Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Υπάρχει πρόβλημα με τους σημερινούς diesel κινητήρες;

Ελλάδα 11:51
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Υπάρχει πρόβλημα με τους σημερινούς diesel κινητήρες;

ΝΕΑ

Υπάρχει πρόβλημα με τους σημερινούς diesel κινητήρες;

ΝΕΑ

Ισως και να ήμαστε το πρώτο μέσο μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα που ενημέρωσε πριν από περίπου δύο χρόνια για το μέλλον των μικρών diesel κινητήρων στην Ευρώπη. Η απαρχή του τέλους αναμφίβολα ήταν το dieselgate… Τότε που οι πετρελαιοκινητήρες ήταν μόδα και έτρεχαν όλοι να τους αποκτήσουν και οι σημερινές… κραυγές ήταν τότε ψίθυροι από τους ανθρώπους που κινούν τα νήματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, εμείς από εδώ τα γράφαμε.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗ

Κόντρα στη μόδα και την όποια εμπορικότητα αποκαλύπταμε -και συνεχίζουμε να αποκαλύπτουμε- τις ανησυχίες των μηχανικών για τους μικρούς diesel κινητήρες σε σχέση με τα αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων που θα θέσει η Ευρωπαϊκή Ενωση. Αλλωστε ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ.

Προβάλλουμε τεχνολογίες, δοκιμάζουμε νέα μοντέλα, αποκαλύπτουμε το αύριο της καθημερινότητάς μας όπως αυτή εκφράζεται από τις μετακινήσεις και το αυτοκίνητο.
Ακούσαμε -και ακούμε- πολλά: ότι έχουμε συμφέροντα να πωλούνται κινητήρες βενζίνης (!), ότι συνωμοτούμε με τις εταιρείες πετρελαιοειδών και άλλες πολλές ευφάνταστες και άκρως ελληνικές θεωρίες συνωμοσίας. Ολα αυτά ίσως να είναι φυσιολογικά όταν πηγαίνεις κόντρα στο ρεύμα. Αυτό όμως που δεν είναι λογικό είναι ότι ακόμα και επαγγελματίες της αγοράς αυτοκινήτου δεν κατάλαβαν ποτέ τι λέγαμε και τι γράφαμε. Δεν έψαξαν όπως όφειλαν, δεν ρώτησαν, απλώς λοιδορούσαν.
Λέγαμε για το τέλος των μικρών diesel κινητήρων, μας απαντούσαν για «χαμηλή κατανάλωση». Γράφαμε για πρόβλημα στις εκπομπές του αζώτου, φώναζαν: «Δεν ξέρετε τι λέτε, εγώ κάνω το Αθήνα – Θεσσαλονίκη με ένα ντεπόζιτο». «Αλλού για αλλού» ακόμα και από… ειδικούς.
Σήμερα όλο και περισσότερα επίσημα χείλη επιβεβαιώνουν αυτά που γράφαμε τότε. Οτι το μέλλον των μικρών diesel κινητήρων είναι εξαιρετικά αβέβαιο, με τα σημερινά δεδομένα.
Ανακεφαλαιώνουμε, λοιπόν, για τους σκεπτόμενους και μόνο: τα δεδομένα δεν έχουν αλλάξει πολύ σε σύγκριση με πριν από δύο χρόνια που τα λέγαμε: οι μικροί diesel κινητήρες (κάτω των 2.000 cc) έχουν πρόβλημα με τις εκπομπές αζώτου (όχι CO2) και τις νέες αυστηρότερες προδιαγραφές που θα ισχύουν από το 2020 και μετά. Οι όποιες αποφάσεις παρθούν δε θα έχουν ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΠΤΩΣΗ για όσους επιλέξουν να πάρουν τώρα ένα μικρό diesel.

Advertisement
Advertisement

Είναι όμως δεδομένο ότι πολλά κράτη με την ανακοίνωση των νέων αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων θα εφαρμόσουν περιβαλλοντικά χαράτσια. Θα μας πουν κάποιοι δικαιολογημένα: «Μα, οι τόσο ισχυρές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να βρουν τη λύση να σωθούν οι μικροί diesel;». Φυσικά και η λύση έχει βρεθεί. Αλλά -τουλαχιστον με τα σημερινά δεδομένα- αυτή είναι πολύ κοστοβόρα και αφορά ένα πολύ μικρό κομμάτι της ευρωπαϊκής αγοράς.
Οι εταιρείες δε θα επενδύσουν εκατομμύρια για την εξέλιξη των μικρών diesel κινητήρων επειδή το θέλει η Ελλάδα, (άντε και η Ιταλία).

Ετσι απλά…

Τάκης Τρακουσέλλης

Advertisement