X
    Κατηγορίες: : FORMULA 1

GP Γερμανίας: Θρίαμβος Hamilton, «αυτοκτονία» Vettel

Σε έναν αγώνα όπου η βροχή ανακάτεψε δύο φορές την τράπουλα, ο Sebastian Vettel πέταξε στα σκουπίδια μία δική του νίκη, προσφέροντας απλόχερα την καρό σημαία αλλά και την πρωτοπορία στη βαθμολογία στον μεγάλο του αντίπαλο, Lewis Hamilton!

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1)

Ο Βρετανός άρπαξε την ευκαιρία και κερδίζοντας έναν αγώνα στον οποίο εκκίνησε 13 θέσεις πίσω από τον μεγάλο του αντίπαλο, βρίσκεται πλέον και 18 πόντους μπροστά του στη βαθμολογία! Μάλιστα η Mercedes έκανε το 1-2, ανακτώντας τα ηνία στους κατασκευαστές. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Η πίστα του Χόκενχαϊκμρινγκ υποδέχθηκε ομάδες και οδηγούς με θερμοκρασία αέρα στους 26 και οδοστρώματος στους 44. Μόνο ο Riccario εκκίνησε με τη medium γόμα, κίνηση λογική δεδομένου πως ήταν στην ουρά του grid. Με τη soft εκκίνησαν οι δύο McLaren, οι δύο Williams, οι δύο Toro Rosso, ο Marcus Ericsson με τη Sauber και ο Hamilton με τη Mercedes.

Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα είχαμε εντυπωσιακά «καθαρή» εκκίνηση και πρώτο γύρο, χωρίς ατυχήματα και ιδιαίτερες αψιμαχίες αλλά χωρίς και αλλαγές στην κορυφή της κατάταξης. Ο Vettel έφυγε μπροστά με τον Bottas και τον Raikkonen να ακολουθούν, με τον Φινλανδό να έχει μερικές στιγμές… παρενόχλησης από τον Verstappen.

Οι γύροι άρχισαν να περνούν χωρίς συμβάντα, με τους Hamilton/Ricciardo να αποδεικνύουν την ανωτερότητα των τριών μεγάλων ομάδων έναντι των υπολοίπων επτά. Εκκινώντας 14ος, ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν πέμπτος μετά από 14 γύρους ενώ ο Αυστραλός που είχε εκκινήσει από την ουρά του grid, χρειάστηκε μόλις 20 γύρους για να μπει στη δεκάδα.

Λίγο νωρίτερα, στον γύρο 16, ο Raikkonen άνοιξε το χορό των pit stop, σε μία κίνηση… δόλωμα προς τη Mercedes που δεν τσίμπησε. Μάλιστα ο επόμενος κορυφαίος συνδυασμός που μπήκε για αλλαγή ελαστικών, βάζοντας επίσης τη soft γόμα, ήταν ο έτερος οδηγός της Ferrari, στο γύρο 26. Αλλά κι εκεί η Mercedes δεν αντέδρασε άμεσα, περιμένοντας ενδεχομένως τη βροχή που πλησίαζε την πίστα.

Τελικά ο Bottas έκανε τη δική του αλλαγή στο γύρο 29, επιστρέφοντας στην πίστα πέμπτος, πίσω από τις Ferrari, τον teammate του που δεν είχε αλλάξει ελαστικά και τις Red Bull. Η μία του έκανε τη χάρη να αποχωρήσει από μόνη της, αυτή του Ricciardo, με τον οδηγό της Red Bull Racing να παρκάρει την RB14 στη στροφή 11.

Κάπου εκεί ήρθε μία ακόμα περίοδος αναμονής, μιας και η βροχή ήταν ολοένα και πιο κοντά. Ο Raikkonen οδηγούσε την κούρσα κι ο Vettel παραπονιόταν γιατί έφθειρε τα ελαστικά του ακολουθώντας τον. Οι δύο Mercedes έπονταν με τον Hamilton να συνεχίζει για όσο θα άντεξαν τα soft (η αρχική πρόβλεψη της Pirelli ήταν για 35 γύρους μάξιμουμ, αριθμός τον οποίο ξεπέρασε) αλλά παράλληλα να καθυστερεί και τον Bottas ενώ ο Verstappen είχε αρχίσει να πλησιάζει.

Τελικά στον γύρο 39 ο Jock Clear αναγκάστηκε να δώσει την εντολή να αλλάξουν θέσεις. Κυριολεκτικά, καθώς όσο «πολιτικώς ορθά» κι αν προσπάθησε να το θέσει, ο Raikkonen απαίτησε να ακούσει τις συγκεκριμένες λέξεις για να υπακούσει σε αυτές.

Στον γύρο 43 ο Hamilton αναγκάστηκε να μπει τελικά στα pit για να βάλει την ultra γόμα, πράγμα που τον έριξε πέμπτο. Αλλά πέρασαν μόλις δύο γύροι προτού η τύχη του γυρίσει την πλάτη κι αρχίσει η βροχή. Με τους πιο πίσω συνδυασμούς να εκμεταλλεύονται τη θέση τους στην πίστα και να βουτούν στα pit για να βάλουν ενδιάμεσα ή βρόχινα ελαστικά. Όμως σε ένα σκηνικό που θύμισε την επική νίκη του Rubens Barrichello το 2000, τότε με το Χόκενχαϊμ να περιλαμβάνει ακόμα το κομμάτι του σταδίου, η βροχή έπεφτε στη μισή πίστα, με την άλλη μισή να είναι στεγνή. Κοινώς, ο αγώνας είχε εξελιχθεί σε λοταρία.

Από τους κορυφαίους συνδυασμούς, μόνο ο Verstappen το τόλμησε και το ρίσκο δεν του βγήκε. Έτσι, στον γύρο 49 μπήκε ξανά στα pit για να βάλει σλικ ελαστικά, όπως αναγκάστηκαν να κάνουν κι όλοι οι υπόλοιποι. Ωστόσο ο καιρός είχε διάθεση για παιχνίδια, με τη στροφή να επιστρέφει.

Και κάπου εκεί άρχισε το χάος. Ο Charles Leclerc είχε μία περιστροφή 360 μοιρών και μετά μία βόλτα στην αμμοπαγίδα, ο Perez βγήκε εκτός πίστας με τους πίσω τροχούς της Force India να σπινάρουν πετώντας λάσπη στην αγωνιστική διαδρομή, ο Raikkonen μονομάχησε με τον Bottas αλλά ηττήθηκε σε αυτή τη μάχη και το δράμα για τη Ferrari κορυφώθηκε με την εγκατάλειψη του Vettel και την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στην πίστα.

Ο Γερμανός έκανε λάθος και έστειλε τη Ferrari του στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά, χάνοντας μία νίκη που ήταν στα χέρια του. Και σε έναν αγώνα που σε χρόνο μηδέν, από το 1-2 της Scuderia πέρασε σε 1-2 της Mercedes! Με τον Bottas να καθυστερεί γιατί οι μηχανικοί της γερμανικής ομάδας δεν ήταν έτοιμοι για αλλαγή ελαστικών όταν μπήκε μέσα και ένα γύρο μετά, τον Hamilton να μη μπορεί να συνεννοηθεί με τους μηχανικούς του και τελικά, κόντρα στην πραγματική επιλογή τους, να μη μπαίνει στα pit!

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε στον γύρο 58 κι εκεί, με τα φρέσκα ελαστικά ο Bottas επιτέθηκε, σε μία μονομαχία που σίγουρα άγχωσε τη διοίκηση της ομάδας αλλά δεν έφερε… εγκεφαλικά. Ο Hamilton κρατήθηκε μπροστά κι έπειτα ήρθε και η επίσημη εντολή για να σβήσει την όποια φωτιά.

Έτσι ο Hamilton πήρε μία ανέλπιστη νίκη, σε έναν αγώνα που εκκίνησε από τη δέκατη-τέταρτη θέση. Ήταν η πρώτη φορά που κέρδισε εκκινώντας εκτός των πρώτων τριών σειρών του grid κι αυτή ήταν η τέταρτη φετινή του επιτυχία.

«Πίστευα πως θα μπορούσα να κερδίσω. Είναι πάντα πολύ δύσκολο εκκινώντας τόσο πίσω αλλά πρέπει πάντα να κρατάς την πίστη σου. Συνέχισα να πιέζω, συνέχισα να πιστεύω και συνέβη», είπε ο Hamilton.

Για τον Bottas, αυτό ήταν το πέμπτο φετινό πλασάρισμα στην δεύτερη θέση. Μετά το φινάλε του αγώνα είπε: «Όλοι οι οδηγοί κυνηγάμε τη νίκη. Όταν ο Sebastian βγήκε εκτός πίστας πίστευα πως είχα πολλές ελπίδες. Τελικά αυτό δεν συνέβη αλλά σε ομαδικό επίπεδο, ήταν ένας τέλειος αγώνας για εμάς».

Όσο για τον Raikkonen, ανέβηκε για 28 η συνεχόμενη φορά στο βάθρο χωρίς να είναι στο ψηλότερο σκαλί του. Ο Iceman σχολίασε: «Ήταν ένας δύσκολος αγώνας, όταν άρχισε να βρέχει γλιστρούσε πολύ εκεί έξω».

Ο Verstappen ήταν τέταρτος για λογαριασμό της Red Bull Racing, μπροστά από τη Renault του Nico Hulkenberg, τη Haas του Romain Grosjean και τις δύο Force India. Εκμεταλλευόμενοι το χάος των τελευταίων γύρων, οι Marcus Ericsson (Sauber) και Brendon Hartley (Toro Rosso) μπήκαν στη δεκάδα.

Αναλυτικά η τελική κατάταξη:


Η Formula 1 συνεχίζει χωρίς διάλειμμα, με το Grand Prix Ουγγαρίας να διεξάγεται την προσεχή Κυριακή.

This website uses cookies.