Δοκιμάζουμε την Skoda Octavia 1,4 TSI CNG | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την Skoda Octavia 1,4 TSI CNG

Γράψαμε χιλιόμετρα, πολλά χιλιόμετρα, με την Octavia G-TEC με τον 1.4 lt κινητήρα βενζίνης/φυσικού αερίου, που δίνει νέα διάσταση στις οικονομικές οικογενειακές μετακινήσεις.

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Συνηθίζοντας να «φορτώνω» το αυτοκίνητο σε κάθε εξόρμηση και έχοντας ως πρώτο μέλημα την άνεση στα ταξίδια, δεν θα μπορούσα παρά να τρέφω εκτίμηση προς την Octavia. Ένα μοντέλο διαχρονικό, που έχει κατασκευαστεί σε περισσότερα από 6 εκατομμύρια κομμάτια από το 1991 έως σήμερα. Που παλαιότερα είχε ως κύριο ατού την ευρυχωρία, όμως έχει πια πολύ περισσότερα να προσφέρει.

Η Octavia τρίτης γενιάς δέχθηκε πριν μερικούς μήνες ένα διακριτικό αισθητικό φρεσκάρισμα. Σε αυτό ξεχωρίζουν τα νέα διπλά φωτιστικά σώματα ενώ υπάρχουν διακριτικές αλλαγές στη φαρδύτερη μάσκα και τους προφυλακτήρες (φαρδύτεροι αεραγωγοί με κυψελωτή δομή εμπρός). Αντίστοιχα περιορισμένες είναι οι αλλαγές στο εσωτερικό, στον πίνακα οργάνων και το σύστημα Infotainment. Συνταγή που κερδίζει, δεν αλλάζει λένε.

Έτσι και στην τωρινά γκάμα του οικογενειακού της τσέχικης μάρκας, υπάρχει έκδοση CNG. Με το φυσικό αέριο να… κερδίζει έδαφος και να συναντάται σε όλο και περισσότερα πρατήρια, η Octavia G-TEC αποτελεί μία ιδανική επιλογή για επιπλέον οικονομία, χωρίς συμβιβασμούς. Μία έκδοση που διαφοροποιείται μόνο έχοντας ένα επιπλέον σήμα στο πίσω μέρος και μία επιπλέον ένδειξη στον πίνακα οργάνων. Μοναδική παράπλευρη απώλεια είναι η μείωση του χώρου αποσκευών από τα 590lt στα 460lt. Ας δούμε όμως τι κερδίζετε…

Skoda-Octavia-2017-cng-cluster-b640

Ο 1400άρης βενζίνης/φυσικού αερίου προσφέρει 110 άλογα στις 4.800 rpm και 200 Nm ροπής από τις 1500. Στο όχημα της δοκιμής μας συνεργαζόταν αρμονικά με 6άρι σωστά κλιμακωμένο μηχανικό κιβώτιο και παρά το μεγάλο βάρος/όγκο, έκανε τα 0-100 σε 10.9 sec. Όχι κι άσχημα.

Skoda-Octavia-2017-cng-b640

Η διαφορά όμως είναι στην οικονομία. Διότι πέρα από τα 600+ χιλιόμετρα που καλύψαμε οδηγώντας χωρίς να δίνουμε έμφαση στην οικονομία της βενζίνης που χωράει στο ρεζερβουάρ των 50 lt, είναι διαθέσιμα και άλλα 15 κιλά που χωρούν στο ρεζερβουάρ φυσικού αερίου. Με την τιμή του CNG στα 0.90 ευρώ/κιλό, θα χρειαστείτε μόλις 13 ευρώ για να το γεμίσετε. Κι από εκεί και πέρα, σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές θα «τρώτε» μόνο 3.7 kg/100 km, τιμή που δεν ανεβαίνει σημαντικά ακόμα και αν κινείσαι πολύ σβέλτα στο δρόμο.

Συνολικά, η Octavia μπορεί να καλύψει μέχρι 417 χιλιόμετρα με CNG και άλλα 909 με βενζίνη. Συνολικά δηλαδή 1.326 με μία επίσκεψη στο πρατήριο καυσίμου! Οκ, αυτός ο αριθμός αφορά ιδεατές συνθήκες και δεξί πόδι ελαφρύ σαν πούπουλο αλλά ακόμα κι αν στην «τραμπάλα» της οδηγικής συμπεριφοράς βρίσκεστε στο άλλο άκρο, αν οδηγείτε χωρίς να σας απασχολεί η κατανάλωση, το αποτέλεσμα δεν θα αλλάξει πολύ: θα εκπλαγείτε ευχάριστα!

Skoda-Octavia-2017-b640

Η Skoda Octavia G-TEC θα σας φτάσει πιο μακριά και πιο οικονομικά, χωρίς κανέναν συμβιβασμό εκτός από το δίκτυο των πρατηρίων, το οποίο παραμένει πολύ περιορισμένο, μιας και υπάρχουν μόνο 4 πρατήρια στην Αθήνα, 2 στη Θεσσαλονίκη και από 1 σε Λαμία, Βόλο και Λάρισα. Αυτός ο περιορισμός βέβαια δεν περιορίζει τα δεδομένα χαρακτηριστικά οικονομίας της Octavia, αφού από εκεί και πέρα είναι… απλά μαθηματικά και το ποσό που θα μπορείτε να κερδίζετε σε ετήσια βάση σίγουρα θα σας βάλει σε σκέψεις αν σκέφτεστε την αγορά οικογενειακού αυτοκινήτου.

Skoda-Octavia-2017-f640

Τιμολογιακά, ενώ η Octavia ξεκινά από τα 16.900 ευρώ για την έκδοση 1.0 TSI 116 ίππων, αυτή με τον 1400άρη κινητήρα διπλού καυσίμου ξεκινά από τα 19.900, με την έκδοση Active να αφορά ιδιαιτέρως ικανοποιητικό εξοπλισμό: 7 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός, κεφαλής τύπου κουρτίνας και γονάτων οδηγού), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας, τριάκτινο τιμόνι με διακοσμητικές επενδύσεις χρωμίου, υπολογιστή ταξιδίου, LED φώτα ημέρας, σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων και ηχοσύστημα πολυμέσων. Ακόμα και το στάνταρ ηχοσύστημα Swing διαθέτει υποδοχή κάρτας SD και θύρες aux-in και USB. Στον βασικό εξοπλισμό διατίθενται η πλατφόρμα SmartLink+ τις εφαρμογές  Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink και SmartGate ενώ το ηχοσύστημα Bolero που είχε το όχημα δοκιμής μας, διαθέτει οθόνη αφής 8-ιντσών υψηλής ανάλυσης με τεχνολογία αισθητήρα εγγύτητας. Αντίστοιχα συναντάμε επιλογές εξοπλισμού και στον τομέα της ασφάλειας με συστήματα όπως τα Front Assist με λειτουργία City Emergency Brake, Blind Spot Detect, Rear Traffic alert κ.α.

Skoda-Octavia-2017-g640

Όλα αυτά σε ένα άκρως οικονομικό στη χρήση οικογενειακό αυτοκίνητο, που πατάει με σιγουριά στο δρόμο και προσφέρει ποιότητα κύλισης, ησυχία στη καμπίνα και πληθώρα simply clever αποθηκευτικών λύσεων που έρχονται ως κερασάκι στην πάντα εύγεστη τούρτα της παροιμιώδους ευρυχωρίας.

Skoda-Octavia-2017-d640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ OCTAVIA 1.4TSI 110 HP CNG
Κινητήρας: 1395 cc
Ισχύς: 110 PS/4.800-6.000 rpm
Ροπή: 200 Nm/1.500-3.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 195 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,9 sec
Μέση κατανάλωση (/100 km): 5.7 lt
Μέση κατανάλωση φυσικού αερίου (/100 km): 3.7 kg
Εκπομπές CO2 CNG/Βενζίνη: 101-131 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.670/1.814/1.458 mm
Βάρος: 1319 kg
Χώρος αποσκευών: 480 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98.98
Τιμή: από 19.900€ (έκδοση Active)

Skoda-Octavia-2017-e640

Log In or Create an account