπλοκέ διαφορικού.

Το κοντρόλ της ισχύος από το μπλοκέ και οι 18άρηδες τροχοί της έκδοσης Nurburgring Edition, που ξεχωρίζει και από τα πανέμορφα bucket της Recaro, δίνουν στο Corsa μια διάθεση που δεν υπήρχε ποτέ σε αυτή την κατηγορία από την Opel. Η μικρή αυτή «βόμβα», έχει μείνει στην ιστορία για τον τρόπο με τον οποίο έκανε τη διαφορά σε σχέση με ότι άλλο έχουμε δει από τη γερμανική εταιρεία.

VW Golf GTΙ

Ανέκαθεν το Golf στην έκδοση GTΙ, έδινε στον οδηγό του την αίσθηση πως έχει στα χέρια του κάτι ξεχωριστό. Η στιβαρή του αίσθηση και ο ικανότατος κινητήρας, αποτελούν δύο κορυφαία συστατικά για το σύνολο που διαχρονικά «αφήνει σημάδι» στον οδηγό που θα το βάλει στο χέρι.

Ειδικά στις εκδόσεις με το DSG κιβώτιο που «εξαφανίζει» τα «κενά» απόδοσης ανάμεσα στις αλλαγές των ταχυτήτων, το Golf GTΙ δίνει ρέστα αποτελεσματικότητας στους δρόμους που είναι γεμάτοι με στροφές και υπάρχουν για να ξεχωρίζει σε οδηγικό επίπεδο ο αποτελεσματικότερος συνδυασμός αυτοκινήτου – οδηγού.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Περιπολικά: Το Ελληνικό υπεραυτοκίνητο CHAOS στην ΕΛ.ΑΣ; – Δείτε τα καλύτερα στον κόσμο
Ιδιαίτερα μαθήματα για την τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων
Με συρόμενες πόρτες το Apple Car;