Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Suzuki e Vitara στην Ελλάδα (+video)

Ελλάδα 20:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(100) "Πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Suzuki e Vitara στην Ελλάδα (+video)"
    

Πρώτη οδηγική επαφή με το νέο Suzuki e Vitara στην Ελλάδα (+video)

ΝΕΑ

Το Suzuki e Vitara, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου, παρουσιάστηκε επίσημα και στη χώρα μας, δείχνοντας την προσαρμογή της εταιρείας στη νέα εποχή της Αυτοκίνησης.

Advertisement
Advertisement

Ακόμη ένα «κάστρο» έπεσε και το καινούργιο e Vitara, η αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση του γνωστού μοντέλου της Suzuki καταφτάνει στην Ελλάδα.

Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV προστίθεται στην γκάμα τής εταιρείας ως ένα επιπλέον μοντέλο αυτής και δεν πρόκειται για την καινούργια γενιά το Vitara (το οποίο θα συνεχίσει να διατίθεται με θερμικό κινητήρα).

Το e Vitara ξεχωρίζει για τη σχεδίασή του η οποία διατηρεί πολλά από τα στοιχεία της ταυτότητας που το προσδιορίζουν ως ένα γνήσιο Suzuki.

Advertisement
Advertisement

Η μάσκα του χαρακτηρίζεται από τα ιδιαίτερης σχεδίασης φώτα LED, το ευμέγεθες εταιρικό σύμβολο και από τη διαμόρφωση του εκεί προφυλακτήρα. Οι θόλοι των τροχών είναι έντονοι, με γωνιώδες περίγραμμα και καλύπτονται από προστατευτικό πλαστικό.

Η οροφή του είναι ελαφρώς κεκλιμένη στο πίσω μέρος της, παραπέμποντας σε coupé. Το πίσω τμήμα τού αμαξώματος χαρακτηρίζεται από τα φώτα -που προεκτείνονται και προς το πλάι του- και από τον ανάγλυφο εκεί προφυλακτήρα. Φυσικά, τα μεγάλα γράμματα της ονομασίας του δεν αφήνουν περιθώριο να το μπερδέψει κάποιος με οτιδήποτε άλλο.

Το καινούργιο e Vitara βασίζεται στη νέα πλατφόρμα «HEARTECT-e» την οποία δημιούργησαν από κοινού η Toyota, η Suzuki και η Daihatsu για τα καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα τους.

Advertisement

Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου της Suzuki είναι 4.275 χλστμ. μήκος, 1.800 χλστμ. πλάτος και 1.635 χλστμ. ύψος. Το μεταξόνιό του φτάνει τα 2,700 χλστμ. Η απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος είναι 180 χλστμ., ίδια και στις δύο εκδόσεις του, τόσο την εμπροστοκίνητη (2WD) όσο και σε αυτή με τους δύο ηλεκτροκινητήρες (AllGrip-e).

Η μπαταρία του προέρχεται από την BYD και είναι τεχνολογίας «Blade». Είναι τύπου λιθίου φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP) και διατίθεται σε δύο εκδοχές: Είτε με ενεργειακή χωρητικότητα 49 kWh είτε με 61 kWh, αντίστοιχα.

Advertisement

Η πρώτη τοποθετείται στη βασική, εμπροστοκίνητη έκδοση του e Vitara. H δεύτερη τόσο στην ισχυρότερη δικίνητη όσο και στην τετρακίνητη (AWD).

Στο e Vitara 2WD με τον μικρό συσσωρευτή η μέγιστη ισχύς είναι 144 ίπποι και η μέγιστη ροπή 193 Nm. Στην έκδοσή του με τον μεγαλύτερο -των 61 kWh- η δικίνητη εκδοχή του αποδίδει 174 ίππους και η μέγιστη ροπή παραμένει ίδια (193 Nm).

Στο e Vitara AllGrip-e, ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας αποδίδει (επίσης) 174 ίππους και μέγιστη ροπή 193 Nm και ο πίσω 65 ίππους και μέγιστη ροπή 114 Nm. Η μέγιστη συνδυαζόμενη ισχύς φτάνει τους 184 ίππους και η μέγιστη συνδυαζόμενη ροπή τα 307 Nm.

Advertisement

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις του, το e Vitara 2WD των 144 ίππων επιταχύνεται από τα 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δευτερόλεπτα και το e Vitara 2WD των 175 ίππων σε 8,7 δευτερόλεπτα. Το e Vitara AllGrip-e χρειάζεται 7,4 δευτερόλεπτα για την ίδια διαδικασία, αντίστοιχα.

Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου περιορίζεται στα 150 χλμ./ώρα σε όλες τις εκδόσεις του. Τέλος, το βάρος του e Vitara είναι 1.700-1.702 κιλά για το 2WD των 144 ίππων, 1.760-1.799 κιλά γι’ αυτό των 175 ίππων και 1.860-1.899 κιλά για το AWD.

Οι τιμές του νέου e Vitara στην ελληνική αγορά θα ανακοινωθούν από τον Ιανουάριο, με τις προπαραγγελίες του μοντέλου να ξεκινούν σύντομα. Το αυτοκίνητο που θα εισάγεται στη χώρα μας θα είναι η έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία και αναμένεται τον Μάρτιο του 2026. Πάντως, για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης η βασική τιμή τού e Vitara στην Ισπανία και στη Γερμανία υπολογίζεται να αρχίζει από τις περίπου 35.000 ευρώ.


Πρώτες εντυπώσεις σε ελληνικό έδαφος

Αν και το αμιγώς ηλεκτρικό e Vitara δεν έχει εισαχθεί ακόμη στη χώρα μας, η επίσημη ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki φρόντισε να φέρει στην Ελλάδα ορισμένο αριθμό οχημάτων προπαραγωγής για μια σύντομη επαφή με το νέο μοντέλο.

Έτσι, είχαμε τη δυνατότητα και την ευκαιρία να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στον ελεγχόμενο χώρο πίστας καρτ, ένα μέρος που δεν είναι ο «φυσικός χώρος» του. Ωστόσο, το e Vitara μάς άφησε θετικές εντυπώσεις.

Η εικόνα του είναι τυπική ενός SUV της ιαπωνικής εταιρείας και εταιρείας, δηλαδή δυναμική και με τα χαρακτηριστικά που το κάνουν να είναι αμέσως αναγνωρίσιμο ως δημιούργημά της. Τα φώτα εμπρός και πίσω είναι χαρακτηριστικά και οι έντονες ακμές στο πλάι και οι θόλοι των τροχών προσθέτουν θετικά στοιχεία στην εμφάνισή του.

Ο εσωτερικός χώρος είναι ικανοποιητικότατος για τουλάχιστον τέσσερις ενήλικους. Τα καθίσματα είναι τοποθετημένα σχετικά ψηλά, είναι άνετα και με καλή πλευρική στήριξη για τα δεδομένα του οχήματος.

Ο οδηγός βολεύεται εύκολα στη θέση του και έχει καλή περιμετρική ορατότητα. Οι οθόνες στο ταμπλό είναι ευκρινείς και ευανάγνωστες και οι φυσικοί διακόπτες για τον χειρισμό επιμέρους συστημάτων πλησίον αυτού και άμεσα προσβάσιμοι.

Η πρακτικότητα είναι ακόμη ένα θετικό στοιχείο τού e Vitara. Ουσιαστικό χαρακτηριστικό του είναι το γεγονός ότι το πίσω κάθισμα μπορεί να συρθεί εμπρός ή πίσω σε μια απόσταση έως 160 χλστμ., αυξάνοντας τον χώρο για τους επιβάτες ή για τις αποσκευές, αναλόγως.

Μάλιστα, το κάθισμα χωρίζεται σε δύο τμήματα, σε αναλογία 60/40, ώστε να δίνει τη δυνατότητα μερικής διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου αναλόγως των μεταφορικών αναγκών κάθε φορά.

Να σημειώσουμε ότι στη δικίνητη εκδοχή του το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από τα 244 λίτρα-310 λίτρα, αναλόγως της θέσης του πίσω καθίσματος και φτάνει τα 562 λίτρα όταν διπλωθούν πι πλάτες του. Στην τετρακίνητη, οι τιμές κυμαίνονται από τα 238-310 λίτρα έως τα 562 λίτρα, επίσης.

Στον ούτως ή άλλως απαιτητικό χώρο της πίστας καρτ, το e Vitara έδειξε ότι είναι ένα καλοστημένο όχημα για την κατηγορία του.

Η ανάρτησή του αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός και αντιστρεπτική ράβδο και πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων.

Η ρύθμισή της είναι ισορροπημένη αναφορικά με την άνεση και την κλίση του αμαξώματος προς το εσωτερικό της στροφής.

Η επιτάχυνση του είναι άμεση αλλά όχι απότομη και το σύστημα πέδησης αποδοτικό και ανθεκτικό. Καλό σε αίσθηση είναι και το τιμόνι και το όχημα αλλάζει εύκολα την πορεία του στις διαδοχικές και απανωτές στροφές.

Περισσότερα για το νέο αμιγώς ηλεκτρικό e Vitara θα μπορούμε να σας πούμε όταν θα το έχουμε για μια πλήρη δοκιμή και εκτενέστερη αξιολόγησή του.

@newsauto.gr Suzuki e Vitara: Το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki είναι γεγονός!🔌 Το νέο e Vitara πάτησε Ελλάδα και φέρνει τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης πιο κοντα. ➡️ Δικίνητο ή τετρακίνητο ➡️ Αυτονομία έως 426 χλμ. ➡️ Χώρος αποσκευών 330 λίτρα ➡️ Δύο μπαταρίες: 49 ή 61 kWh Διαθέσιμο την ερχόμενη άνοιξη – Τιμές τον Ιανουάριο 💪🇬🇷 #newsauto #suzukivitara #4×4 #fyp #december ♬ πρωτότυπος ήχος – newsautogr

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Κομισιόν: Σήμανση «Made in Europe» για τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα!

Το Ford Fiesta επιστρέφει με τη βοήθεια της Renault

Πατάνε γκάζι οι Κινέζοι στην Ελλάδα. Στο 8,5% το ποσοστό τους