Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην πίστα των Μεγάρων με το Honda Civic Type R των 320PS

Ελλάδα 8:19
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στην πίστα των Μεγάρων με το Honda Civic Type R των 320PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στην πίστα των Μεγάρων με το Honda Civic Type R των 320PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

 

Advertisement
Advertisement

To κορυφαίο ιαπωνικό hot hatch καταφθάνει στην ελληνική αγορά και το οδηγούμε μέσα στην πίστα των Μεγάρων.

Αποστολή στα Μέγαρα: του Τάκη Πουρναράκη

Η πρώτη μας επαφή με το κοφτερό «κατάνα» ήταν πέρυσι στα περίχωρα της Δρέσδης και στην υπερσύγχρονη πίστα του Lausitzsring. Τα όσα είχαμε καταγράψει εκεί μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ. Ήρθε η στιγμή της άφιξης των Honda Civic Type R και στη χώρα μας. Η ελληνική αντιπροσωπεία φρόντισε να έρθουν 3 αυτοκίνητα στην Ελλάδα για δοκιμή απ’ όλους τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου στην πίστα των Μεγάρων.

H Honda εξελίσσει οχήματα με λογότυπο R “Racing” εδώ και 25 χρόνια. Από το πρώτο NSX μέχρι το σημερινό Civic Type R κοινός παρανομαστής είναι η ανόθευτη οδηγική ευχαρίστηση. Στην τελευταία του έκδοση το Type R έχει ωφεληθεί εντυπωσιακά από την αυξημένη κατά 38% ακαμψία του πλαισίου. Ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας αποδίδει 320PS στις 6500rpm και 41kgm από 2500 – 4500 rpm. Το χειροκίνητο 6αρι μηχανικό κιβώτιο είναι ότι καλύτερο υπάρχει σήμερα σε αυτοκίνητο παραγωγής.

Advertisement
Advertisement

Με εξαιρετικά κοντές διαδρομές, ακρίβεια, και αντοχή αποτελεί σπονδή στον εραστή της σπορ οδήγησης, ένα είδος που τείνει προς εξαφάνιση. Το Honda Civic Type R φέρει ένα ελικοειδές, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (Limited Slip Differential) στον εμπρός άξονα. Το LSD διατηρεί σταθερή τη διαφορά γωνιακής ταχύτητας των κινητήριων τροχών επιτρέποντας στο Type R να κρατά την τροχιά του.

19 1d2

Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα – Dual-Axis Strut μειώνει τo σπινάρισμα κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R προσφέρει άνεση και ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 245/30/20 Sport Contact 6 της Continental. Στο εσωτερικό τους φιλοξενούσαν ισχυρό σύστημα πέδησης της Brembo, ειδικά εξελιγμένο για το μοντέλο. Μπροστά, τετραπίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους 350 mm. Οι εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα φέρουν μοναδικούς αεραγωγούς ψύξης που διοχετεύουν τον αέρα μέσω του αμαξώματος για να μειώσουν τη θερμότητα στους δίσκους και τις δαγκάνες. Πίσω, συμπαγείς δίσκοι 305mm, 9mm μεγαλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου Type R.

Advertisement

Ελάτε να πάμε μια βόλτα!

Advertisement

Πως μεταφράζονται όλα αυτά στην πίστα; Προφανώς από τα 3 προγράμματα χαρτογράφησης (Comfort, Sport, R+) έχουμε επιλέξει το (R+). Το Honda Civic Type R δε σπινάρει πουθενά ακόμη και με τέρμα γκάζι και τους τροχούς στριμμένους. Σου εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη ακόμη και ν’ αλλάξεις ταχύτητα στον κόφτη από 2α σε 3η στην τελευταία και στην πρώτη στροφή στα Μέγαρα χωρίς καμία μετατόπιση του εμπρός μέρους. Κάθεσαι καλά στη θέση του οδηγού έχεις απρόσκοπτη ορατότητα, όση πληροφορία χρειάζεσαι από το τιμόνι που είναι ακριβέστατο, η ανάρτηση δεν είναι απόλυτη, ούτε επιτρέπει όμως στο αμάξωμα να ταλαντώνεται αναίτια. Το κιβώτιο σύμμαχος, τα φρένα γραμμικά και δυνατά και κάπως έτσι βρίσκεσαι να διασκεδάζεις στην πίστα μ’ ένα αυτοκίνητο δρόμου. Πράγμα εξαιρετικά σπάνιο. Οδηγήσαμε το Type R στη Δρέσδη μας ενθουσίασε, το οδηγήσαμε στο Lausitzring το ίδιο, στα Μέγαρα ακόμη περισσότερο. Θα το οδηγήσουμε τις επόμενες μέρες και στους ελληνικούς δρόμους όπου φυσικά υπάρχουν όρια ταχύτητας και λογικής. Θα επανέλθουμε!

Το νέο Type R πάει πιο εύκολα, πιο γρήγορα απ’ ότι το προηγούμενο. Προσοχή μην παρεξηγηθούμε, θέλει ικανό χειριστή με γνώση εμπειρία και το κυριότερο σύνεση.  Σε Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία πωλείται κάτω από 40.000 ευρώ. Στην Ελλάδα χάρη στην εφεύρεση του τέλους ταξινόμησης φτάνει τα 53 χιλιάδες ευρώ. Σ’ αυτά τα επίπεδα τιμής έχει ισχυρό 4κινητο ανταγωνισμό από το Focus RS αλλά και τα Audi RS3, A 45AMG. Προσοχή δεν είναι ευκαταφρόνητος αντίπαλος αυτός ο Σαμουράι!

 

Advertisement

Τεχνικά χαρακτηριστικά Honda Civic Type R 320PS
Κινητήρας: 1.999 cc
Ισχύς: 320 PS/6.500 rpm
Ροπή: 40,8 kgm/2.500 – 4.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 272 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 5,7 sec
Μικτή κατανάλωση: 7.7lt/100km (εργοστασιακή)
Εκπομπές CO2 (gr/km): 176
Βάρος: 1.380 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.557/1.877/1.434 mm
Χώρος αποσκευών: 420 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 431 ευρώ
Τιμή: 53.650 ευρώ η πλούσια έκδοση GT, 49.740 η απλή

19 1d6

19 1d7

19 1d4

19 1d5