Τι προσφέρει η νέα επαναστατική μπαταρία της Toyota;
MobilityΤι προσφέρει η νέα επαναστατική μπαταρία της Toyota;
MobilityΟι Ολυμπιακοί Αγώνες του Τόκιο αναβλήθηκαν λόγω πανδημίας, αλλά δεν είναι μόνο οι αθλητές που θα πρέπει να αφήσουν μια απογοητευτική χρονιά πίσω τους. Σε αυτή την εκδήλωση, η Toyota είχε σκοπό να παρουσιάσει μια επαναστατική μπαταρία στερεάς μορφής για ηλεκτρικά οχήματα.
Ωστόσο, παρά την αναστάτωση, η Automotive News αναφέρει πως η Toyota έχει δημιουργήσει ένα λειτουργικό πρωτότυπο της τεχνολογίας της μπαταρίας και έχει φτάσει μέχρι να τα εγκαταστήσει σε πρωτότυπα οχήματα για δοκιμή.
WHAT CAR
Αυτά είναι υποσχόμενα νέα καθώς οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις πιο συνηθισμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου που χρησιμοποιούνται σε μοντέλα όπως το Toyota RAV4 Prime. Οι μπαταρίες στερεάς μορφής δεν επηρεάζονται αρνητικά από τις ακραίες θερμοκρασίες, σε αντίθεση με πολλές αναφορές που έχουν γίνει κατά καιρούς για EV που χρησιμοποιούν μπαταρίες ιόντων λιθίου και έχουν μειωμένη εμβέλεια στο κρύο.
Οι μπαταρίες στερεάς μορφής εξοικονομούν επίσης βάρος ενώ αποδεικνύονται ταυτόχρονα και πιο ανθεκτικές. Ένα άλλο μεγάλο πλεονέκτημα είναι η ταχύτερη φόρτιση (από 0% έως πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από 15 λεπτά) όπως επίσης και η μεγαλύτερη αυτονομία που προσφέρουν στο αυτοκίνητο. Νωρίτερα φέτος, η μπαταρία στερεάς κατάστασης της Samsung εκτιμάται ότι παρέχει αυτονομία 805 χιλιομέτρων.
Ο Keiji Kaita εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota Motor Corp, καθώς και γενικός διευθυντής της εταιρίας στον τομέα των μπαταριών τόνισε ότι η Toyota σχεδιάζει περιορισμένη παραγωγή μπαταριών έως το 2025, αλλά εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις που πρέπει να ξεπεραστούν.
Η κατασκευή των πρωτοτύπων κυττάρων είναι μια πολύπλοκη και αργή διαδικασία, καθώς πρέπει να αναπτυχθούν σε ένα μη υδατικό περιβάλλον που είναι εξαιρετικά ξηρό. Αυτό απαιτεί τη χρήση μικρών διαφανών θαλάμων στους οποίους οι εργαζόμενοι έχουν πρόσβαση με λαστιχένια γάντια. Αυτή τη στιγμή, η διαδικασία είναι ακατάλληλη για μαζική παραγωγή.
Ένας άλλος παράγοντας είναι η εξέλιξη μπαταριών στερεάς κατάστασης με κόστος σημαντικά κάτω των 100 $ ανά kW. Μόνο τότε μπορεί η συγκεκριμένη τεχνολογία να είναι ανταγωνιστική απέναντι στις συμβατικές λύσεις που υπάρχουν σήμερα.
Σίγουρα θα χρειαστεί χρόνος πριν το ηλεκτρικό όχημά σας εφοδιαστεί με μπαταρία στερεάς μορφής, τουλάχιστον το ενθαρρυντικό είναι πως η Toyota βρίσκεται σε καλό δρόμο για να επιτύχει τον στόχο της το 2025. Αυτό θα μπορούσε να είναι το επόμενο μεγάλο βήμα προς τα εμπρός για τα EV.
Διαβάστε επίσης:
Νέο Toyota RAV4 Hybrid Black Edition
Toyota: Ετοιμάζει νέες μπαταρίες για μεγαλύτερη αυτονομία και αντοχή
Toyota Supra: Έρχεται με χειροκίνητο κιβώτιο