Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων Executive: VW Golf | Τιμές Καυσίμων

Η ώρα της πρεμιέρας για το Outlander PHEV

  • NewsAuto.gr

Οι πιστοί αναγνώστες του NewsAuto έχετε ενημερωθεί εδώ και καιρό για τα πλάνα της Mitsubishi σε ότι αφορά στη Plug-In Hybrid έκδοση του νέου της SUV. Τα αποκαλυπτήρια του θα γίνουν όντως στο Παρίσι και το Σαλόνι αυτοκινήτου που ανοίγει τις πύλες του εκεί σε μερικές ημέρες.

Πρόκειται για ένα plug-in hybrid SUV, το οποίο συνδυάζει τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού οχήματος (EV), την αυτονομία ενός μοντέλου με συμβατικό κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) και τις on- off-road επιδόσεις ενός SUV.

Βασίζεται στο νέο Outlander, το οποίο έκανε την πρώτη του δημόσια εμφάνιση στη Ρωσία τον περασμένο Ιούλιο και χρησιμοποιεί το Plug-in Hybrid EV System της MMC, το οποίο προέρχεται από τα 100% ηλεκτρικά συστήματα του i-MiEV και άλλων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων ιαπωνικής της εταιρίας. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα η Mitsubishi: “Το Outlander PHEV είναι το παγκοσμίως πρώτο plug-in hybrid SUV που συνδυάζει τον οικολογικό και αθόρυβο χαρακτήρα των EV με τη χρηστικότητα και τις on-off road επιδόσεις των 4WD SUV και την αυτονομία ενός συμβατικού μοντέλου με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE)”.
[nggallery id=517]
Με στόχο την αυξημένη αυτονομία, το Outlander PHEV συνδυάζει τις τεχνολογίες EV, με τις τελευταίες περιβαλλοντικές τεχνολογίες ICE, όπως το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC της MMC. Έχει τρία προγράμματα λειτουργίας:

1. Το EC Drive Mode στο οποίο οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες κινούν το όχημα χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ισχύ μόνο από τη μπαταρία. Με μηδενική κατανάλωση βενζίνης στο δρόμο, μηδενικές εκπομπές CO2 και φυσικά, μηδαμινό θόρυβο.

2. Series Hybrid Mode όπου ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια που παρέχει ηλεκτρισμό στους ηλεκτροκινητήρες. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα όταν η υπόλοιπη φόρτιση της μπαταρίας πέσει κάτω από ένα προκαθορισμένο επίπεδο και απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς όπως για μία προσπέραση ή σε ανηφόρες με μεγάλες κλίσεις.

3. Parallel Hybrid Mode όπου ο βενζινοκινητήρας παρέχει την περισσότερη κινητήρια ισχύ του, με την υποστήριξη των ηλεκτροκινητήρων σύμφωνα με τις ανάγκες. Το σύστημα επιλέγει το συγκεκριμένο πρόγραμμα για πιο γρήγορη οδήγηση όταν ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί με μέγιστη απόδοση.

Βέβαια σε ένα τέτοιο μοντέλο, το θέμα που… καίει, είναι αυτό τις αυτονομίας. Το Outlander PHEV μπορεί να καλύψει πάνω από 55 χιλιόμετρα σε EV Drive Mode, χάρη στην υψηλής χωρητικότητας μπαταρία ιόντων λιθίου. Ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ο ίδιος το Battery Charge Mode όπου ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί σαν γεννήτρια και φορτίζει τη μπαταρία ανεξάρτητα αν το όχημα είναι σταματημένο ή εν κινήσει. Το Battery Charge Mode επιτρέπει τη χρήση του βενζινοκινητήρα σαν γεννήτρια οποιαδήποτε στιγμή: για παράδειγμα αν ο οδηγός θέλει να χρησιμοποιήσει κάποια στιγμή το EV Drive Mode, μπορεί να διασφαλίσει επάρκεια ενέργειας από τη μπαταρία.

Πρέπει να σημειωθεί ότι το Outlander PHEV χρησιμοποιεί ένα σύστημα Twin Motor 4WD αποτελούμενο από δύο ανεξάρτητους ηλεκτροκινητήρες που κινούν τους εμπρός και πίσω τροχούς. Πέρα από τη μειωμένη απώλεια τριβών, το Twin Motor 4WD προσφέρει καλύτερη απόκριση και πιο ακριβή έλεγχο από τα συμβατικά μηχανικά συστήματα.

Το πετυχαίνει χωρίς άξονα μετάδοσης ή άλλα μηχανικά εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται σε συμβατικά μηχανικά συστήματα. Το Twin Motor 4WD ενσωματώνεται στο δοκιμασμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας Mitsubish S-AWC (Super All Wheel Control) πετυχαίνοντας υψηλά επίπεδα ευστάθειας και επιδόσεων σε όλα τα εδάφη αλλά και αξιόπιστη οδική συμπεριφορά. Εξάλλου, οι εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρες παράγουν μέγιστη ροπή άμεσα, χαρακτηριστικό γνώρισμα των ηλεκτροκινητήρων.

Το σχέδιο των Ιαπώνων λέει πως αρχικά το συγκεκριμένο μοντέλο θα κυκλοφορήσει στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και μετά σε άλλες αγορές παγκοσμίως.

 

Δημοφιλή στο Protothema.gr