Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

F1 GP Κίνας: Η πρώτη pole του Lewis με Mercedes (updated)

  • NewsAuto.gr

Την τρίτη του pole position στη Κίνα και πρώτη με τη νέα του ομάδα πανηγύρισε ο Λούις Χάμιλτον! Η Mercedes επιβεβαίωσε τις προβλέψεις και επικράτησε με τον Βρετανό να είναι ταχύτερος στο Q1, το Q2 αλλά και το Q3 όπου σταμάτησε τα χρονόμετρα στο 1.34.484.

Του Πάνου Σεϊτανίδη (twitter.com/SeitanF1)

Η επίδοση αυτή ήρθε στο φινάλε των κατατακτήριων, όπου λόγω της υπέρμετρης φθοράς των ελαστικών, οι ομάδες επέλεξαν να περιορίσουν στο μέγιστο δυνατό τους γύρους στην πίστα. Ήταν λοιπόν δραματικά τα τελευταία λεπτά της διαδικασίας αλλά ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2008 κατάφερε να πετύχει τον τέλειο γύρο τη κατάλληλη στιγμή και να πανηγυρίσει την 27η pole της καριέρας του στη Formula 1.

«Είναι υπέροχο συναίσθημα. Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι ξανά, μετά από καιρό στη pole. Ο γύρος μου ήταν πολύ καλός, η ομάδα μας αποδίδει εξαιρετικά αυτό το τριήμερο και ελπίζω να συνεχίσουμε έτσι και αύριο. Περιμένω ένα δύσκολο αγώνα αλλά ελπίζω να παραμείνω στη πρώτη θέση», δήλωσε ο 28χρονος.

Δίπλα στον Χάμιλτον θα εκκινήσει ο Κίμι Ράικονεν για λογαριασμό της Lotus, στο καλύτερο πλασάρισμά του σε κατατακτήριες μετά την επιστροφή του στη κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Οι κατατακτήριες δοκιμές έλαβαν χώρα στη πίστα της Σαγκάης με ηλιοφάνεια, θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και θερμοκρασία οδοστρώματος στους 41. Εξ αρχής ήταν ξεκάθαρο πως θα βλέπαμε περιορισμένη δράση αφού το πρώτο δεκάλεπτο πέρασε χωρίς μονοθέσια στη πίστα αφού ουδείς ήθελε να σπαταλήσει ένα επιπλέον σετ ελαστικών της Pirelli, που στον αγώνα αυτό έχει επιλέξει τη μαλακή γόμα που δεν έχει τύχει θερμής υποδοχής και τη μέση, που είναι αυτή που θα χρησιμοποιηθεί στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα.

Εκτός από τους συνήθεις υπόπτους, τις Marussia και τις Caterham (όπου ο Ζουλς Μπιανκί ξεχώρισε έναντι των άλλων τριών οδηγών), θύματα του Q1 ήταν ο Βαλτερί Μπότας της Williams και ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ της Sauber, δύο rookies που μέχρι τώρα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.

Οι πρώτες εκπλήξεις ήρθαν στο Q2, με μεγάλο θύμα τον Μαρκ Ουέμπερ. Τρεις εβδομάδες μετά τον εμφύλιο με τον Σεμπάστιαν Φέτελ, ο Αυστραλός τέθηκε νωρίς εκτός μάχης με πρόβλημα στην πίεση καυσίμου το οποίο διερευνάται από τη Red Bull Racing. Μάλιστα,  η αυστριακή ομάδα δεν καταφέρει να παραδώσει στη FIA το απαιτούμενο δείγμα καυσίμου του 1 lt, μέσα στο ρεζερβουάρ της RB9 ήταν μόλις 150ml, και από τη 14η θέση που κατετάγη, ο Αυστραλός θα εκκινήσει από την ουρά του grid.

Πάντως το «καγκουρό» τον καλύτερο αγώνα του στη Κίνα τον έκανε με παρόμοιες συνθήκες αγώνα, όπου εκκίνησε μόλις 18ος αλλά κατάφερε να τερματίσει στις θέσεις του βάθρου. Στη ζώνη αποκλεισμού από το Q3 έμειναν οι δύο Force India, o Σέρχιο Πέρεζ σε άλλη μία χαμηλή πτήση για λογαριασμό της McLaren, ο Παστόρ Μαλντονάντο για λογαριασμό της Williams και ο Ζαν-Ερίκ Βερν της Toro Rosso.

Στο Q3, όλα κρίθηκαν όπως είπαμε στο φινάλε. Ο Κίμι βρέθηκε προσωρινά στη κορυφή με το χρονόμετρο να έχει μηδενίσει αλλά τελικά ο Χάμιλτον του πήρε τη μπουκιά από το στόμα. Στη δεύτερη σειρά της εκκίνησης θα είναι η Ferrari του Φερνάντο Αλόνσο, με την F138 να αποδεικνύεται γρήγορη στον ένα γύρο και να έχει αφήσει υποσχέσεις για τη ταχύτητά της σε ρυθμούς αγώνα. Δίπλα του θα έχει την άλλη Mercedes, με τον περυσινό νικητή του αγώνα, Νίκο Ρόζμπεργκ.

Ο Φελίπε Μάσα δεν κατάφερε να συνεχίσει τη «παρενόχληση» του teammate του, αυτή τη φορά έμεινε πίσω του και θα μοιραστεί τη τρίτη σειρά του grid με τη Lotus E21 του Ρομέν Γκροζάν. Εντυπωσιακός ο Ντάνιελ Ρικάρντο που για πρώτη φορά φέτος έφερε τη Toro Rosso στο Q3 και θα εκκινήσει έβδομος καθώς τρία μονοθέσια δεν σημείωσαν χρόνο.

Ο Τζένσον Μπάτον που όμως πέρασε τη γραμμή του τερματισμού και θα εκκινήσει με τα ελαστικά που κατετάγη. Επιλογή του, σε αντίθεση με τους πρώτους επτά, θα είναι η μέση γόμα της Pirelli, με τη McLaren να προσπαθεί να καλύψει την υστέρησή της έναντι του ανταγωνισμού, μέσω διαφορετικής στρατηγικής.

Ο Σεμπάστιαν Φέτελ «φορούσε» επίσης τη μέση γόμα αλλά δεν έγραψε χρόνο και όπως και ο Νίκο Χούλκενμπεργκ (Sauber), έχει το δικαίωμα να επιλέξει στρατηγική σε ό, τι αφορά στα ελαστικά στον αγώνα.
[nggallery id=2371]
Αναλυτικά η κατάταξη στις κατατακτήριες της Κίνας:
1. Λούις Χάμιλτον        Mercedes             1m34.484s
2. Κίμι Ράικονεν        Lotus-Renault        1m34.761s  + 0.277
3. Φερνάντο Αλόνσο       Ferrari              1m34.788s  + 0.304
4. Νίκο Ρόζμπεργκ          Mercedes             1m34.861s  + 0.377
5. Φελίπε Μάσα          Ferrari              1m34.933s  + 0.449
6. Ρομέν Γκροζάν       Lotus-Renault        1m35.364s  + 0.880
7. Ντάνιελ Ρικιάρντο      Toro Rosso-Ferrari   1m35.998s  + 1.514
8. Τζένσον Μπάτον         McLaren-Mercedes     2m05.673s  + 31.189
9. Σεμπάστιαν Φέτελ      Red Bull-Renault     δεν σημείωσε χρόνο
10. Νίκο Χούλκενμπεργκ       Sauber-Ferrari       δεν σημείωσε χρόνο
Χρόνος αποκλεισμού από το Q2: 1m36.261s                       Διαφορά
11. Πωλ ντι Ρέστα         Force India-Mercedes 1m36.287s  + 1.209s
12. Σέρχιο Πέρεζ          McLaren-Mercedes     1m36.314s  + 1.236s
13. Άντριαν Σούτιλ          Force India-Mercedes 1m36.405s  + 1.327s
14. Μαρκ Ουέμπερ           Red Bull-Renault     1m36.679s  + 1.601s
15. Παστόρ Μαλντονάντο      Williams-Renault     1m37.139s  + 2.061s
16. Ζαν-Ερίκ Βερν      Toro Rosso-Ferrari   1m37.199s  + 2.121s
Χρόνος αποκλεισμού από το Q1: 1m37.508s                         Διαφορά
17. Βάλτερι Μπότας       Williams-Renault     1m37.769s  + 1.976
18. Εστεμπάν Γκουτιέρες     Sauber-Ferrari       1m37.990s  + 2.197
19. Ζουλς Μπιανκί         Marussia-Cosworth    1m38.780s  + 2.987
20. Μαξ Τσίλτον           Marussia-Cosworth    1m39.537s  + 3.744
21. Σάρλ Πικ           Caterham-Renault     1m39.614s  + 3.821
22. Γκιέντο φαν ντερ Γκάρντε   Caterham-Renault     1m39.660s  + 3.867

Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς διεξάγεται τη Κυριακή στις 10 το πρωί και θα μεταδοθεί από τον OTE TV και στις 14:00 από την ΕΡΤ, με τις πληροφορίες του NewsAuto.gr να λένε πως θα υπάρξει εξαίρεση για την F1 και παρά την απεργία, θα υπάρξει σχολιασμός του αγώνα.

Δημοφιλή στο Protothema.gr