Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Νέος ιδιοκτήτης για την θρυλική F40 του Προστ

Ελλάδα 23:52
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ
        string(80) "Νέος ιδιοκτήτης για την θρυλική F40 του Προστ"
    

Νέος ιδιοκτήτης για την θρυλική F40 του Προστ

ΝΕΑ

O οίκος RM Sotheby’s δημοπράτησε μία από τις πιο διάσημες εκδόσεις της Ferrari F40.

Advertisement
Advertisement

Ένα από τα πιο συναρπαστικά μοντέλα στην ιστορία της παγκόσμιας αυτοκίνησης είναι φυσικά η Ferrari F40, που πλέον αποτελεί μήλον της έριδος για πολλούς συλλέκτες σπάνιων οχημάτων.

Μία από αυτές είχε στην κατοχή του για ένα χρονικό διάστημα και ο Γάλλος, τετράκις Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1, Αλέν Προστ. Η εν λόγω F40, μάλιστα, δημοπρατήθηκε πριν από λίγες ημέρες στο Αμπού Ντάμπι έναντι του ποσού των 3,35 εκατομμυρίων ευρώ.

Η ιστορία πίσω από την συγκεκριμένη Ferrari F40 είναι ενδιαφέρουσα. Μέχρι το τέλος της σεζόν της Formula 1 το 1989, ο Αλέν Προστ είχε πλέον εδραιώσει τη θέση του ως ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς στην ιστορία του σπορ. Με τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο ενεργητικό του, είχε ισοφαρίσει τους Τζακ Μπράμπαμ, Τζάκι Στιούαρτ, Νίκι Λάουντα και Νέλσον Πικέ.

Advertisement
Advertisement

Παρά το γεγονός ότι κατέκτησε τον τίτλο οδηγών απέναντι στον ομόσταυλό του και μεγάλο αντίπαλο Άιρτον Σένα, ο Προστ αποχώρησε από τη McLaren για να ενταχθεί στη Ferrari το 1990. Αντικαθιστώντας τον Γκέρχαρτ Μπέργκερ, έγινε ο πρώτος οδηγός που υπέγραψε με τη Scuderia μετά τον θάνατο του ιδρυτή της φίρμας, Έντσο Φεράρι.

Ως ο νέος βασικός οδηγός της ομάδας, ήταν απόλυτα ταιριαστό ο Προστ να λάβει ως δώρο μια Ferrari για τις προσωπικές του μετακινήσεις. Και ποιο αυτοκίνητο θα μπορούσε να είναι καταλληλότερο για έναν εν ενεργεία Παγκόσμιο Πρωταθλητή από μια καινούργια F40, που εκείνη την εποχή ήταν το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής για χρήση σε δρόμο.

Η συγκεκριμένη F40, με αριθμό πλαισίου 83249, βγήκε από την γραμμή παραγωγής τον Νοέμβριο του 1989, ενώ ένα από τα βασικά της γνωρίσματα ήταν η απουσία των καταλυτών και της ρυθμιζόμενης ανάρτησης, χαρακτηριστικά που καθιέρωσαν τις μεταγενέστερες F40.

Advertisement

Το αυτοκίνητο ταξινομήθηκε στη Γαλλία, στη μόνιμη κατοικία του Προστ στη Μεριμπέλ, τον Φεβρουάριο του 1990, ενώ όπως αναφέρει και ο ίδιος δεν τη χρησιμοποίησε ποτέ πωλώντας την πολύ σύντομα.

Ο επόμενος ιδιοκτήτης ήταν ο Γκράχαμ ντε Ζιλ, συλλέκτης μοντέλων Ferrari. Ο ίδιος θυμάται πριν παραλάβει το αυτοκίνητο, ο Προστ έβαλε την υπογραφή του στην οροφή της F40, που παραμένει ορατή μέχρι και σήμερα.

Advertisement

Η F40 μεταφέρθηκε το 1995 από το Ηνωμένο Βασίλειο στο νησί Τζέρσεϊ το 1995, ενώ τον Απρίλιο του 1997, η ιταλίδα ντίβα έκανε την εμφάνισή της στο περιοδικό Motor Sport, σε ένα άρθρο αφιερωμένο στα 50 χρόνια της Ferrari.

Δύο χρόνια μετά, το 1999, η F40 επέστρεψε στο Ηνωμένο Βασίλειο και πέρασε στην κατοχή του Ντέβιντ Ντάρλνγκ. Μοιράζοντας τον χρόνο του μεταξύ Ηνωμένου Βασιλείου και ΗΠΑ, ο Ντάρλνγκ χρησιμοποίησε ελάχιστα τη Ferrari, πριν αυτή αποκτηθεί λίγα χρόνια αργότερα από τον Κρεγκ Τζόνσον και, στη συνέχεια, από τον Καρλ Μακιούεν το 2006. Κατόπιν, το αυτοκίνητο αγοράστηκε τον Σεπτέμβριο του 2007 από τον Άλιστερ Ντάισον, ο οποίος το διατήρησε στην κατοχή του έως το 2016.

Την ίδια χρονιά έλαβε το πολυπόθητο πιστοποιητικό Ferrari Classiche, το οποίο επιβεβαιώνει την ταύτιση αριθμών σε πλαίσιο, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και αμάξωμα. Για τον εορτασμό της 70ής επετείου της Ferrari, η F40 συμμετείχε στην επετειακή εκδήλωση στην πίστα του Φιοράνο, όπου κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην κατηγορία της.

Advertisement

Τον Μάρτιο του 2019, αντικαταστάθηκαν τα ρεζερβουάρ καυσίμου, συνοδευόμενα από μεγάλο σέρβις. Ακολούθησε ακόμη ένα σέρβις τον Οκτώβριο του 2025 από την Emil Frey, τον επίσημο συνεργάτη της Ferrari στο Μόναχο. Έκτοτε, το αυτοκίνητο έχει κινηθεί ελάχιστα, το οδόμετρο δείχνει μόλις 4.737 χλμ.

Εκτός από τον συνοδευτικό φάκελο ιστορικού, στον τυχερό αγοραστή παραδόθηκαν το εγχειρίδιο, το βιβλίο σέρβις, ένα σετ εργαλείων, το αυθεντικό εμπρός σπόιλερ, ένα σετ καινούργιων ελαστικών, μία βαλίτσα Schedoni τοποθετημένη στο αυτοκίνητο, το τεύχος του Motor Sport και το τρόπαιο της 2ης θέσης.


ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ

Η Porsche υποκλίνεται στη Hyundai!

Πούλησε μία θέση στάθμευσης 200.000 ευρώ

Αυτά τα δύο νέα αυτοκίνητα είναι τα χειρότερα της δεκαετίας