Live Κίνηση
Περισσότερα
Fleet Cars

Ευρωκοινοβούλιο: Αυτά είναι τα νέα όρια εκπομπών CO2 για τα φορτηγά

Ελλάδα 17:46
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ευρωκοινοβούλιο: Αυτά είναι τα νέα όρια εκπομπών CO2 για τα φορτηγά

Fleet Cars

Ευρωκοινοβούλιο: Αυτά είναι τα νέα όρια εκπομπών CO2 για τα φορτηγά

Fleet Cars

Οι εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα πρέπει να μειωθούν κατά 30% μέχρι το 2030, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση κατά 15% μέχρι το 2025.

Advertisement
Advertisement

Η πρώτη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από βαρέα οχήματα εγκρίθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο, σε μια προσπάθεια περιορισμού των αυξανόμενων εκπομπών από οδικές μεταφορές.

Η νέα νομοθεσία, η οποία έχει συμφωνηθεί ανεπίσημα μεταξύ των ευρωβουλευτών και της ρουμανικής Προεδρίας του Συμβουλίου από το Φεβρουάριο, υιοθετήθηκε με 474 ψήφους έναντι 47 και 11 αποχές.

Advertisement
Advertisement

Πλέον θα πρέπει οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα όπως τα φορτηγά και οι νταλίκες να μειωθούν κατά 30% μέχρι το 2030, με ενδιάμεσο στόχο τη μείωση κατά 15% μέχρι το 2025.

Μέχρι το 2025 επίσης θα πρέπει οι κατασκευαστές να διασφαλίσουν ότι τουλάχιστον 2% του μεριδίου τους στις πωλήσεις νέων οχημάτων αποτελείται από οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών, για να αντιμετωπιστούν οι σταθερά αυξανόμενες εκπομπές από οδικές μεταφορές, από τις οποίες το ένα τέταρτο περίπου αποδίδεται στα βαρέα οχήματα.

Ακόμη, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει, μέχρι το 2022, να προτείνει νέους στόχους για το διάστημα μετά το 2030, οι οποίοι θα συνάδουν με τη Συμφωνία του Παρισιού.

Advertisement

Ο εισηγητής Bas Eickhout (Πράσινοι, Ολλανδία), δήλωσε:

«Αποτελεί μεγάλη επιτυχία για την ΕΕ η ανάληψη δράσης για πρώτη φορά σχετικά με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από βαρέα οχήματα. Η οδηγία θα συμβάλλει στη μείωση της ρύπανσης στους δρόμους μας και στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα που αναπνέουμε.

Advertisement

Το μέλλον των περιβαλλοντικά φιλικών φορτηγών θα καθοριστεί από την καινοτομία. Αυτή η νομοθεσία θα πρέπει συνεπώς να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να κυνηγήσουν αλλαγές και βελτιώσεις στις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν».

Να υπενθυμίσουμε ότι σύμφωνα με έρευνα τα βαρέα οχήματα ευθύνονται για το 27% τον εκπομπών CO2 από οδικές μεταφορές και σχεδόν για το 5% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ.

Από το 1990, οι εκπομπές από αυτού του τύπου τα οχήματα έχουν αυξηθεί κατά 25% – κυρίως λόγω της αύξησης των εμπορευματικών μετακινήσεων στους δρόμους.

Advertisement

Αυτές προβλέπεται να αυξηθούν περαιτέρω αν δεν υιοθετηθούν και εφαρμοστούν νέες πολιτικές και νέοι κανόνες.