Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Ο Έλληνας της Coys αποκλειστικά στο NewsAuto

  • NewsAuto.gr

Ο Δημήτρης Σπυρόπουλος, ο άνθρωπος που φέρνει τον πλειστηριασμό ιστορικών αυτοκινήτων της Coys, για δεύτερη χρονιά στην Αθήνα, μας αποκαλύπτει μυστικά της δουλειάς του: εδώ μιλάμε μόνο για ιστορικά, συλλεκτικά αυτοκίνητα!

ΤΟΥ ΑΚΗ ΤΕΜΠΕΡΙΔΗ (twitter.com/theworldoffroad)

Ο βρετανικός οίκος εκτίμησης και πλειστηριασμών αυτοκινήτων Coys διοργάνωσε πέρυσι τον πρώτο διεθνή πλειστηριασμό στην Αθήνα. Μετά την επιτυχία που σημείωσε επανέρχεται το επόμενο Σάββατο 14 Ιουνίου στο ειδυλλιακό προαύλιο του Αστέρα Βουλιαγμένης.

Συνολικά 134 αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, όλα διαλεγμένα ένα – ένα έχουν περιληφθεί στη φετινή λίστα της Coys Athens. Το ωραίο είναι ότι τα περισσότερα από αυτά είναι συλλεκτικά αυτοκίνητα του λαού, με εκτιμώμενες τιμές που πολλοί άνθρωποι μπορούν να αγγίξουν: VW Σκαραβαίοι και Transporter, Autobianchi, Mini, παλιές Alfa, BMW, Mercedes και NSU στολίζουν αυτές τις ημέρες πιο όμορφο (και ακριβό!) οικόπεδο στην Ελλάδα.

Ανάμεσά τους βρίσκονται και εξαιρετικά κομμάτια για συλλέκτες με χοντρά πορτοφόλια, όπως το Cord 812 Cabriolet του ’37, η Lamborghini Espada, η Cadillac 365 του ’34 ή η Mercedes 220A Cabrio του ’51.

Πίσω από αυτήν την όμορφη διοργάνωση – η οποία βάζει την Ελλάδα σε έναν κλειστό κύκλο χωρών – βρίσκεται ένας Έλληνας μόνιμος κάτοικος του Λονδίνου, ο Δημήτρης Σπυρόπουλος, ο οποίος κατάφερε να πείσει τον οίκο Coys να τολμήσει έναν πλειστηριασμό στην Αθήνα σε μία περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη για την Ελλάδα.

Ο Δημήτρης ασχολείται αποκλειστικά με την εμπορία κλασικών αυτοκινήτων εδώ και οκτώ χρόνια και είναι σήμερα ιδιοκτήτης της Veloce Classic & Sports Cars με έδρα το Λονδίνο. Ο ίδιος υπολογίζει ότι έχει εξάγει από την Ελλάδα πάνω από 400 συλλεκτικά αυτοκίνητα τα τελευταία χρόνια.  Τον συνάντησα την περασμένη εβδομάδα στη συνοικία Κιου Γκάρντενς του Λονδίνου, μία ημέρα πριν ταξιδέψει για την Αθήνα και του ζήτησα να μας μιλήσει για το παρασκήνιο του λαμπερού πλειστηριασμού στον Αστέρα:

Πώς έγινε και η Coys ήρθε πέρυσι στην Αθήνα;
Συνεργαζόμουν από χρόνια με την Coys σε διάφορα επίπεδα. Ένα βράδυ, σε ένα φιλικό τραπέζι με τον Douglas Jameson, διευθυντή και έναν από τους μετόχους της Coys, ρίξαμε την ιδέα ως αστείο αρχικά: γιατί να μην φέρουμε ένα πλειστηριασμό στην Ελλάδα; Το συζητήσαμε και το βάλαμε μπροστά πολύ γρήγορα. Από την εμπαιρία μου γνώριζα ότι είχε αντικείμενο κάτι τέτοιο. Για ένα ιστορικό αυτοκίνητο δέκα, είκοσι, τριάντα χιλιάδων ευρώ, είναι δύσκολο να εξαχθεί από την Ελλάδα. Το βρίσκει και αλλού κάποιος. Όμως σε έναν πλειστηριασμό το αυτοκίνητο παίρνει ένα πριμ. Έτσι ξεκίνησε η ιδέα.

Ποιο ήταν το πιο δύσκολο κομμάτι στην πρώτη διοργάνωση του 2013;
Το δύσκολο ήταν να βρούμε το χώρο. Ο Αστέρας βρέθηκε τυχαία μετά από προτροπή ενός φίλου. Μάλιστα ήταν ο πιο ακριβός χώρος. Στον Αστέρα χρησιμοποιούμε την πέργκολα, το ελικοδρόμιο ουσιαστικά, το οποίο είναι ένα φανταστικό κομμάτι, κάτι σαν ελληνική ριβιέρα. Συνολικά δουλεύουμε 35 άνθρωποι σ’ αυτό το πρότζεκτ.

Πώς πήγε πέρυσι ο πλειστηριασμός;
Πέρυσι είχαμε 119 αυτοκίνητα και από αυτά πουλήθηκαν 96. Από αυτά τα αυτοκίνητα 10-15 μόνο έμειναν στην Ελλάδα.

Μπορούμε να έχουμε μερικούς αριθμούς από το περυσινό Coys Athens;
Ο συνολικός τζίρος ήταν περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή κατά μέσο όρο 20.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο. Το ακριβότερο ήταν μία Rolls Royce Phantom Ascot Tourer που έπιασε 250.000 ευρώ. Ήταν περίπου 300 οι bidders – αυτοί που συμμετείχαν στον πλειστηριασμό. Και είχαμε αρκετούς επιθετικούς bidders. Ένας αγόρασε 21 αυτοκίνητα!

Κάποια στοιχεία για το Coys Athens 2014;
Φέτος ο πλειστηριασμός έχει 134 αυτοκίνητα. Θεωρώ ότι έχουμε καλύτερη εικόνα από πέρυσι, με κομμάτια λίγο πιο ακριβά αλλά όχι πολύ. Έχουμε καλή ποιότητα αυτοκινήτων. Το ενδιαφέρον είναι 200% αυξημένο και σε διεθνές επίπεδο, από ΗΠΑ, λατινική Αμερική, Νέα Ζηλανδία, Αυστραλία, ενώ από Ευρώπη δεν το συζητάμε, έχει πολύ ενδιαφέρον.

Τι καινούργιο παρουσιάζετε σαν διοργάνωση φέτος;
Έχουμε live streaming του πλειστηριασμού από το website μας για πρώτη φορά από τις 7 το βράδυ του Σαββάτου που ξεκινά η διαδικασία. Η διαδικασία εγγραφής για κάποιον που θέλει να συμμετάσχει είναι απλή: όποιος θέλει μπορεί να στείλει τη φόρμα μέχρι την προηγούμενη ημέρα που υπάρχει στη σελίδα www.coys.co.uk. Ακόμη και επιτόπου αν θέλει κάποιος μπορεί να εγγραφεί, αρκεί μία ταυτότητα και μία πιστωτική κάρτα για εγγύηση. Ο πλειστηριασμός γίνεται βέβαια και τηλεφωνικά από την άλλη άκρη του κόσμου.

Πώς διασφαλίζεται αυτός που «χτυπάει» ένα αυτοκίνητο από μακριά;
Το αυτοκίνητο έχει μία περιγραφή του πωλητή. Εμείς την ελέγχουμε και λέμε αυτό που βλέπουμε. Η Coys όμως δεν μπορεί να δώσει σφραγίδα γνησιότητας. Αν μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που δεν έχει δηλωθεί σωστά και ο αγοραστής έχει σημαντικό λόγο, τότε θα του επιστραφούν τα χρήματα. Αλλά πρέπει να υπάρχει σοβαρός λόγος, όχι αν το χρώμα δεν είναι καλό. Να μην ξεχνάτε ότι μιλάμε για πολύ παλιά αυτοκίνητα.

Ποια θα είναι τα αστέρια φέτος στον Αστέρα;
Έχουμε πολλές Mercedes φέτος: μία 220 Cabrio αλλά και ένα Cord, μία Lambo Espada… Έχει πολλά όμορφα αυτοκίνητα.

Το όνομα ενός ιδιοκτήτη δημοσιεύεται ώστε να γνωρίζει κάποιος από πού το παίρνει;
Όχι το όνομα του πωλητή είναι κρυφό κι εμείς προστατεύουμε αυστηρά την ιδιωτικότητα του καθένα…

Πέρυσι ωστόσο όλοι έμαθαν για τη Miura του Κόκοτα…
Η Miura του Κόκοτα είναι ιδιαίτερη περίπτωση. Έπρεπε να διαφημιστεί έτσι και το ήθελε κι ο ίδιος αυτό. Δεν πουλήθηκε στην Ελλάδα, ούτε στην Αγγλία γιατί είχε πολύ υψηλό reserve (η τιμή βάσης που θέτει ο πωλητής). Πουλήθηκε όμως εκτός πλειστηριασμού και ήδη θεωρείται από τα κορυφαία garage finds της δεκαετίας. Σήμερα η Miura του Κόκοτα είναι στο εργοστάσιο της Lamborghini για αναπαλαίωση, κάτι που θα κοστίσει πάνω από 300.000 ευρώ. Αλλά θα είναι μοναδικό αυτοκίνητο!

Ποια αυτοκίνητα – μιλάμε για εμπορικά μοντέλα του παρελθόντος – είναι trendy σήμερα;
Νομίζω μία Alfa Romeo ή μια Mercedes SL «Παγόδα» έχουν μεγάλη ζήτηση.

Μερικές συμβουλές για κάποιον που διαθέτει ή θέλει να αγοράσει ένα συλλεκτικό αυτοκίνητο; Ποιες είναι οι τάσεις της αγοράς;
Πολλά αυτοκίνητα έχουν ξεφύγει σε νούμερα. Μία Dino, για παράδειγμα, που την έβρισκες με 150 με 170 χιλιάδες μέχρι πριν λίγο καιρό, δεν τη βρίσκεις ούτε με 250 χιλιάδες! Μία Giulietta Sprint Speciale ξεπερνά τις 120 – ίσως και τις 150 – χιλιάδες. Και μία Giulia Sprint Speciale με άνεση φτάνει τα 100 χιλιάδες ευρώ. Και έχουμε καιρό να δούμε τέτοιο αυτοκίνητο.

Δημήτρη ποιο είναι το απόλυτα ποθητό αυτοκίνητο για συλλέκτες;
Πάντα μία Ferrari… Η 250 GTO είναι το ιερό δισκοπότηρο. Πριν από μερικές εβδομάδες απορρίφτηκε – πρόσεξε «απορρίφτηκε» – προσφορά 55 εκατομμυρίων ευρώ! Τεράστιο αγοραστικό ενδιαφέρον υπάρχει και για τις  Mercedes 300 SL Gullwing και Roadster. Από εκεί που μία Gullwing σε τέλεια κατάσταση κόστιζε 700-800.000 ευρώ, σήμερα φτάνει στο 1,3 εκατομμύριο! Βλέπουμε τεράστια αύξηση στις τιμές χωρίς μάλιστα να είναι φούσκα γιατί τα αυτοκίνητα αυτά αγοράζονται με πραγματικά χρήματα, όχι με δάνεια. Μιλάμε για καθαρό χρήμα. Αποτελούν επενδύσεις, τα παίρνουν τα βάζουν στο γκαράζ και τα κρατούν εκεί. Γι’ αυτό και θα αργήσουμε να δούμε τέτοια αυτοκίνητα στην αγορά.

Οι άραβες και οι Κινέζοι έχουν εισβάλλει στην αγορά των ιστορικών;
Οι Άραβες όχι γιατί δεν έχουν παιδεία για τα παλιά αυτοκίνητα. Η Κίνα από την άλλη δεν μπορεί να εισάγει αυτοκίνητα, μόνο το Χονγκ Κονγκ, όπου δεν έχει και χώρο. Αν ένας Κινέζος πάρει ένα ιστορικό δεν μπορεί να το κυκλοφορήσει, μόνο να το βάλει στο σαλόνι του μπορεί. Λένε του χρόνου ότι ίσως ανοίξει η αγορά της Κίνας, ότι θα αλλάξει ο νόμος. Τότε θα αλλάξει το τοπίο, θα ξεφύγουν τελείως οι τιμές και θα απορροφηθεί ένα τεράστιο κομμάτι από φτηνό ιστορικό αυτοκίνητο των πέντε, δέκα, έως εκατό χιλιάδων ευρώ. Έχει βέβαια και παίκτες Κινέζους που αγοράζουν πολύ ακριβά κομμάτια.

Ας προσγειωθούμε λίγο σε μικρά ιστορικά όπως το Mini, το 500ράκι, ο Σκαραβαίος κ.α. Εκεί ποια είναι η τάση;
Αυτά είναι δύσκολα εξαγώγιμα προϊόντα. Πρέπει να είναι πολύ ιδιαίτερο το αυτοκίνητο. Ένας βραζιλιάνικος σκαραβαίος, για παράδειγμα, είναι πολύ δύσκολο να βρει αγοραστή εκτός τη χώρας, όπως κι ένα Mini Cooper του ’80. Εκτός κι αν κάποιος πήρε τέσσερα – πέντε και το βάλει κι αυτό στο φορτηγό. Οι τιμές έχουν ξεφύγει κι εδώ. Ένα Cooper S της δεκαετίας του ’60 ξεπερνά πλέον τις 20 χιλιάδες ευρώ. Το 500ράκι μπορεί να πάει πάνω από 15-20 χιλιάδες, που είναι πολλά λεφτά γι’ αυτό το αυτοκίνητο. Είναι κάτι όμορφο, κάτι που τραβάει χαμόγελα και βλέμματα και καθόλου ζήλεια. Ένας φίλος μου έχει 500ράκι στο Νότινγκ Χιλ του Λονδίνου και τραβάει τα βλέμματα περισσότερο από Ferrari.

WHO IS WHO
Ο Δημήτρης Σπυρόπουλος γεννήθηκε το 1979 στη Θεσσαλονίκη και από μωρό παιδί ασχολείται – όπως λέει – με τα αυτοκίνητα. Σπούδασε διεθνείς σχέσεις στην πανεπιστήμιο της Ουαλίας όπου άρχισε να εμπορεύεται και τα πρώτα ιστορικά αυτοκίνητα ως φοιτητής ακόμη. Το 2006 ίδρυσε μία μικρή εμπορική εταιρία στο Σαν Γκάλεν της Ελβετίας χωρίς κεφάλαια αλλά άρχισε σιγά σιγά να ανεβαίνει. Σε συνεργασία με έναν Γερμανό έμπορο κατάφεραν να προωθήσουν τεράστιες συλλογές με 160 έως 250 αυτοκίνητα. Μετά το στρατιωτικό, το 2010 ο Δημήτρηε μετακόμισε στο Λονδίνο και ίδρυσε την εταιρία Veloce Classic και έκτοτε εξειδικεύεται στην πώληση συλλεκτικών  αυτοκινήτων τόσο προς dealers όσο και προς συλλέκτες ιδιώτες. Η συνεργασία του με την Coys ξεκίνησε το 2007 και σήμερα είναι βασικός της συνεργάτης.

INFO:
Έκθεση αυτοκινήτων (για το κοινό):
Παρασκευή 13 Ιουνίου 12:00 – 20:00
Σάββατο 14 Ιουνίου, από τις 10:00 π.μ.
Πλειστηριασμός:
Σάββατο 14 Ιουνίου στις 19:00
Πού:
The Westin Astir Palace Resort, Απόλλωνος 40 Βουλιαγμένη – Αττική

Περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Φωτογραφίες: Coys, Κώστας Κατσαρέλης

 

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr