Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

ΥΠΕΝ: Αναγκαία τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα στην ηλεκτροκίνηση

Ελλάδα 17:01
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

ΥΠΕΝ: Αναγκαία τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα στην ηλεκτροκίνηση

Mobility

ΥΠΕΝ: Αναγκαία τα οικονομικά και φορολογικά κίνητρα στην ηλεκτροκίνηση

Mobility

Η γενική γραμματέας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ξεκαθάρισε ότι ο εκσυγχρονισμός των μεταφορών με ηλεκτρικά οχήματα θα έχει σημαντικά οφέλη.

Advertisement
Advertisement

Η διείσδυση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) και των φωτοβολταϊκών στην αγορά ενέργειας με επενδυτικά κίνητρα και φορολογικά και οικονομικά κίνητρα για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, είναι μεταξύ των προτεραιοτήτων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Άλλωστε αυτές ήταν και οι βασικές τοποθετήσεις της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΝ κατά την παρουσίαση του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα το οποίο σύμφωνα με τα στελέχη του είναι φιλόδοξο αλλά εφικτό και υλοποιήσιμο.

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και ορυκτών πρώτων υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, έδωσε έμφαση στο θέμα της ηλεκτροκίνησης των μέσων μεταφοράς, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «είναι πλέον η μόνη επιλογή για το μέλλον και χωρίς αυτήν εθνικό σχέδιο δεν υφίσταται» και τονίζοντας την ανάγκη να δοθούν οικονομικά και φορολογικά κίνητρα.

Advertisement
Advertisement

«Η ηλεκτροκίνηση θα αποτελέσει μια πραγματική ευκαιρία και θα βοηθήσει στο «success story» της χώρας, αν σχεδιαστεί σωστά και με όραμα. Ο εκσυγχρονισμός των μεταφορών με ηλεκτροκίνηση θα έχει σημαντικά οφέλη και οικονομικά και περιβαλλοντικά», παραθέτοντας τα τραγικά στοιχεία του στόλου των οχημάτων της Ελλάδας σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Ειδικότερα η κ. Σδούκου ανέφερε ότι: «Στη χώρα μας κυκλοφορούν 5,2 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα που αποτελούν το 50% του στόλου των Ι.Χ που είναι πάνω από 16 χρόνια. Είναι ο 4ος γηραιότερος στόλος στην Ευρώπη με μέση ηλικία επιβατικών αυτοκινήτων τα 15,7 χρόνια ενώ στην ΕΕ είναι τα 11 χρόνια. Τα ταξί στην Ελλάδα έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 13 χρόνια όταν στην Ευρώπη είναι 4 χρόνια. Τα λεωφορεία στη χώρα μας έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 24 χρόνια όταν στα άλλα ευρωπαϊκά κράτη είναι τα 12 χρόνια. Σε σχέση με τις πωλήσεις αυτοκινήτων χαμηλών ρύπων η Ελλάδα κινείται στο 0,33% και είμαστε τέταρτοι από το τέλος της λίστας μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ. Για να επιτευχθούν οι στόχοι του εθνικού σχεδίου θα πρέπει να στηριχθεί στην διείσδυση οχημάτων μηδενικών και χαμηλών ρύπων. Είναι ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο -και προφανώς στηρίζεται στα μέτρα της πολιτικής που θα εφαρμοστούν καθώς και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Στόχος μας είναι στα επόμενα πέντε χρόνια οι πωλήσεις, από 0,33% να αυξηθούν στο 8,75%. Για να γίνει όμως αυτό χρειάζονται υποδομές και κίνητρα. Είναι επιβεβλημένο, τα πρώτα χρόνια να δώσουμε φορολογικά και οικονομικά κίνητρα και να απλουστεύσουμε τις διαδικασίες για την εγκατάσταση φορτιστών. Πρέπει με τις πολιτικές μας να εστιάσουμε σε ταξί, εταιρικά αυτοκίνητα, μικρά βαν, σε κρίσιμες μάζες που το χρησιμοποιούν, και να δώσουμε κίνητρα».

Η πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ Ντόρα Μπακογιάννη, σημείωσε ότι ο στόχος που έβαλε η κυβέρνηση δεν είναι εύκολος και χρειάζεται η συμμετοχή και ευαισθητοποίηση της κοινωνίας και πρότεινε την κατάθεση ενός συνολικού ολοκληρωμένου νομοθετικού πλαισίου για τα φωτοβολταϊκά. Επίσης, η κ. Μπακογιάννη ξεκαθάρισε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά και θα πρέπει να υπάρξει ένα πρόσθετο ουσιαστικό κίνητρο για να επιτρέψει σε κάποιον να το αγοράσει.

Advertisement

Διαβάστε επίσης:

Πότε αλλάζουν οι εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης!

Advertisement

H.Π.Α.: Αυτά είναι τα αυτοκίνητα που δεν χάνουν την αξία τους μετά από 5 χρόνια!

Τέλη Κυκλοφορίας: Πόσες άτοκες δόσεις δίνουν οι τράπεζες – Πώς θα τα γλιτώσετε