X

Ανύπαρκτοι έλεγχοι από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ;

Πληθαίνουν μέρα με τη μέρα οι αναφορές για πλημμελείς ελέγχους από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Mήπως, τελικά, πρέπει να επανακαθορίσουμε το πλαίσιο λειτουργίας τους;

Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

Πριν από 10 περίπου χρόνια μπήκαν στη ζωή μας τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ αλλάζοντας το χάρτη των ελέγχων στα κυκλοφορούντα οχήματα. Ο κορεσμένος μηχανισμός των παραρτημάτων του Δημοσίου είχε τελματώσει -με όλα τα γνωστά προβλήματα- και έτσι η ιδιωτική πρωτοβουλία ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί τη δεδομένη στιγμή. Ποια, όμως, είναι η κατάσταση σήμερα;

Η οικονομική κρίση αύξησε το μέσο όρο ζωής του στόλου στα 14 χρόνια και παράλληλα οι εισαγωγές παλαιών και σε κακή κατάσταση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς. Πρακτικά έχουμε να κάνουμε με τη χειρότερη εικόνα των τελευταίων ετών στους ελληνικούς δρόμους σε επίπεδο οχημάτων και οδικής ασφάλειας (εύκολα μπορεί να το διαπιστώσει κανείς βλέποντας την κατάσταση των αυτοκινήτων γύρω του).

Στον αντίποδα τώρα, οι πληροφορίες μας κάνουν για ιστορικό χαμηλό σε «επανελέγχους» και «κοψίματα» από τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ, τα οποία μέχρι πρότινος αποτελούσαν μια αξιόπιστη ασφαλιστική δικλίδα για την οδική ασφάλεια. Πώς είναι δυνατόν να έχεις τον χειρότερο στόλο και οι πάντες να έχουν δελτίο τεχνικού ελέγχου;

Πριν μερικές μέρες έγινα μάρτυρας ενός απίστευτο περιστατικού. Πήγα το προσωπικού μου αυτοκίνητο για έλεγχο σε ιδιωτικό ΚΤΕΟ της Αττικής και ακριβώς μπροστά μου περνούσε Opel Vectra δεκαετίας ’90 σε τραγική κατάσταση. Παρόλα αυτά πήρε το πολυπόθητο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και έφυγε σαν κύριος. Λίγη σημασία έχει αν μετά προκάλεσε κάποιο ατύχημα. Φαίνεται πως το κόστος των 50 ευρώ έχει μπει σε πρώτο πλάνο.

Από το ρεπορτάζ που κάναμε προκύπτει πως η κατάσταση χειροτερεύει μέρα με τη μέρα και σε αρκετές περιπτώσεις οι έλεγχοι είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Μάλιστα, κάποιες ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν -σύμφωνα με πληροφορίες- συνάψει αποκλειστικές συνεργασίες με μεγάλες εμπορίες μεταχειρισμένων αυτοκινήτων περνώντας από επιτυχή έλεγχο κάθε λογής αυτοκίνητο. Μην ξεχνάμε άλλωστε πως η νομοθεσία για την διασταύρωση των χιλιομέτρων από τα ΚΤΕΟ παραμένει ανενεργή, όπως και η ηλεκτρονική βάση καταγραφής του υπουργείου που θα έπρεπε να είναι σε ισχύ εδώ χρόνια.

Τις επόμενες μέρες ξεκινά η αποστολή προστίμων σε όσους δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ. Μια κίνηση που, όπως φαίνεται, έχει στόχο την είσπραξη χρημάτων για τα κρατικά ταμεία και τις ιδιωτικές επιχειρήσεις. Δική μας εκτίμηση είναι πως πρέπει να κοιτάξουμε σε βάθος το πρόβλημα και ταυτόχρονα τα ιδιωτικά ΚΤΕΟ να θέσουν τους δικούς τους μηχανισμούς «αυτοκάθαρσης».

Το ρεπορτάζ συνεχίζεται…

This website uses cookies.