Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

F1: Με φόντο τον αισθητήρα!

Ελλάδα 12:50
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

F1: Με φόντο τον αισθητήρα!

ΝΕΑ

F1: Με φόντο τον αισθητήρα!

ΝΕΑ

Το παρασκήνιο πίσω από τη χθεσινή απόφαση της FΙΑ, στο Παρίσι να οριστικοποιηθεί ο μηδενισμός του Ρικιάρντο στην Αυστραλία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Advertisement
Advertisement

Όπως ίσως γνωρίζετε στην πρεμιέρα του πρωταθλήματος στο Άλμπερτ Παρκ της Μελβούρνης η Red Bull βρέθηκε σε δύσκολη θέση με τον αισθητήρα κατανάλωσης.

Πρόκειται για μια διάταξη που υιοθετήθηκε ώστε να ελέγχεται η στιγμιαία κατανάλωση καυσίμου. Αυτή βάσει κανονισμών είναι οριοθετημένη στα 100kg/hr.

Οι τεχνικοί της Red Bull για να προσαρμόσουν καλύτερα τον αισθητήρα τον τροποποίησαν στα σημεία σύνδεσης. Παρουσίασε στο μονοθέσιο του Ρικιάρντο πρόβλημα στις ενδείξεις από τις ελεύθερες δοκιμές. Στον αγώνα προειδοποιήθηκαν από τη FIA ότι ξεπερνούν το όριο οι ενδείξεις αλλά δε συμμορφώθηκαν θεωρώντας (σ.σ: πιθανόν δικαίως) πως το πρόβλημα βρίσκονταν στον αισθητήρα.

Advertisement
Advertisement

Ο Ρικιάρντο μηδενίστηκε από τους αγωνοδίκες, η Red Bull υπέβαλλε ένσταση αλλά το αποτέλεσμα δεν άλλαξε. Από την ομάδα υπήρξαν από την πρώτη στιγμή αντιδράσεις σε πολλά επίπεδα. Πιθανόν γιατί ένιωθαν το δίκιο να τους πνίγει. Ο ιδιοκτήτης Ντήτριχ Μάτεζιτς έφτασε ενοχλημένος να τονίζει ότι δεν ανέχεται κατηγορίες πως η ομάδα του «κλέβει», άφησε να εννοηθεί πως θα φύγει από τη F1.

Προφανώς δε τίθεται κανένα θέμα παρανομίας ή δόλου στη συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν έκανε κάτι κρυφό η Red Bull και πιάστηκε. Ο αισθητήρας της FIA καταγράφει τα δεδομένα και η ομάδα διαφώνησε για την ακρίβεια του. Η παγκοσμίως αποδεκτή απόκλιση είναι της τάξεως του 0.5% και στη συγκεκριμένη περίπτωση καταγράφονταν απόκλιση 2%. Είναι λοιπόν θέμα παρατυπίας, αυστηρής εφαρμογής των κανονισμών και τα πρώτα βήματα μιας νέας τεχνολογίας που ήρθε για να μείνει στη F1.

Το παιχνίδι συνεχίστηκε στη Μαλαισία με τον αλυτάρχη της FIA, Τσάρλι Ουίτινγκ να συγκαλεί συνέντευξη Τύπου. Εκεί πέρασε το μήνυμα πως στη FIA είναι σίγουροι για τον αισθητήρα και τις ενδείξεις του. Ακολούθησε η ατυχής δήλωση του παγκόσμιου πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ πως η φετινή F1, είναι «σκ…α» και στη συνέχεια είδαμε τους αγωνοδίκες να εξαντλούν την αυστηρότητά τους όταν οι μηχανικοί της Red Bull έκαναν λάθος στα πιτ. Ο Ρικιάρντο φεύγει χωρίς να κουμπώσει ο τροχός, του επιβάλλουν ποινή κατά τη διάρκεια του αγώνα αλλά και 10 θέσεις στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα. Αφού δεν τον απέκλεισαν πάλι καλά!

Advertisement

Το μήνυμα είναι σαφές και για να σιγουρευτούν πως έγινε αντιληπτό απ’ όλους, ο ίδιος ο πρόεδρος της FIA, Ζαν Τοντ κατεβαίνει στο Μπαχρέιν και ζητά κατ’ ιδίαν το Φέτελ να του τραβήξει το αυτί γιατί βωμολοχεί.

Η χθεσινή ετυμηγορία ήρθε ως φυσική συνέχεια όλων των ανωτέρω. Επί της ουσίας η FIA απέκλεισε οριστικά το μονοθέσιο Νο 3 (σ.σ: του Ρικιάρντο) από τα αποτελέσματα του GP Αυστραλίας. Η Red Bull δεν κατάφερε να αποδείξει επαρκώς ότι δεν είχε υπερβεί το όριο στιγμιαίας κατανάλωσης. Πιθανότατα αν το είχε πράξει δε θα έμπαινε σε τέτοια διαδικασία. Αν η RBR δικαιώνονταν χτες η επόμενη μέρα θα ήταν δύσκολη για τη F1 και την εφαρμογή των νέων τεχνικών κανονισμών.

Advertisement

Πιθανόν θα μπορούσαν εξαρχής οι αγωνοδίκες να σταματήσουν το Ρικιάρντο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας στην Αυστραλία. Γιατί τελικά τι μένει απ’ όλο αυτό; Οι πανηγυρισμοί στο βάθρο που ήταν χωρίς αντίκρισμα. Σε συνδυασμό φυσικά με το αρνητικό αντίκτυπο που έχει στη δημοτικότητα της F1 στην Αυστραλία, όλο αυτό το σκηνικό. Ελάτε στη θέση του Αυστραλού φίλαθλου που πανηγύρισε τη 2η θέση του συμπατριώτη του Ρικιάρντο για να μάθει λίγες ώρες μετά ότι το παραμύθι είχε αισθητήρα…