Live Κίνηση
Περισσότερα
Mobility

Η ΒΥD ποντάρει στις μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου

Ελλάδα 4:16
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Η ΒΥD ποντάρει στις μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου

Mobility

Η ΒΥD ποντάρει στις μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου

Mobility

Βελτιωμένη ασφάλεια χωρίς περιορισμό της αυτονομίας υπόσχεται η κινεζική BYD, στο νέο της μοντέλο Han EV, το πρώτο με τεχνολογία μπαταριών Blade.

Advertisement
Advertisement

Είναι γνωστό πως οι μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου (LiFePO4) προσφέρουν μεγαλύτερη θερμική και χημική σταθερότητα σε σχέση με τις μπαταρίες ιόντων-λιθίου (Li-ion). Ωστόσο, η μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα των τελευταίων τις καθιέρωσε στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπου κύριο ζητούμενο αποτελεί η ολοένα αυξανόμενη αυτονομία. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD -άμεσος ανταγωνιστής της Tesla στην κορυφή των πωλήσεων EV- ακολουθώντας μια διαφορετική προσέγγιση, συνειδητοποίησε ότι χρειάζεται να ενσωματώσει τα εγγενή πλεονεκτήματα σταθερότητας και ασφάλειας της LiFePO4 σε μια μπαταρία με ενεργειακές δυνατότητες συγκρίσιμες με αυτές της Li-ion. Έτσι κατέληξε στον επανασχεδιασμό της κλασικής συστοιχίας μπαταριών: Αφαίρεσε τα συμβατικά δομικά στοιχεία και εξέλιξε λεπτές, μακρόστενες κυψέλες που λειτουργούν ως δομικά στοιχεία και συγκρατούνται με τη βοήθεια ενός εξωτερικού πλαισίου και δύο πάνελ υψηλής αντοχής.

Advertisement
Advertisement

Σύμφωνα με την BYD, σε μια κλασική συστοιχία μόνο το 40% του όγκου καταλαμβάνεται από τις μπαταρίες. Στη συστοιχία Blade το ποσοστό αυξάνεται σε 60%, προσφέροντας την επιπλέον αυτονομία, η οποία θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τις διαδεδομένες μπαταρίες ιόντων-λιθίου. Παράλληλα, οι μπαταρίες λιθίου-φωσφορικού σιδήρου παραμένουν χημικά σταθερές έως τους 500°C, ενώ σε περίπτωση ατυχήματος δεν απελευθερώνουν οξυγόνο, το οποίο θα επιταχύνει μια ενδεχόμενη πυρκαγιά. Σε δοκιμές που πραγματοποίησε η κατασκευάστρια εταιρεία διαπίστωσε πως όταν η μπαταρία τρυπηθεί δεν παράγει καπνό ή φωτιά και η θερμοκρασία στην επιφάνειας της δεν ξεπερνά τους 60°C, τη στιγμή που μια μπαταρία ιόντων-λιθίου θα ξεπερνούσε τους 500°C και θα αναφλεγόταν.

Η BYD ξεκίνησε ήδη τη μαζική παραγωγή των μπαταριών Blade για την ίδια και για τρίτους, χωρίς να έχει δώσει προς το παρόν περισσότερες πληροφορίες. Υπενθυμίζουμε απλά πως στους συνεργάτες της συγκαταλέγονται αυτοκινητοβιομηχανίες όπως οι Toyota και Mercedes. Το νέο μοντέλο της BYD, Han EV, που αναμένεται να παρουσιαστεί τον Ιούνιο, θα είναι το πρώτο με την εν λόγω τεχνολογία και θα προσφέρει αυτονομία 605 km.