X

Diesel: Μόδα ήταν και πέρασε;

Η μέχρι πρότινος παραμελημένη βενζίνη κερδίζει ολοένα και περισσότερο την προτίμηση του αγοραστικού κοινού της χώρας μας, έναντι του πρώην «μοδάτου» diesel και, όσο και εάν σε κάποιους δεν αρέσει, είναι αυτή που μπορεί πλέον να λογίζεται ως το καύσιμο της εποχής.
ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Από το 2011 που επετράπη η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μέχρι και αρκετά πρόσφατα, το diesel έγινε το αγαπημένο καύσιμο του Έλληνα, εκμεταλλευόμενο από την μια την πολυετή απουσία του από την αγορά, αλλά και από την άλλη την περισσότερη οικονομία κίνησης που προσφέρει – ένα στοιχείο που οδήγησε πολλούς στο να παραβλέψουν την ακριβότερη τιμή ενός diesel μοντέλου έναντι ενός βενζινοκίνητου.

Η βενζίνη από την πλευρά της, που πριν την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης στις δύο μεγαλουπόλεις απολάμβανε φυσικά ένα συντριπτικό ποσοστό προτίμησης του κοινού, συμπίεσε τα ποσοστά της μιας και όπως προείπαμε ο Έλληνας στράφηκε προς το diesel αγνοώντας τυχόν μειονεκτήματα που του επέφερε αυτή η επιλογή.

Είναι αλήθεια επίσης, ότι πριν από μια 7ετία οι κινητήρες βενζίνης είχαν υψηλότερη κατανάλωση από ό,τι οι σημερινοί, από τη στιγμή κιόλας που δεν είχε επεκταθεί τόσο πολύ όσο σήμερα η μόδα του «downsizing», των χαμηλότερων δηλαδή σε κυβισμό turbo κινητήρων βενζίνης ή τουλάχιστον δεν είχε βελτιστοποιηθεί σε τέτοιο βαθμό η «οικονομική» τους απόδοση, ώστε να προσφέρουν μια κατανάλωση σχεδόν ανταγωνιστική του diesel.

Πλέον, με το πέρασμα των ετών και αφού το diesel έκλεισε χρονιές με ποσοστά πωλήσεων συντριπτικά μεγαλύτερα από τη βενζίνη, φαίνεται ότι η αγορά μας περνά σε μια πιο ορθολογιστική φάση κατά την οποία η βενζίνη παίρνει ξανά τα ηνία των πωλήσεων, ενθαρρυμένη βέβαια και από το γεγονός ότι λόγω των υψηλών του ρύπων (κυρίως NOx), το diesel εξοστρακίζεται από τη γκάμα των αυτοκινητοβιομηχανιών μιας και υπάρχουν πλέον μοντέλα –και έρχονται αρκετά ακόμα– που δεν έχουν πετρελαιοκίνητη επιλογή.

Κατά συνέπεια και φθάνοντας στις μέρες μας, τα πιο πρόσφατα στοιχεία των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων της χώρας μας (Ιανουάριος-Ιούλιος 2018) αποκαλύπτουν ότι η βενζίνη έχει πάρει κεφάλι έναντι του diesel στην προτίμηση των Ελλήνων αγοραστών, φθάνοντας στο 60,7% επί συνόλου πωλήσεων, έναντι 35,1% στο diesel. Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι το αντίστοιχο περσινό διάστημα (Ιαν.-Ιούλ. 2017) το μερίδιο της βενζίνης βρισκόταν στο 53,6% έναντι στο 43,8% του diesel.

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο αυτή τη στιγμή ότι στην αγορά της χώρας μας η βενζίνη είναι το κύριο καύσιμο που επιλέγει ο αγοραστής για το νέο του αυτοκίνητο, ακολουθώντας μάλιστα την αντίστοιχη Ευρωπαϊκή τάση όπου η βενζίνη επιλέγεται από το 56% των αγοραστών, έναντι 37% του diesel.

Σίγουρα, οι υπέρμαχοι του πετρελαίου έχουν πολλά να αντιτάξουν σε αυτό –και πράγματι πάντοτε προσωπικά διαβάζω με προσοχή τα σχόλιά σας σε κάθε μας ανάρτηση που αφορά στο diesel ή τη βενζίνη – όμως πρέπει να αποδεχτούμε πλέον σαν αγοραστικό κοινό της χώρας ότι η «μόδα» του diesel πέρασε όσο –επαναλαμβάνω- και εάν πειράζει πολλούς, μεταξύ των οποίων και εμένα προσωπικά, που τα τελευταία χρόνια για τα μεγάλα ταξίδια μου επιλέγω το σαφώς πιο συμφέρον σε κατανάλωση diesel.

Ίσως και σιγά-σιγά με τη συνεχή εξέλιξη των υβριδικών να έχουμε πάλι μια αντίστοιχη εναλλακτική οικονομίας που θα διατίθεται τόσο καθολικά, ώστε να μας κάνει να ξεχάσουμε το diesel (για να μην αναφερθώ βέβαια στα ηλεκτρικά), όμως αυτή τη στιγμή η βενζίνη είναι το καύσιμο του νέου μας αυτοκινήτου και πλέον μένει σε εμάς να βρούμε τον τρόπο με τον οποίο θα εκμεταλλευτούμε τα χαρακτηριστικά της, ώστε από τη μια να απολαμβάνουμε την οδήγηση ενός σύγχρονου βενζινοκίνητου μοντέλου, χωρίς από την άλλη να χρειάζεται να βάζουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη κάθε φορά που φουλάρουμε το ρεζερβουάρ του…

This website uses cookies.