Menu
Live Κίνηση | Peugeot 208 Mazda CX-30 | Τιμές αυτοκινήτων

ΝΕΑ

Ευάλωτα σε χακάρισμα τα keyless «κλειδιά»!

  • Σπύρος Χώτος (sh@newsauto.gr)

Τα «έξυπνα» κλειδιά (keyless) μπορεί να έχουν κάνει τη ζωή μας πιο άνετη, όμως σε έρευνα που δημοσιεύει ο γερμανικός ADAC αποκαλύπτει ότι είναι πολύ εύκολο να χακαριστούν, καθιστώντας ευάλωτο το αυτοκίνητό μας σε περιπτώσεις κλοπής.

Η είσοδος στο αυτοκίνητο με «έξυπνα» κλειδιά (αυτά δηλαδή που λειτουργούν ασύρματα ή ο οδηγός δεν χρειάζεται ούτε καν να πατήσει το κουμπί για να ξεκλειδώσει το όχημα, αφού η όλη διαδικασία είναι αυτόματη) γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη στην αυτοκίνηση, αφού πολλοί κατασκευαστές τα προσφέρουν στάνταρ σε οχήματά τους, ενώ σε ακόμη περισσότερα βρίσκονται στον προαιρετικό τους εξοπλισμό.

Η χρήση τους καθιστά σαφώς πιο εύκολο το μπες-βγες στο αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα σε συνδυασμό και με την παρουσία του απαραίτητου σε αυτή την περίπτωση κουμπιού μίζας για την εκκίνηση του κινητήρα, διευκολύνουν ακόμη περισσότερο την καθημερινότητά μας.

Όμως πόσο «θωρακισμένα» είναι τα κλειδιά αυτά απέναντι στους επίδοξους κλέφτες του αυτοκινήτου μας;

Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα έρευνας του γερμανικού ADAC σε 237 αυτοκίνητα με «έξυπνα» κλειδιά από 30 διαφορετικούς κατασκευαστές, τα 230 (!) από αυτά αποδείχθηκε ότι είναι ευάλωτα στους χάκερς, οι οποίοι μέσω ειδικών συσκευών που μπορεί κανείς να αγοράσει ακόμη και από το διαδίκτυο, μπορούν να ξεκλειδώσουν και να εκκινήσουν το αυτοκίνητο χωρίς καν να έχουν το κλειδί!

Οι συσκευές αυτές απλώς σκανάρουν την περιοχή για τυχόν σήματα από «έξυπνα» κλειδιά και αφού τα βρουν, τα υποκλέβουν ώστε στη συνέχεια ο χειριστής τους να μπορέσει να παραβιάσει και να εκκινήσει με την άνεσή του το αυτοκίνητο!

Το εντυπωσιακό στην όλη έρευνα του ADAC είναι ότι μόνο 3 μοντέλων κλειδιά αποδείχθηκε ότι μπορούν να αντισταθούν πλήρως στην επίθεση των χάκερς και πρόκειται για τα κλειδιά της Jaguar I-Pace, του Land Rover Discovery και του Range Rover Evoque – και τα 3 μοντέλα της Jaguar Land Rover.

Σε άλλα 4 αυτοκίνητα τα κλειδιά αντιστάθηκαν εν μέρει στους χάκερς (δηλαδή είτε μόνο ξεκλείδωσε το αυτοκίνητο, είτε μόνο η μίζα το εκκίνησε), όμως είναι γεγονός ότι τα υπόλοιπα 230 έδειξαν αδυναμία να αντισταθούν στις επιθέσεις.

Πλέον και μετά την έρευνα αυτή ο ADAC συμβουλεύει τους ιδιοκτήτες να μην χρησιμοποιούν τα κλειδιά αυτά και να απευθυνθούν είτε στο βιβλίο του αυτοκινήτου, είτε στον έμπορο που αγόρασαν το αυτοκίνητο για να δουν πως μπορούν να απενεργοποιήσουν την ασύρματη λειτουργία.

Παράλληλα, ο ADAC τονίζει ότι η πρακτική που ακολουθούν πολλοί να τυλίγουν το κλειδί με αλουμινόχαρτο δεν εγγυάται την προστασία του σήματος. Αντίθετα, προτείνει τη χρήση των ειδικών προστατευτικών θηκών που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.

Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι κάποιοι κατασκευαστές έχουν ήδη πάρει μέτρα για να περιορίσουν αυτό το φαινόμενο, όπως π.χ. η BMW και η Mercedes που έχουν τοποθετήσει ειδικούς ανιχνευτές κίνησης στα ασύρματα κλειδιά τους, ώστε να μην μπορεί να κλέψει κανείς το σήμα όταν το κλειδί είναι ακουμπισμένο κάπου.

Δημοφιλή στο Protothema.gr