Menu
LIVE η κίνηση | Τιμές αυτοκινήτων newsautoCHOICE | Τιμές Καυσίμων

Car Gadget

Ford: Το WiFi παρεμποδίζει την τεχνολογία επικοινωνιών μεταξύ οχημάτων

  • Γιάννης Τσιρογιάννης

Οι τεχνολογίες επικοινωνίας από όχημα σε όχημα (V2V) καθώς και οχήματος προς οτιδήποτε (V2X) έχουν τη δυνατότητα να κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη και λιγότερο αγχωτική, είναι ανησυχητικό να ακούμε πως τα σήματα WiFi θα μπορούσαν να τα επηρεάσουν…

Ο εκτελεστικός διευθυντής της Ford αποκάλυψε πως έρευνες απέδειξαν πως τα σήματα WiFi μπορούν να προκαλέσουν παρεμβολές που «εμποδίζουν τόσο την επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων όσο και με το περιβάλλον τους”. Ο Don Butler συνέχισε να λέει: “Αυτή η παρεμβολή υπονομεύει τα σήματα σε πραγματικό χρόνο που αποσκοπούν στην προστασία των πεζών, στην πρόληψη των ατυχημάτων και στην αναγνώριση των κυκλοφοριακών προτύπων”.

Σε έγγραφα που υποβλήθηκαν στην FFC, η Ford σημείωσε ότι “στις δοκιμές πεδίου … παρατηρήσαμε πλήρη απώλεια της βασικής λήψης μηνυμάτων ασφαλείας όταν ενεργοποιήθηκαν οι παρεμβολές και τα οχήματα ήταν περισσότερο από 30 μέτρα μακριά το ένα από το άλλο. Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε εφαρμογή ασφάλειας που βασίζεται στην επικοινωνία V2V δεν θα παρείχε έγκαιρη προειδοποίηση στον οδηγό σε ταχύτητες άνω των 25 km/h”.

Τα ζητήματα δεν είναι τεχνικά, αλλά μπορούν να μετατραπούν σε ασύρματα φάσματα. Όπως σημείωσε η δημοσίευση τον Δεκέμβριο, η FFC πρότεινε την ανακατανομή ορισμένων φασμάτων που έχουν τεθεί εκτός χρήσης για την τεχνολογία V2X προκειμένου να δαπανήσουν WiFi. Ωστόσο, αυτό φαίνεται να έχει ως αποτέλεσμα κάποια παρέμβαση μεταξύ των δύο. Οι αναφορές των καταναλωτών προκαλούν σκεπτικισμό και η τελευταία εξέλιξη προκαλεί σοβαρές ανησυχίες. Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου David Friedman, “Εάν πρόκειται να εξαλείψετε περισσότερο από το ήμισυ του φάσματος που αφιερώνεται στη διάσωση ζωών, τότε πραγματικά πρέπει να έχετε τα δεδομένα σας ως προτεραιότητα”.

Ένα επίσημο έγγραφο καταδικάζει την πρόταση της FCC. Αυτό αναφέρει: “Το σχέδιο που προτείνει η Επιτροπή δεν διασφαλίζει ότι οι επικοινωνίες V2X προστατεύονται επαρκώς από επιβλαβείς παρεμβολές και, με αυτόν τον τρόπο, αποκλείει αποτελεσματικά τη χρήση τους. Η επιτυχής λειτουργία του V2X απαιτεί το βασικό μήνυμα ασφαλείας να μεταδίδεται δηλαδή 10 φορές ανά δευτερόλεπτο. Αυτή η συνεχής επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων και των υποδομών διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στη μείωση των ατυχημάτων. Είναι σημαντικό οι κανόνες της Επιτροπής να επιτρέπουν στις εκπομπές V2X να αποφεύγονται οι επιβλαβείς παρεμβολές». Αυτό που συμβαίνει στη συνέχεια παραμένει ασαφές, αλλά ορισμένες εταιρείες τεχνολογίας πιέζουν την FCC να ακολουθήσει την πρότασή της. Ωστόσο, τα νέα ευρήματα θα μπορούσαν να τους δώσουν μια σαφή εικόνα.

Δημοφιλή στο Protothema.gr