Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Tα ηλεκτρικά πλάνα της Audi

Ελλάδα 10:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Tα ηλεκτρικά πλάνα της Audi

Mobility

Tα ηλεκτρικά πλάνα της Audi

Mobility

Το σχέδιο της Audi για το χτίσιμο μιας εντυπωσιακής γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων βασίζεται σε αρκετές διαφορετικές πλατφόρμες.

Advertisement
Advertisement

 

Η πορεία της Audi προς τον εξηλεκτρισμό είναι αρκετά έξυπνη. Αφού περίμενε αρχικά τη Volkswagen να κάνει τις πρώτες κινήσεις για τη δημιουργία μιας δυνατής βάσης, κατέστρωσε ένα δικό της σχέδιο εκμεταλλευόμενη όλους τους προσφερόμενους πόρους. Το e-Tron ήταν απλά ο προπομπός μιας ολόκληρης στρατιάς ηλεκτρικών οχημάτων, από μικρά αυτοκίνητα πόλης έως μεγάλες πολυτελείς λιμουζίνες, που θα προκύψουν αξιοποιώντας τις τέσσερις διαφορετικές ηλεκτρικές πλατφόρμες MLBEvo, J1, MEB και PPE.

Πιο βραχυπρόθεσμα είναι τα σχέδια για την MLBEvo στην οποία βασίζεται το e-Tron, το e-Tron Sportback αλλά και η έκδοση S που αναμένεται λίγο αργότερα. Στο μεταξύ, η J1 προορίζεται βασικά για την Porsche και είναι αυτή που βρίσκεται πίσω από την Taycan και την αναμενόμενη Cross Turismo. Το πολύ χαμηλό κέντρο βάρους, οι διπλοί ηλεκτροκινητήρες με απόδοση κοντά στους 600 PS και φυσικά η τετρακίνηση είναι μερικά από τα στοιχεία που η J1 θα προσφέρει στο e-Tron GT, τη ναυαρχίδα της ηλεκτρικής γκάμας της Audi, το οποίο αναμένεται στα τέλη του 2020.

Advertisement
Advertisement

Ωστόσο το μεγαλύτερο βάρος των ηλεκτρικών σχεδίων της Audi πέφτει στις δύο πλατφόρμες που θα στηρίξουν τα περισσότερο εμπορικά μοντέλα. Μία από αυτές είναι η πασίγνωστη πλέον MEB που είναι δεδομένο ότι θα αποτελέσει ένα πολύτιμο πολυεργαλείο εντός του γερμανικού ομίλου και θα ξεκινήσει την καριέρα της με το VW ID.3. Το πρώτο Audi που θα τη χρησιμοποιήσει θα είναι ένα SUV, το Q4 e-Tron. Οι άνθρωποι της εταιρείας τονίζουν ότι τα χωροταξικά πλεονεκτήματα της MEB θα επιτρέψουν τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με τις εξωτερικές διαστάσεις του Q3 και τις εσωτερικές ανέσεις του Q5. Οι πωλήσεις του Q4 αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2021, με τη βασική έκδοση να έχει έναν ηλεκτροκινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ οι πιο δυνατές εκδόσεις θα διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες, με συνολική απόδοση κοντά στους 310 PS και θα είναι τετρακίνητες.

Τα μεγαλύτερα και πιο πολυτελή μοντέλα της ηλεκτρικής γκάμας θα αρχίσουν να εμφανίζονται σταδιακά μέσα στην επόμενη δεκαετία και θα βασίζονται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα για την οποία γνωρίζουμε προς το παρόν πολύ λίγα. Η PPE (Premium Platform Electric) θα έχει αρθρωτή αρχιτεκτονική και αποτελεί προϊόν συνεργασίας με την Porsche. Ενα από τα στοιχεία που γνωρίζουμε είναι πως η PPE θα διαθέτει έκδοση με χαμηλό και με ψηλό πάτωμα. Αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να λειτουργήσει ως βάση για κάθε είδους μοντέλο, από το επόμενο A6 έως το επόμενο Q8. Η Audi μάς δίνει μια πρόγευση της PPE με το πρωτότυπο NEXT-GEN A7, το οποίο αν και αισθητικά δείχνει σαν μια φυσική εξέλιξη του υπάρχοντος, κρύβει από κάτω του μια αρχιτεκτονική 800V -όπως η Taycan-, με μετάδοση που κατά βάση είναι πισωκίνητη ή κατ’ επιλογή e-quattro και αυτονομία που αγγίζει τα 500 km.

Advertisement