Menu
Live Κίνηση | Τιμές Αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

ΝΕΑ

Οδηγούμε το νέο Kia Stonic

  • Κώστας Φούζας

Η Kia επιχειρεί να μπει δυναμικά στα compact SUV με το νέο Stonic. Οδηγούμε το μοντέλο στην πρωτεύουσα της Γερμανίας και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ: ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ

Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως, αυτή των μικρών compact SUV, κεντρίζει πλέον το ενδιαφέρον όλων των κατασκευαστών. Σε αυτό το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό segment η Kia επιχειρεί να κάνει δυναμικό μπάσιμο και να αποσπάσει μερίδια αγοράς με ένα εντελώς νέο μοντέλο. Το νέο Stonic αποτελεί τον «αδελφό» του νέου μικρού SUV Hyundai Kona, φέροντας ένα design που το εντάσσει στο πλαίσιο της νεότερης σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Kia. Ετσι, ξεχωρίζουμε στοιχεία όπως το δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα, τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος με τις χαρακτηριστικές ποδιές των προφυλακτήρων, αλλά και τη διχρωμία αμαξώματος – οροφής (υπάρχουν 20 διαφορετικοί συνδυασμοί).

Στο εσωτερικό, η όλη σχεδίαση αντλείται από το αντίστοιχο τμήμα του εσωτερικού του νέου Kia Rio, με κάποιες μικροαλλαγές στα σχήματα, αλλά και με πιο φωτεινές επενδύσεις (ανάλογα πάντα με την έκδοση). Σε επίπεδο ποιότητας τώρα, η καμπίνα του Stonic αποτελείται στο σύνολό της από σκληρά πλαστικά που εμφανίζουν πολύ καλή συναρμογή, ενώ οι χώροι είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας (χώρος αποσκευών στα 352 λίτρα). Ο αέρας για τα γόνατα και τα κεφάλια των πίσω επιβατών είναι αρκετά μεγάλος – και έτσι ακόμη και άτομα με μεγάλο ύψος δεν θα συναντήσουν πρόβλημα.

Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης 1,25 και 1,4 λίτρων, τον 1.000άρη turbo (T-GDI) βενζινοκινητήρα των 120 ίππων της Hyundai-Kia, αλλά και έναν 1.600άρη diesel με 110 άλογα (για όλες τις επιλογές κινητήρων υπάρχει στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εκτός του βασικού 1,2 που συνδυάζεται με 5άρι). Φυσικά, κατά τα γνωστά δεδομένα της εποχής, το νέο Stonic διαθέτει μια πλήρη γκάμα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης αυτοκινήτου στο «τυφλό» σημείο και πολλά άλλα. Στο Βερολίνο, όπου βρεθήκαμε για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, είχαμε στη διάθεσή μας τη βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.000άρη τούρμπο των 120 ίππων, αλλά και εκείνη με το μοτέρ πετρελαίου των 1,6 λίτρων. Kαι τα δύο μηχανικά σύνολα μάς άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις, όμως ο 1.0 T-GDI δείχνει να κερδίζει τελικά την παρτίδα με τη ραφιναρισμένη λειτουργία και απόδοσή του.

Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τώρα, οι Κορεάτες έχουν δημιουργήσει ένα αρκετά ευχάριστο και δυναμικό σύνολο, τόσο στον αυτοκινητόδρομο όσο και μέσα στην πόλη. Μπορεί η ρύθμιση της ανάρτησης να είναι κάπως σφιχτή για αστικές διαδρομές, όμως χαρίζει στο αμάξωμα σταθερότητα σε κλειστά τμήματα αλλά και στις υψηλές ταχύτητες. Θετικές εντυπώσεις μας άφησε και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο προσφέρει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό. Σε κάθε περίπτωση, έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκληρωμένο compact SUV. Το λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά ξεκινά άμεσα και η τιμή εκκίνησης τοποθετείται στα 14.000 ευρώ περίπου για την έκδοση 1,2 με 85 ίππους.


ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 998 cc turbo
Ισχύς: 120 PS
Ροπή: 171 Νm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,3 sec
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση (/100 km): 5,0 lt
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Βάρος: 1.185 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.140/1.760/1.520 mm
Χώρος αποσκευών: 352 lt
Τιμές: 1,4 100 PS: €15.500, 1,0 T-GDI 120 PS: €16.500, 1,6 diesel 110 PS: €17.660

Δημοφιλή στο Protothema.gr