Menu
Live Κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων CHOICE | Τιμές Καυσίμων

Car Gadget

Υγραέριο κίνησης: Μειώστε 50% το κόστος χρήσης του οχήματός σας

  • newsautoteam

Με την τιμή της αμόλυβδης να καταγράφει μια ξέφρενη κούρσα τα τελευταία χρόνια τα συστήματα υγραεριοκίνησης αποτελούν μονόδρομο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων.


Η δραματική αυτή αύξηση δεν αφορά φυσικά μόνο στα μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα, αλλά και στα μικρότερα, αφού αυτά είναι συνήθως και τα πιο δημοφιλή για την μετακίνηση στην πόλη!
Μοναδική λύση στη μείωση του κόστους χρήσης φαντάζει το υγραέριο κίνησης το οποίο αποδεδειγμένα είναι κατά 50% πιο οικονομικό από την αμόλυβδη και 20% από το πετρέλαιο κίνησης.
Μάλιστα το μικρό κόστος μετατροπής αλλά και το ευρύ δίκτυο διανομής σε όλη την Ελλάδα καθιστά το υγραέριο το ιδανικό εναλλακτικό καύσιμο έναντι των υπολοίπων ακριβότερων επιλογών.
Σύμφωνα με έρευνες σε ένα αυτοκίνητο 1000 ή 1200 κυβικών εκατοστών, η εξοικονόμηση αγγίζει σχεδόν το 48%, γεγονός που μεταφράζεται σε διπλάσιο όφελος από την κίνηση με πετρέλαιο κίνησης!

Αν στα παραπάνω συνυπολογίσει κανείς και το γεγονός πως εξαιτίας της αστάθειας που επικρατεί στη Μέση Ανατολή αλλά και της μείωσης της παραγωγής πετρελαίου σε συνδυασμό με την αύξηση της ζήτησης είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόκειται να συμβεί με τις τιμές των καυσίμων. Πιο αναλυτικά η αμόλυβδη ήδη έχει σκαρφαλώσει στο 1,58 ευρώ το λίτρο ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να αγγίξει το 1,70 ευρώ το λίτρο εκτοξεύοντας το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων. Ήδη το πρώτο τρίμηνου του 2019 η αύξηση είναι η μεγαλύτερη από το 2009 μέχρι και σήμερα με αποτέλεσμα τα συστήματα υγραεριοκίνησης να αποτελούν μονόδρομο για όσους θέλουν να μειώσουν το κόστος χρήσης του οχήματός τους. Από την άλλη μεριά τα συστήματα φυσικού αερίου επίσης μειώνουν το κόστος χρήσης στα οχήματα αλλά τα ελάχιστα πρατήρια ανεφοδιασμού αποτελούν το μεγάλο «αγκάθι» για το συγκεκριμένο καύσιμο. Συνεπώς, το καύσιμο με το οποίο θα είσαι κερδισμένος είναι το υγραέριο καθώς ανεξαρτήτου τιμής ανά λίτρο της βενζίνης θα είναι πάντα χαμηλότερο κατά 50%.

Η καύση του υγραερίου δεν αφήνει κατάλοιπα στους κυλίνδρους του κινητήρα, γεγονός που επιδρά θετικά στη διάρκεια ζωής του (το λάδι λίπανσης της μηχανής μένει σχεδόν ανέπαφο από αλλαγή-σε αλλαγή, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό τις αρχικές του λιπαντικές ιδιότητες). Επίσης τα οχήματα στα οποία έχουν τοποθετηθεί συστήματα υγραεριοκίνησης παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 10% σε σύγκριση με την βενζίνη και 5% σε σύγκριση με το πετρέλαιο). Επιπλέον, εκπέμπουν 40% λιγότερα σωματίδια από το πετρέλαιο και 60% λιγότερα οξείδια του αζώτου απ’ ό,τι η βενζίνη ενώ παράγουν 60% λιγότερο μονοξείδιου του άνθρακα σε σύγκριση με την βενζίνη και 90% σε σύγκριση με το πετρέλαιο.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η υγραεριοκίνηση χρησιμοποιείται δεκάδες εκατομμύρια αυτοκίνητα. Στην Ελλάδα, υπολογίζεται ότι κυκλοφορούν πάνω από 300.000 αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο ενώ ο αριθμός τους συνεχώς αυξάνεται εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και της αύξησης που καταγράφει συνεχώς η τιμή της αμόλυβδης! Τέλος θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε την άμεση απόσβεση που θα έχει ο κάτοχος του οχήματος που θα τοποθετήσει κάποιο σύστημα υγραεριοκίνησης μέσα σε 12 μήνες! Ειδικότερα με βάση τα σημερινά δεδομένα, η μέση τιμή του υγραερίου διαμορφώνεται στα 0,80 ευρώ/λίτρο και της αμόλυβδης στα 1,60 ευρώ/λίτρο. Δηλαδή, το κόστος του υγραερίου είναι περίπου το μισό της βενζίνης.

Εάν κάποιος οδηγός διανύει περίπου 15.000 χλμ. το έτος και το αυτοκίνητο του έχει μέση κατανάλωση 4,8 λτ./100 χλμ. με υγραέριο, ο οδηγός θα χρειαστεί 883 ευρώ ανά έτος λόγω της αυξημένης κατανάλωσης, ενώ το αντίστοιχο κόστος κίνησης με αμόλυβδη διαμορφώνεται στα 1.159 ευρώ το έτος!

Δημοφιλή στο Protothema.gr