Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τα φαντάσματα της Μαραθώνος!

Ελλάδα 2:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Τα φαντάσματα της Μαραθώνος!

ΝΕΑ

Τα φαντάσματα της Μαραθώνος!

ΝΕΑ

Χιλιάδες άνθρωποι μετρούν αντίστροφα μέχρι τις 13 Νοεμβρίου για τον ιστορικό Μαραθώνιο της Αθήνας που διεξάγεται στην κλασσική διαδρομή.

Advertisement
Advertisement

Φέτος συμπληρώνονται 120 χρόνια από τον πρώτο σύγχρονο μαραθώνιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 1896 και αναμένεται να συμμετέχουν δεκάδες χιλιάδες ανθρώπων. Πολλοί απ’ αυτούς μένουν πάνω στην κλασσική διαδρομή ή κοντά σ’ αυτή οπότε καθώς οι μέρες πλησιάζουν κάποιοι εξ’ αυτών μπαίνουν στον πειρασμό να επιχειρήσουν μια πρόβα τζενεράλε πάνω στην κλασσική διαδρομή. Ξέρετε ο Μαραθώνιος από τα χρόνια τα παλιά, ξεκινά από τον Τύμβο του Μαραθώνα και φτάνει στο Παναθηναϊκό Στάδιο, απόσταση 42.2km. Οι θεοί από την Κένυα τον κάνουν σε 130 λεπτά.

Ο Μερούσης πέρυσι χρειάστηκε 141 λεπτά για να τερματίσει. Οι κοινοί θνητοί στοχεύουν από 4 έως 6 ώρες. Εννοείται πως το να τερματίσεις συνιστά άθλο. Η BMW έχει δημιουργήσει μια ομάδα με προπονήτρια την Μαρία Πολύζου, κάτοχο του πανελληνίου ρεκόρ στη κλασσική διαδρομή με 159 λεπτά. Σ’ αυτή την ομάδα συμμετέχουμε μαζί με άλλους δημοσιογράφους, εργαζόμενους στην εταιρεία αλλά και συνεργάτες.

Το να κάνεις μια προπόνηση – long run – από 25-33 km στην κλασσική διαδρομή είναι επικίνδυνο. Το επιχείρησα την προηγούμενη Κυριακή και διαπίστωσα τους κινδύνους. Το ραντεβού ήταν στην πλατεία της Αγίας Παρασκευής στις 05:45. Με μεγάλη έκπληξη είδα εκατοντάδες ανθρώπους εκεί, εκείνη την ώρα για τον ίδιο λόγο. Τόσο πρωί για να είναι άδειοι οι δρόμοι…

Advertisement
Advertisement

Φτάσαμε στον Τύμβο στις 06:15 και ξεκινήσαμε να τρέχουμε την ώρα που πήρε να χαράζει. Οι δρόμοι όντως άδειοι από κυκλοφορία. Εκατοντάδες άνθρωποι έτρεχαν πάνω στη Μαραθώνος το προηγούμενο Σαββατοκύριακο όπως θα τρέχουν και αυτό που έρχεται αλλά και τα επόμενα του Οκτωβρίου. Τα “φαντάσματα της Μαραθώνος” κινδυνεύουν να εμπλακούν/προκαλέσουν σε τροχαίο ατύχημα ή δυστύχημα. Είναι επικίνδυνο να τρέχεις σε δρόμο ανοικτό στην κυκλοφορία. Δεν μπορείς να πας από το πεζοδρόμιο γιατί οι ανομοιομορφίες δε σου επιτρέπουν να τρέξεις με σταθερό ρυθμό. Στην άκρη του δρόμου υπάρχουν έντονες θερμικές παραμορφώσεις στην άσφαλτο οπότε μοιραία κινείσαι περίπου 20 cm από το ρείθρο. Αν πίσω σου βρεθούν σε μια στροφή 2 αυτοκίνητα παράλληλα είναι θέμα. Με το πέρασμα των χιλιομέτρων κουράζεσαι και η κρίση σου αλλά και τα αντανακλαστικά σου πέφτουν. Κινδυνεύεις…

psinakis-marathonios640
Ακόμη και ο Δήμαρχος Μαραθώνα το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει. Το οποίο φυσικά δε λύνεται με το να βραδύνει παρανόμως στην δεξιά λωρίδα μια S Class για να σε προστατεύει.

Κάποιοι τρέχουν στο αντίθετο ρεύμα με τη λογική “θα το δω και θα το αποφύγω”. Αυτό είναι κατά την άποψή μου αυτοκτονικό. Όπως ανατέλλει ο ήλιος στραβώνει τους οδηγούς που κινούνται από Αθήνα προς Μαραθώνα. Πασχίζουν να δουν το δρόμο, δε θέλει πολύ οι ακτίνες του ήλιου να κρύψουν το δρομέα στην άκρη του δρόμου και να γίνει το κακό. Παγκοσμίως στο χάραμα και στο σούρουπο συμβαίνουν τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα/δυστυχήματα.
Εφιστώ λοιπόν την προσοχή στους οδηγούς που θα κινηθούν στη Λεωφόρο Μαραθώνος τα επόμενα τρία Σαββατοκύριακα του Οκτωβρίου.

Επιπλέον προτείνω στους οργανωτές να “ακούσουν” την ανάγκη και να κλείνουν μια λωρίδα γι’ αυτό το σκοπό κάποιες ώρες τις Κυριακές του Οκτωβρίου πλησιάζοντας προς το μεγάλο αγώνα. Με κανονική υποστήριξη, νερά, ισοτονικά, ενεργειακά τζελ και άλλα. Τέλος στον δραστήριο δήμαρχο Μαραθώνα και στους ομολόγους του, στους όμορους δήμους απ’ όπου διέρχεται ο αγώνας προτείνω την κατασκευή ειδικής λωρίδας από ταρτάν για την προπόνηση των Μαραθωνοδρόμων από Τύμβο έως Σταυρό. Μεγάλο έργο και σίγουρα πιο χρήσιμο από τα αγάλματα.