Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Ποια είναι τα επόμενα μεγάλα έργα στην Ελλάδα;

Ελλάδα 0:04
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Ποια είναι τα επόμενα μεγάλα έργα στην Ελλάδα;

ΝΕΑ

Ποια είναι τα επόμενα μεγάλα έργα στην Ελλάδα;

ΝΕΑ

Οι ανάγκες για να καλυφθεί το χαμένο έδαφος και να αναβαθμιστούν οι υποδομές της χώρας, δεν σταματούν ποτέ.

Advertisement
Advertisement

Αυτή την χρονική περίοδο συμπληρώνονται υποδομές όπως η γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, τμήματα στην Ολυμπία Οδό (Πάτρα-Πύργος), το βόρειο και νότιο τμήμα του Ε65 (το οποίο παραδόθηκε πρόσφατα), ο ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, το flyover, η νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Αίγιο-Ρίο ενώ προς παράδοση οδεύει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης και το 2025 της επέκτασης προς Καλαμαριά.

Υπάρχει, όμως, και μια «νέα γενιά» έργων που θα περιλαμβάνει τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού (προς Ραφήνα, προς Λαύριο και την Σήραγγα Ηλιούπολης), η προτεινόμενη παράκαμψη Αττικής με τον άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα, οι παρεμβάσεις στην περιοχή Σχιστού-Ασπροπύργου.

Στην περιφέρεια πέρα από το τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά και την αναβάθμιση του άξονα Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι, ίσως κάποια στιγμή να δούμε και το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα.

Advertisement
Advertisement

Σε ό,τι αφορά στο Μετρό, οι ανάγκες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, φαίνεται να μεγαλώνουν. Σύμφωνα με τις εξαγγελίες που έχουν γίνει, απαιτούνται περίπου 7-8 δισ. ευρώ. Είναι για τις επεκτάσεις στην Αθήνα της γραμμής 4 (προς Πετρούπολη, Μαρούσι-Λυκόβρυση, προς Ηλιούπολη), της γραμμής 2 προς Ίλιον (είναι σε δημοπράτηση), Μενίδι και Γλυφάδα, της γραμμής 1 προς Καλλιθέα (νέος κλάδος από το Θησείο) και Βαρυμπόμπη.

Στη Θεσσαλονίκη αντίστοιχα έχουμε την επέκταση προς τα βόρειοδυτικά (Σταυρούπολη-Ευκαρπία-Ν.Παπαγεωργίου), προς Αεροδρόμιο Μακεδονία και την νέα γραμμή 2 που θα έχει σχήμα διχάλας, καθώς θα έχει δύο κλάδους στα δυτικά (ξεκινά απο Κορδελιό και Εύοσμο) και μέσω Τσιμισκή θα φτάνει Χαριλάου και Τούμπα.

Στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών όμως δεν έχει ανοίξει καθόλου το θέμα Τραμ στην περιφέρεια αλλά και οι επεκτάσεις του στην Αθήνα.

Advertisement

Στο ιδιαιτέρως ευαίσθητο, μετά τις τραγωδίες με τα Τέμπη και την κακοκαιρία Daniel, θέμα του νέου Σιδηρόδρομου, ανακοινώθηκε ένας νέος 20ετής σχεδιασμός που έχει 3 σκέλη. Πενταετίας, δεκαετίας και εικοσαετίας. Σε πρώτη φάση, θα έπρεπε ήδη να έχουν τρέξει έργα όπως η αποκατάσταση των γραμμών στη Θεσσαλία, η αναβάθμιση της γραμμής ΣΚΑ-Οινόη και στη Βόρεια Ελλάδα, η νέα γραμμή Καβάλα-Ξάνθη και η αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.