Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

O Vettel δεν έφτασε μέχρι εδώ άκοπα!

  • NewsAuto.gr

Όπως στη ζωή, έτσι και στον αθλητισμό για να ξεχωρίσεις, να διακριθείς και να πρωταγωνιστήσεις υπάρχει μόνο ένας τρόπος: Να δουλέψεις σκληρά.

Του Τ. Πουρναράκη

Ακούγεται κάπως αόριστο το «να δουλέψεις σκληρά» οπότε ας το δούμε λίγο πιο αναλυτικά μ’ ένα παράδειγμα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πέρυσι αναδείχτηκε για 3η συνεχή φορά στην καριέρα του παγκόσμιος πρωταθλητής στη F1. Επίτευγμα που μόνο δυο άνθρωποι είχαν πετύχει ως τώρα, οι Μίκαελ Σουμάχερ (7 τίτλοι) και Χουάν Μανουέλ Φάτζιο (5 τίτλοι). Όμως κανείς απ’ αυτούς δεν είχε κατορθώσει να πάρει δυο συνεχόμενους τίτλους μετά την κατάκτηση του πρώτου. Πράγμα που κάνει το επίτευγμα του Φέτελ μοναδικό. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ είναι μόλις 25 ετών αλλά η συμπεριφορά και η ωριμότητά του διαφέρει πολύ από έναν τυπικό εκπρόσωπο της ηλικίας του. Στα μάτια μας είναι εντυπωσιακό το πώς καταφέρνει να παραμένει προσηλωμένος στο στόχο του με τόσες σειρήνες γύρω του.

Ελάτε να μπούμε λίγο στα παπούτσια του, το Σαββατόβραδο στο Ιντερλάγος στον τελευταίο αγώνα της περσινής χρονιάς, το μεγάλο τελικό. Έχει καταταγεί 4ος και ο μόνος του αντίπαλος για τον τίτλο, ο Φερνάντο Αλόνσο είναι αρκετά πιο πίσω. Η διαφορά στη βαθμολογία ανάμεσά τους (13 βαθμοί) είναι τέτοια που προμηνύει μια εύκολη κατάκτηση του τίτλου την επόμενη μέρα.

Τι θα έκανε ένας τυπικός 25αρης, Σαββάτο βράδυ στο Σάο Πάολο με τις οικονομικές δυνατότητες και την αναγνωρισιμότητα του Φέτελ; Προφανώς θα το έριχνε έξω. Το μυαλό του Φέτελ εκείνο το βράδυ ήταν στις ρυθμίσεις της RB8. Έψαχνε μέχρι τα μεσάνυχτα το set – up, τι δεν είχε πάει καλά και τον πέρασε ο teammate του Μαρκ Γουέμπερ και πως θα μπορούσε να βελτιωθεί στον αγώνα. Την επόμενη μέρα η εξέλιξη ήταν επική ο Φέτελ βρέθηκε δυο φορές τελευταίος και κατάφερε να αναρριχηθεί σε θέση που να του δίνει τον τίτλο.

Δεν είναι το μόνο παράδειγμα. Ο τρόπος που χειρίζεται το λόγο, που ελέγχει τα συναισθήματά του, που αντιμετωπίζει τους δημοσιογράφους, ο τρόπος που αδιαφορεί για οτιδήποτε πέρα από το αθλητικό κομμάτι, δείχνουν άνθρωπο που δε σταματά στιγμή να δουλεύει την αυτοκυριαρχία του. Συχνά πριν την έναρξη των δοκιμών ο φακός τον συλλαμβάνει μέσα στο μονοθέσιο με κλειστά μάτια να αυτοσυγκεντρώνεται έχεις την αίσθηση πως είναι ικανός να κοιμηθεί!

Όταν η Pirelli ανέλαβε πριν δυο χρόνια την προμήθεια ελαστικών στις ομάδες της F1, υπήρξαν δυο πιλότοι που επισκέφτηκαν τα κεντρικά της εταιρείας στο Μιλάνο, μετά από αίτημά τους. Οι Σουμάχερ και Φέτελ. Ο 23χρονος μάλιστα τότε Γερμανός ξόδεψε 2 μέρες από τον ελάχιστο προσωπικό του ελεύθερο χρόνο για να γνωρίσει από κοντά όλους τους μηχανικούς της Ιταλικής εταιρείας και να αντιληφθεί εις βάθος το αντικείμενο δουλειάς και τον τομέα του καθενός. Προφανώς ανταμείφθηκε από το επίπεδο κατανόησης, που πέτυχε, όσον αφορά στα ελαστικά της Pirelli, πολύ πιο γρήγορα από τους άλλους οδηγούς.

Θυμάμαι προσωπικά στο Σπα το 2009 ένας συνάδελφος, συμπατριώτης του Φέτελ είχε τη φαεινή ιδέα να δώσει στο νεαρό Γερμανό πιλότο το σχεδόν ακυκλοφόρητο τότε i pad με λογισμικό που προσομοίαζε τη διαδρομή του αγώνα με τον χειριστή να χρησιμοποιεί την ταμπλέτα ως τιμόνι. Ζήτησε δε, από το Φέτελ να κάνουν ένα γύρισμα ενόσω θα οδηγούσε εικονικά. Ο 22χρονος Γερμανός παρότι τον περίμεναν δεκάδες δημοσιογράφοι – ανάμεσά τους και ο υπογράφων – και φυσικά ήξερε ότι κάθε λεπτό θα αφαιρούνταν τελικά από τον προσωπικό του χρόνο αργά το βράδυ, αφιέρωσε πάνω από μισή ώρα για να κατανοήσει πλήρως και να εξοικειωθεί με το παιχνίδι προτού επιχειρήσει να κάνει ότι του ζητήθηκε. Περιττό ν’ αναφέρω πως έκανε ρεκόρ χρόνου στο γύρισμα.

Όλα τα παραπάνω συνοψίζονται στην εξής φράση: «Τα αγαθά κόποις κτώνται».

Όχι ότι δεν κάνει λάθη ή ενέργειες που δεν τον τιμούν όπως το “κλέψιμο” της νίκης από το Γουέμπερ φέτος στη Μαλαισία. Μαθαίνει όμως απ’ αυτά δεν τα επαναλαμβάνει ξέρει να ζητά συγνώμη αλλά και να χάνει.  Τι άλλο να ζητήσει κανείς από έναν 25χρονο;[nggallery id=2131]

Δημοφιλή στο Protothema.gr