Dacia Duster EDC: Επαρχιώτης μαθαίνει καλούς τρόπους
ΝΕΑDacia Duster EDC: Επαρχιώτης μαθαίνει καλούς τρόπους
ΝΕΑΤα κιβώτια διπλού συμπλέκτη διακρίνονται για την αμεσότητα στη λειτουργία, τη βελτίωση της οικονομίας, της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου αλλά και των εκπομπών ρύπων. Το Duster με το κιβώτιο EDC είναι γεγονός.
Του Γιάννη Τσιρογιάννη (giannistsirogiannis@hotmail.com)
WHAT CAR
Η επιτυχία του SUV της Dacia δεν είναι τυχαία. Το Duster αποτελεί σχεδόν μια κατηγορία μόνο του, οπότε η προσθήκη του συγκεκριμένου αυτόματου κιβωτίου EDC μόνο πόντους μπορεί να του προσθέσει. Στο καθαρά τεχνικό μέρος, ο πρώτος συμπλέκτης είναι υπεύθυνος για την επιλογή των «μονών» σχέσεων (1η, 3η, 5η), ενώ ο δεύτερος για την επιλογή των «ζυγών» (2η, 4η, 6η), ενώ παράλληλα συμπεριλαμβάνει και την επιλογή της όπισθεν.
Οι σχέσεις φέρονται από τέσσερις άξονες: δύο ομόκεντρους αρχικούς άξονες (καθένας εκ των οποίων συνδέεται με ένα συμπλέκτη) και δύο δευτεροβάθμιους. Η αντιστοίχηση κάθε ταχύτητας γίνεται μέσω συγχρονιστών, όπως ακριβώς και στα χειροκίνητα κιβώτια. Οι τελευταίοι ενεργοποιούνται από ηλεκτρικούς ενεργοποιητές οι οποίοι με τη σειρά τους ελέγχονται από μία ηλεκτρονική μονάδα.
Πάντα από επίσημα χείλη της Dacia, το Duster, με την τοποθέτηση του νέου αυτόματου κιβωτίου EDC επιτυγχάνει έως και 17% μείωση στην κατανάλωση καυσίμου όπως επίσης και 30 gr/km εκπομπές CO2, συγκριτικά με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.