Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Electric Cars

Συγκρίνουμε τα κορυφαία ηλεκτρικά των Audi, Mercedes και Porsche

  • newsautoteam

Σχεδόν έξι χρόνια μετά την έλευση του Tesla Model S, η Γερμανία δηλώνει βροντερό “παρών” μς τα πρώτα ηλεκτρικά μοντέλα της “μαγικής τριάδας”, Audi, Mercedes-Benz και Porsche και ναι για πρώτη φορά στον Διεθνή Αυτοκινητιστικό Τύπο, τα οδηγούμε.

(*Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη)

Παρά τον συνολικό τους όγκο, η αίσθηση της επιτάχυνσης θυμίζει ντράγκστερ. Και τα τρία αυτοκίνητα ουσιαστικά εγκαινιάζουν την ηλεκτροκίνητη εποχή για τιςAudi, Mercedes-Benz και Porsche, ενώ ξεχωρίζουν από τη μοναδική τους σχεδίαση και την πληθώρα τεχνολογιών, με στόχο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των αγοραστών στη συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των premium SUV.

Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι και οι τρεις κατασκευαστές άργησαν να μπουν στον χορό, καθώς έχουν περάσει έξι χρόνια από την παρουσίαση του Tesla Model S, τρία από το SUV Model X, ενώ η Jaguar i-Pace είδε τα φώτα της δημοσιότητας στα μέσα του 2018. Αλλά, παρά το γεγονός ότι η αμερικάνικη start-upεταιρεία αποτελεί σημείο αναφοράς και το βρετανικό αυτοκίνητο έχει λάβει προς το παρόν άκρως θετικά σχόλια, η αγορά των ηλεκτρικών βρίσκεται ακόμα στα σπάργανα. Αυτό πρόκειται να αλλάξει, εκτός και αν η τριάδα των Mercedes-Benz, BMW και Audi έχει εκτιμήσει λανθασμένα.

Στο line-up του συγκριτικού μας υπάρχουν δύο μοντέλα παραγωγής, το Audi e-tron και η Mercedes-Benz EQC, που πλαισιώνονται από το πρωτότυπο Porsche Mission E Cross Turismo. Να αναφέρουμε ότι το Audi έχει ξεκινήσει ήδη το λανσάρισμά του σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες (στην Ελλάδα αναμένεται μέσα στον Απρίλιο), ο εκπρόσωπος της Mercedes θα λανσαριστεί μετά το καλοκαίρι του 2019, ενώ στα τέλη της χρονιάς η Porsche θα παρουσιάσει το τετράθυρο κουπέ Taycan και όχι τη shooting brake εκδοχή Cross Turismo που βλέπετε εδώ.

Προς το παρόν ο βασικός πρωταγωνιστής της τριάδας είναι το e-tron,ένα μοντέλο που αρχικά είχε αρκετά κοινά σχεδιαστικά σημεία με το Q5, αλλά τελικώς ανασχεδιάστηκε. H EQC αποτελεί ουσιαστικά εξέλιξη της Mercedes-Benz GLC, με τη σημαντική διαφοροποίηση της τοποθέτησης δύο ηλεκτροκινητήρων και μιας συστοιχίας μπαταριών που αντικαθιστούν τον θερμικό κινητήρα.  Αντίθετα, το μοναδικό μοντέλο που εξελίχθηκε σε λευκό χαρτί είναι ηCross Turismo. Η πλατφόρμα J1, πάνω στην οποία είναι κατασκευασμένη, έχει δημιουργηθεί στο Κέντρο R&D του Weissach, ενώ και το μελλοντικό Audi e-tron GT θα βασίζεται σε αυτή.

Καθώς το Audi και η Mercedes-Benz βασίζονται σε μοντέλα μαζικής παραγωγής με θερμικά σύνολα, δικαιολογούν το αυξημένο βάρος (2.450 kg το e-tron, 2.425 kg η EQC),ενώ η Cross Turismo ζυγίζει… μόλις 2.150 kg, που την τοποθετεί στην ίδια κατηγορία με την παρόμοιας ιπποδύναμης και σαφώς μεγαλύτερης σε διαστάσεις Porsche Panamera TurboSport Turismo. Επίσης, η διάταξη των μπαταριών της είναι έτσι σχεδιασμένη ώστε να δίνει αρκετό αέρα στα πόδια των πίσω επιβατών, με ειδικές εσοχές για αυτά, επιτρέποντας να τοποθετηθούν πιο χαμηλά τα καθίσματα, βελτιώνοντας έτσι το κέντρο βάρους αλλά και την κατανομή του ανάμεσα στους δύο άξονες.

Και τα τρία μοντέλα διαθέτουν μπαταρίες ιόντων λιθίου, με το συνολικό τους βάρος να κυμαίνεται ανάμεσα στα 600-700 kg, χωρίς να υπολογίζονται σε αυτά οι κινητήρες, η μετάδοση και τα βοηθητικά εξαρτήματα.Η απόδοσή τους ξεκινά από τις 80 kWh για τη Mercedes-Benz, ανεβαίνει στις 90 kWh στο Audi, ενώ αυτή της Porsche είναι η πιο ισχυρή (105 kWh),με αποτέλεσμα και σε συνδυασμό με το μικρότερο βάρος, να υπερτερεί και στις επιδόσεις(0-100 km/h σε μόλις 3,1”). Στην EQC ο αντίστοιχος χρόνος ανεβαίνει στα 5,1”, με το Audiνα είναι πιο αργό από τη Merc κατά 0,6”. Η ισχύς του e-tron είναι παρόμοια με αυτήν του μοντέλου από τη Στουτγάρδη (408 PS), ενώ η Porsche αποδίδει 600 PS.

“Οι συνηθισμένοι σε πιο παραδοσιακά μοντέλα οδηγοί θα ξαφνιαστούν από ορισμένα στοιχεία με τα οποία δεν είναι εξοικειωμένοι, όπως την απουσία εξωτερικών καθρεπτών στο Audi, οι οποίοι έχουν αντικατασταθεί από μικρο κάμερες που μεταφέρουν την εικόνα σε οθόνες τοποθετημένες εσωτερικά στις πόρτες”

Επίσης είναι και το μοντέλο με τη μεγαλύτερη ροπή (102 kgm), ενώ αρκετά πιο πίσω βρίσκονται τα άλλα δύο, με την EQC στα 78,0 kgm και το e-tron στα 67,7 kgm αντίστοιχα. Ήρθε όμως η ώρα για κάτι πιο ουσιαστικό: την άμεση αντιπαράθεση σε έναν ιδιότυπο αγώνα επιτάχυνσης. Και τα τρία προσφέρουν την ίδια αίσθηση στον οδηγό. Μία ακατάβλητη αίσθηση συνεχούς δύναμης που σε ωθεί να παραμένεις κολλημένος στο κάθισμα, παρά το αυξημένο βάρος τους.

Στιγμιαία σκέφτεσαι ότι θα πρέπει να υπάρχει κάποιος κόφτης στροφών, κάτι που συμβαίνει στα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, αλλά μάταια. Το μυαλό σου εξακολουθεί να στροβιλίζεται. Η προοδευτική επιτάχυνση από πλήρη ακινητοποίηση είναι σίγουρα εντυπωσιακή, αλλά δεν μπορεί να συγκριθεί με τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις όταν αποφασίσεις να πατήσεις βαθιά το πόδι σου στο δεξί πεντάλ. Εκεί πραγματικά δοκιμάζεις τον εαυτό σου και το στομάχι σου σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο τηςPorsche δεν κάνει κανέναν συμβιβασμό όσον αφορά την οδηγική απόλαυση.

PORSCHETAYCAN: Πετώντας το γάντι στην Tesla έχοντας ως βάση τη Mission E, η Porsche θα λανσάρει δύο διαφορετικής σχεδίασης μοντέλα. Το πρωτότυποCross Turismo αναμένεται να παρουσιαστεί το 2021, αλλά η Taycan, το τετράθυρο κουπέ της φίρμας, έρχεται στα τέλη του 2019. Και οι δύο εκδόσεις θα διαθέτουν αποκλειστικά δύο ηλεκτροκινητήρες, που στην περίπτωση της κορυφαίας Taycan θα προσφέρουν επιδόσεις όμοιες με αυτές της 911 Turbo. Σε ότι αφορά τις τιμές της, η Porsche ανακοίνωσε ότι η βασική θα ξεκινά λίγο πάνω από τα €65.000.

 

Μπορεί να έχουμε συνηθίσει στη μόδα των περιοριστών ταχύτητας στα 250 km/h, όμως αυτό ισχύει μόνο στην Porsche Mission E Cross Turismo. Στο Audi e-tron η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 km/h, ενώ η EQC είναι η πιο αργή με 180 km/h. Σε κάθε περίπτωση σκέφτεσαι ότι η έντονη επιτάχυνση και η επίτευξη της υψηλότερης ταχύτητας θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε ότι αφορά το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας.Η σπατάλη στην ενέργεια και η μείωση της αυτονομίας δεν έχει νόημα όταν υπολογίζεις ότι για το ελάχιστο της φόρτισης των μπαταριών απαιτούνται τουλάχιστον 20 λεπτά της ώρας.

Η Audi, σκεπτόμενη τα παραπάνω, έχει τοποθετήσει στο e-tron σύστημα overboost, με το οποίο η μέγιστη ισχύς των 408 PS αποδίδεται μόνο για 8 δευτερόλεπτα, ενώ εγγυάται επαναληψιμότητα δέκα συνεχόμενων επιταχύνσεων. Λογικά, τόσο η Mercedes-Benz όσο και η Porsche θα διαθέτουν ανάλογους περιορισμούς, χωρίς όμως να έχουν ανακοινώσει περισσότερες λεπτομέρειες. Για την οδηγική απόλαυση, αλλά κυρίως για τη βελτίωση της ήδη κορυφαίας ενεργητικής ασφάλειας, τα μοντέλα της παρουσίασης περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα οδηγικών προγραμμάτων, συστήματα τετρακίνησης, όπως και έλεγχο κατανομής της ροπής ανεξάρτητα σε κάθε τροχό (torque vectoring).

Η Porsche και το Audi διαθέτουν στον βασικό τους εξοπλισμό ενεργητική ανάρτηση και τετραδιεύθυνση, κάτι που λείπει χαρακτηριστικά από τη Mercedes-Benz. Παρ’ όλα αυτά -και χωρίς να υπολογίσουμε τις απότομες αντιδράσεις του αμαξώματος σε απότομους ελιγμούς- μας εντυπωσίασε η εξαιρετική πρόσφυση, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και η εν γένει οδηγική συμπεριφορά που δίνει η EQC, στοιχεία που δεν περιμένει κανείς από ένα όχημα 2,5 τόνων. Και το Audi σε γενικές γραμμές συμπεριφέρεται καλά. Είναι ήσυχο για τα δεδομένα της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ οι «γκρίζεςζώνες» έχουν να κάνουν με την απόδοση των φρένων μετά από έντονη καταπόνηση, αλλά και η αντίδραση της ανάρτησης στις ξαφνικές αλλαγές πορείας που δεν συνεργάζεται και τόσο αρμονικά με το πλαίσιο.

Κάτι που δεν ισχύει στην Porsche, η οποία δεν αποτελεί προς το παρόν άμεσο αντίπαλο, όντας ένα μοντέλο προ-παραγωγής. Εδώ το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, δεν έχει πουθενά νεκρά σημεία, η ανάρτηση φιλτράρει σωστά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αλλά και περιορίζει τις κλίσεις κατά τον κατακόρυφο και δια-μήκη άξονα. Θετικά ανταποκρίθηκαν και τα φρένα, ενώ χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους και την κατανομή της ροπής κυρίως στον πίσω άξονα, η οδήγησή της είναι πολύ διασκεδαστική. Η αλήθεια είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σού αλλάζουν τον τρόπο σκέψης. Επαναπροσδιορίζουν την κινητικότητα στην πόλη, παρέχοντας ευελιξία στην οδήγηση την ίδια στιγμή που αντιμετωπίζουν με φιλικό τρόπο το περιβάλλον.

Μεγάλη αίσθηση προκαλεί ο τρόπος που αντιδρούν όταν αφήνεις το πεντάλ του γκαζιού και φρενάρεις – προοδευτικά είναι η αλήθεια.H EQC, όταν έχει επιλεχθεί η ρύθμιση για τη μεγαλύτερη ανάκτηση της ενέργειας, επιτυγχάνει επιβράδυνση σε βαθμό που δεν χρειάζεται να πατηθεί το πεντάλ του φρένου μέχρι να προσεγγίσει σε απειροελάχιστη απόσταση το προπορευόμενο όχημα. Αντιθέτως η Porsche, παρότι και αυτή διαθέτει λειτουργία ανάκτησης της κινητικής ενέργειας, δεν έχει την ίδια φιλοσοφία με την EQC, να λειτουργεί δηλαδή σαν φρένο όταν ο οδηγός μειώνει την πίεση στο γκάζι.

Ο λόγος είναι ότι πρόκειται για ένα αυθεντικό sportscarμε βασικό στόχο τις επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση,οπότε μια λειτουργία που θα φρέναρε το αυτοκίνητο κάθε φορά που θα σήκωνε ο οδηγός το πόδι από το γκάζι θα ήταν ασύμβατη με τον χαρακτήρα του.Μπαίνοντας στο εσωτερικό των συγκεκριμένων high-techSUV αποκομίζεις την εντύπωση ότι έχουν κατασκευαστεί με γνώμονα την υψηλή ποιότητα υλικών, την εξαιρετική εργονομία και το πλουσιότατο επίπεδο πολυτέλειας. Και τα τρία χαρακτηρίζονται από τη μινιμαλιστική loungeαισθητική, την πληθώρα ψηφιακών οθονών, ενώ δεν λείπουν οι ενδείξεις μέσα σε μενού που ελέγχονται με την αφή, που αφορούν το επίπεδο φόρτισης, την αυτονομία και την κατανάλωση ενέργειας.

Στο e-tron η είσοδος στον ψηφιακό κόσμο επιτυγχάνεται μέσω τριών διαφορετικών συστημάτων πολυμέσων MMI (συμπεριλαμβανομένης της ψηφιακής οθόνης του πίνακα οργάνων και των δύο που βρίσκονται τοποθετημένες στην κεντρική κονσόλα). ΗMercedes-Benz EQC διαθέτει μια οθόνη που καταλαμβάνει το ήμισυ της επιφάνειας του ταμπλό, ενώ η Mission ECross Turismo ακολουθεί περισσότερο τη νέα στυλιστική σχεδίαση που ήδη εφαρμόζεται στη νέας γενιάς 911 (992)και είναι λιγότερο περίπλοκη από τους ανταγωνιστές της.

Ολα ωραία και καλά, αλλά οι συνηθισμένοι σε πιο παραδοσιακά μοντέλα οδηγοί θα ξαφνιαστούν από ορισμένα στοιχεία με τα οποία δεν είναι εξοικειωμένοι, όπως την απουσία εξωτερικών καθρεπτών στο Audi, οι οποίοι έχουν αντικατασταθεί από μικρο κάμερες που μεταφέρουν την εικόνα σε οθόνες τοποθετημένες εσωτερικά στις πόρτες,ή το γεγονός ότι τη στιγμή που αφήνεις το πόδι από το γκάζι της Cross Turismo το όχημα δεν επιβραδύνει αλλά ενεργοποιείται η λειτουργία coasting, που επιτρέπει τον ελεύθερο τροχασμό.

Παρά τα αρκετά κοινά σημεία υπάρχουν και διαφορές. Για παράδειγμα, στην Porsche η ορατότητα προς τα πίσω,όπως και ο χώρος για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών επιδέχονται κριτικής, αν και μπορούμε να το δικαιολογήσουμε λόγω του γεγονότος ότι το μοντέλο που οδηγήσαμε ήταν πρωτότυπο. Ο τρόπος μετακίνησης και οδήγησης μιας ηλεκτρικής Porsche είναι σίγουρα διαφορετικός και πρωτόγνωρος, με πολλά ενδιαφέροντα και ασυνήθιστα στοιχεία, όπως για παράδειγμα η μείωση της επιτάχυνσης στην περίπτωση που η θερμοκρασία της μπαταρίας ανέβει πάνω από τα επιτρεπτά όρια.

Κάθε αρχή και δύσκολη. Αυτό συμβαίνει πάντα.Μετά το e-tron, η Audi ετοιμάζει και την έκδοσηSportback, ενώ είναι πολύ πιθανό να παρουσιαστεί και ένα τετράθυρο coupé με επιδόσεις αντάξιες ενός supercar. H Mercedes-Benz ήδη εργάζεται πάνω στην εξέλιξη μιας πιο προσιτής έκδοσης, της EQC 300, ενώ η Porsche έχει έτοιμη την Taycan, που θα λανσαριστεί σε τρεις διαφορετικές ιπποδυνάμεις, με 400, 500 και 600 PS. Το 2022, μάλιστα,αναμένεται ένα νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUVπου θα χρησιμοποιεί την από κοινού σχεδιασμένη με την Audi πλατφόρμα, PPE.

Αλλά προτού η ηλεκτροκίνηση μπει στην καθημερινότητά μας χρειαζόμαστε ολοκληρωμένες υποδομές, έναν δίκαιο τρόπο για τη μέτρηση της κατανάλωσης και εξελιγμένες μπαταρίες που θα μπορούν να φορτιστούν σε μικρότερο χρόνο και θα προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία. Ενώ, λοιπόν, η EQC, το e-tron και μελλοντικά η Taycan διαθέτουν ότι ακριβώς χρειάζεται για να αμφισβητήσουν τα μοντέλα της Tesla, εντούτοις αποτελούν απλά ένα ορεκτικό, με το κυρίως πιάτο να έρχεται με την άφιξη φθηνότερων μοντέλων μαζικής παραγωγής, όπως θα είναι η γκάμα I.D. της Volkswagen.

Tech:

Audi e-Tron
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΜΟΝΙΜΟΥ ΜΑΓΝΗΤΗ,
ΕΜΠΡΟΣ 184 PS, 31,5 KGM, ΠΙΣΩ 224 PS, 3 4,1 KGM, ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 95 kWh,
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 408 PS, 67,7 KGM
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (E), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100 KM/h: 5,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 200 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.901/1.935/1.629 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.928 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 600 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.490 kg
ΤΙΜΗ: από € 87.000 (ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ)

Porsche Mission E Cross Turismo
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ , ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 105 kWh,
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 600 PS, 102,0 KGM
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΔΥΟ ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥ ΣΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ (E), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100KM/h: 3,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.948/1.989/1.420 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.900 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 
ΒΑΡΟΣ: 2.150 kg
ΤΙΜΗ: από € 150.000 (ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ)

Mercedes-Benz EQC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: ΔΥΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΕΣ, ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΙΟΝΤΩΝ ΛΙΘΙΟΥ 80 kWh,
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ 408 PS, 78,0 KGM
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΜΙΑΣ ΣΧΕΣΗΣ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΔΙΠΛΑ ΨΑΛΙΔΙΑ (E), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (Π)
0-100KM/h: 5,1”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 km/h
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.761/1.884/1.624 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.873 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 500 lt
ΒΑΡΟΣ: 2.425 kg
ΤΙΜΗ: από € 65.000 (ΕΚΤΙΜΩΜΕΝΗ)

Πηγή: Car

Δημοφιλή στο Protothema.gr