Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Μονόδρομος τα ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in μοντέλα για τις εταιρείες!

Ελλάδα 17:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Μονόδρομος τα ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in μοντέλα για τις εταιρείες!

Mobility

Μονόδρομος τα ηλεκτρικά και υβριδικά plug-in μοντέλα για τις εταιρείες!

Mobility

Το 2018, οι Ευρωπαίοι αγόρασαν περίπου 190.000 EVs και σχεδόν 155.000 υβριδικά plug-in μοντέλα. Το 2020, θα πωληθούν συνδυαστικά πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες στην ΕΕ.

Advertisement
Advertisement

Τα λιγοστά μοντέλα αποτελούσαν τη βασική αιτία που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δεν έχουν στραφεί στα ηλεκτρικά ή υβριδικά plug-in μοντέλα. Αυτό όμως τώρα αλλάζει καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετοιμάζονται να κατασκευάσουν πάρα πολλά μοντέλα ώστε να μειώσουν το μέσο όρο εκπομπών ρύπων των οχημάτων τους εξαιτίας των αυστηρών κανόνων που θα ισχύσουν από το 2020.

Ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων μοντέλων που θα πωλούνται στην Ευρώπη φέτος αναμένεται να αυξηθεί από τα 18 στα 24 οχήματα και μεταξ’ύ των μοντέλων που αναμένονται περιλαμβάνονται το Audi e-Tron, to Tesla 3, το Mercedes-Benz EQC, το Mini EV αλλά και το ολοκαίνουριο Volvo XC40.

Advertisement
Advertisement

Ο αριθμός των υβριδικών plug-in μοντέλων σχεδόν θα διπλασιαστεί και θα φθάσει στις 53 μονάδες.

Επίσης ένα εξίσου πραγματικά εντυπωσιακό στοιχείο στην ανάλυση του Automotive News αναμένεται να καταγραφεί το 2020 όποτε και ο αριθμός των ηλεκτρικών μοντέλων θα ανέρχονται σε 48 οχήματα και σε πάνω από 100 των υβριδικών plug-in οχημάτων.

Advertisement

Την επόμενη χρονιά θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του ομίλου VW με πρώτο το Golf ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα ηλεκτρικά μοντέλα που θα φέρουν τα λογότυπα των Audi, Skoda και Seat. Η αυτονομία των γερμανικών ηλεκτρικών μοντέλων θα ανέρχεται σε 550 χιλιόμετρα!

Advertisement

Πάντως το 2020 η ΕΕ θα ξεκινήσει να επιβάλλει πρόστιμα στις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν καταφέρουν να πετύχουν τους αυστηρότερους στόχους μείωσης εκπομπών CO2.

Ο όμιλος PSA θα ξεκινήσει να διαθέτει πρώτα τις υβριδικές plug-in εκδόσεις του Peugeot 508, του 3008 αλλά και του Opel Grandland ενώ ηλεκτρικά να είναι μιρκότερα μοντέλα όπως το Peugeot 208e, το Opel Corsa και το DS3 Crossback από το 2020.

Τα υβριδικά plug-in και τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα δεν περιορίζουν μόνο τις μέσες εκπομπές ρύπων καθώς η πώληση οποιουδήποτε αυτοκινήτου που εκπέμπει λιγότερο από 50 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο CO2 θα καταγραφεί ως δύο οχήματα το 2020, 1,67 οχήματα το 2021, 1,33 το 2022 και ένα μέχρι το 2023.

Advertisement

Μέχρι το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να μειώσουν τα επίπεδα CO2 κατά 15% από το 2021 και κατά 37,5% μέχρι το 2030.

Το 2018, οι Ευρωπαίοι αγόρασαν μόλις 190.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και σχεδόν 155.000 υβριδικά plug-in μοντέλα. Φέτος οι αριθμοί αυτοί αναμένεται να αυξηθούν στις 300.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και 250.000 υβριδικά plug-in, ενώ το 2020 το συνδυασμένο σύνολο θα είναι πάνω από 1 εκατομμύριο στην Ευρώπη, με τα υβριδικά plug-in υβρίδια να παίρνουν και πάλι το προβάδισμα σε ποσοστό 55%.

Το μεγάλο άλμα στη ζήτηση για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα θα έρθει το 2021, κσι σύμφωνα με τους αναλυτές οι πωλήσεις τους θα διπλασιαστούν το 2020 και θα ανέλθουν σε 890.000 μονάδες, όποτε και αναμένεται να ξεπεραστούν τις πωλήσεις των υβριδικών plug-in οχημάτων.

Το μεγάλο πρόβλημα παραμένει το κόστος των μπαταριών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς για μία αυτονομία 300 χιλιομέτρων χρειάζεται μια μπαταρία 60 kWh η οποία κοστίζει περίπου 12.300 ευρώ, με επιπλέον 1.760 ευρώ για τον ηλεκτροκινητήρα και τον αντιστροφέα. Αντίθετα ένας βενζινοκινητήρας κοστίζει μόλις 4.400 ευρώ…