Τest: MINI Cooper S E Countryman ALL4 | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: MINI Cooper S E Countryman ALL4

Οδηγούμε στο κέντρο της πρωτεύουσας το νέο Mini Cooper S E Countryman ALL4. Τα έχει όντως όλα;


Του Τάκη Πουρναράκη

Πιθανόν θα συμφωνήσετε ότι μακροπρόθεσμα το μέλλον της αυτοκίνησης είναι ηλεκτρικό. Πόσο σύντομα θα ζήσουμε αυτό το μέλλον εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών αλλά και στη δημιουργία υποδομών για την φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Από την άλλη είναι δεδομένο ότι η Ε.Ε. ζητά μέσο όρο ρύπων μετά το 2020 τα 95gr CO2/km. Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι υποχρεωμένοι λοιπόν να μειώσουν το μέσο όρο των ρύπων τους. Για να το πετύχουν αυτό χρειάζονται αυτοκίνητα που καταναλώνουν/ρυπαίνουν όλο και λιγότερο.

Τα υβριδικά αυτοκίνητα είναι κατά γενική ομολογία ένα μεταβατικό στάδιο προς την ηλεκτροκίνηση. Είναι γεγονός όμως πως δεν αρκεί η ανάκτηση ενέργειας κατά την κίνησή τους. Έτσι προέκυψαν τα plug in hybrid. Πρόκειται για υβριδικά αυτοκίνητα που έχουν μπαταρίες μεγαλύτερης χωρητικότητας οι οποίες μπορούν να φορτιστούν ενόσω το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο. Με τις μπαταρίες γεμάτες, ένα plug in hybrid όχημα έχει περί των 40km αυτονομίας κινούμενο αμιγώς ηλεκτρικά. Εκεί λοιπόν που ένα υβριδικό πετυχαίνει περί των 80 – 90 gr CO2/km δηλαδή κοντά στον απαιτούμενο μέσο όρο, ένα plug in hybrid υβριδικό κατεβαίνει στα μισά.

M C d2

Το νέο Mini Cooper S E Countryman ALL4 που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή είναι το πρώτο plug in hybrid μοντέλο της Mini. Επιπλέον είναι το δεύτερο υβριδικό όχημα του BMW Group με 3κύλινδρο θερμικό κινητήρα 1.5lt. Το πρώτο ήταν το BMW i8. Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 διαθέτει μπαταρία με χωρητικότητα 7.6kwh που θεωρητικά επαρκεί για 40km στην πράξη όπως διαπιστώσαμε για περίπου 30km. Δηλαδή η κατανάλωσή του είναι περί των 20kwh/100km ή 2 ευρώ στα 100km. Όμως αυτό είναι εντελώς θεωρητικό καθώς για να συμπληρώσει 100 ηλεκτρικά χιλιόμετρα το Mini Cooper S E Countryman ALL4 χρειάζεται 4 φορτίσεις. Ο ηλεκτροκινητήρας απόδοσης 88PS βρίσκεται πίσω και μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.5lt είναι τοποθετημένος μπροστά. Μεταδίδει την κίνηση στον εμπρός άξονα και αποδίδει 136PS. Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι λοιπόν 4κίνητο και έχει συνδυαστική ισχύ 224PS.

M C d4

Ας το δούμε λοιπόν συνολικά: Εξαιρετικά ευρύχωρο για μήκος 4.3m, 4κινητο, δυνατό, με ελάχιστη κατανάλωση, μηδέν τέλη κυκλοφορίας, συναισθηματική σχεδίαση, αυτόματο κιβώτιο, ποιότητα BMW, νέας τεχνολογίας με όλα τα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Πραγματικά το Mini Cooper S E Countryman ALL4 τα έχει όλα, τουλάχιστον στα χαρτιά.

Στην πράξη τι γίνεται;
Το Mini Cooper S E Countryman ALL4 είναι απολαυστικό στους δρόμους της πόλης. Άνετο, χωρίς να γέρνει ή να κοπανάει αναίτια είναι εντελώς αθόρυβο και ξεκούραστο. Υπάρχουν 3 χαρτογραφήσεις όπως σε όλα τα Mini: Green, MID, Sport. Στις δυο πρώτες οι αλλαγές του κιβωτίου δεν γίνονται αισθητές. Στο Sport νιώθεις μια συνεχή ώθηση που είναι εθιστική ειδικά σε εκκινήσεις από στάση. Χάρη στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα το Mini είναι άπαιχτο στις επιταχύνσεις ειδικά εν κινήσει. Πατάς τέρμα γκάζι, η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς και πριν προλάβεις να σκεφτείς τι θες, το έχει ήδη κάνει. Στο φρενάρισμα όσοι οδηγοί έχουν εμμονή με τη λεπτομέρεια θα νιώσουν τη παρέμβαση του συστήματος που ανακτά ενέργεια.

Το σύστημα ανάλογα τη χαρτογράφηση ανακτά ενέργεια και την αποθηκεύει στη μπαταρία. Σου προσφέρεται ακόμη και η δυνατότητα να φορτίσεις τη μπαταρία χρησιμοποιώντας το θερμικό κινητήρα (Save Battery) αλλά αυτό δεν είναι οικονομική ιδέα. Οι διαστάσεις των ελαστικών 225/50/17 επίσης δε συντελούν και τόσο σε οικονομία. Εμείς παραταύτα με συνεχείς φορτίσεις καθημερινά στο αυτοκίνητο καταγράψαμε κατανάλωση 7 ευρώ στα 100km με βενζίνη.

Αν σ’ αυτά προσθέσει κανείς και τα 2 ευρώ ρεύματος/100km έχουμε μια κατανάλωση 9 ευρώ/100km, τιμή εξαιρετική. Για έναν κύκλο φόρτισης απαιτούνται 200 λεπτά σε οικιακή πρίζα. Μας άρεσε πολύ ότι στο ταμπλό εμφανίζεται η εκτίμηση της ώρας που θα ολοκληρωθεί η φόρτιση. Συνοψίζοντας πρόκειται για ένα ταχύτατο SUV με πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, που πραγματικά μέσα στην πόλη είναι ασυναγώνιστο. Έχει ισορροπημένη οδική συμπεριφορά και για όσους θέλουν να κινούνται σβέλτα/οικονομικά εντός πόλης είναι η καλύτερη λύση. Συνάμα και μια από τις πιο ακριβές. Αλλά πείτε μου κάτι ν’ αξίζει χωρίς να κοστίζει…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 224 PS/4400 – 6.000 rpm
Ροπή: 39.2 kgm/1.250 – 4300 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 198 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,8 sec
Μικτή κατανάλωση: 4,3 lt/100 km (μεικτές συνθήκες στην πόλη)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 49
Βάρος: 1.760 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.299/1.822/1.559 mm
Χώρος αποσκευών: 405 -1355lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Τιμή: 43.500 ευρώ

M C d1

M C d3

Log In or Create an account