Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην πίστα το νέο Hyundai i30 N

Ελλάδα 17:59
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οδηγούμε στην πίστα το νέο Hyundai i30 N

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στην πίστα το νέο Hyundai i30 N

ΔΟΚΙΜΕΣ

Στρίβουμε στην πίστα των Μεγάρων το νέο i30 N, το ολοκαίνουργιο«καυτό» μικρομεσαίο της Hyundai και πρώτο μοντέλο της γκάμας σπορ εκδόσεων «N», το οποίο αποδίδει 250 ή 275 ίππους και ξεχωρίζει για τα δυναμικά οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά. ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr), ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

Advertisement
Advertisement

Η δημιουργία του νέου i30 N είναι μια πολύ σημαντική καμπή στην ευρωπαϊκή ιστορία της Hyundai, αφού μέσω αυτού η εταιρεία μας συστήνει τη νέα της «N» σειρά εκδόσεων επιδόσεων των μοντέλων της. Το αυτοκίνητο βασίζεται πάνω στο νεότερο Hyundai i30, όμως έχει λάβει μια σειρά από αλλαγές και ρυθμίσεις που του χαρίζουν έναν «καυτό» χαρακτήρα.

Η ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ: VW GOLF GTi vs HYUNDAI i30 Ν
ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΝΙΚΗΤΗΣ; ΘΑ ΤΟ ΜΑΘΕΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΟ ΝΕΟ CAR ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΜΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Σημαντικό στοιχείο της υπόστασης του νέου i30 N, αλλά και όσων N Hyundai ακολουθήσουν, αποτελεί το γεγονός ότι πίσω από τη δημιουργία του βρίσκονται πρώην στελέχη της BMW M, με πρώτο και καλύτερο τον Albert Biermann. Πρόκειται για τον πρώην αρχιμηχανικό του αγωνιστικού τμήματος της BMW, ο οποίος μετά από 30 χρόνια μετακόμισε το 2015 από το Μόναχο στη Hyundai, έχοντας ως στόχο να εξελίξει και δημιουργήσει τα νέα N μοντέλα της μάρκας. Και πρώτο δείγμα της δουλειάς του, αλλά και όλου του τμήματός του, αποτελεί το νέο Hyundai i30 N.

Advertisement
Advertisement

Σχεδιαστικά, το Hyundai i30 N ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά ως η πιο σπορ έκδοση του i30, αφού στο αμάξωμά του ενσωματώνει ένα πιο επιθετικό εμπρόσθιο τμήμα, περιμετρικά σπόιλερ, μεγαλύτερες ζάντες, πίσω αεροτομή και διαχύτη, αλλά και τα αεροδυναμικά πίσω πλαϊνά πτερύγια i-Edge. Χαρακτηριστικό του στοιχείο αποτελεί και το γαλάζιο χρώμα του αμαξώματός του, που προέρχεται από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της Hyundai Motorsports.

i30 N Megara 640

Στο εσωτερικό, η απαραίτητη σπορ ατμόσφαιρα δημιουργείται από τα νέα καθίσματα και τιμόνι, τα αλουμινένια πεντάλ, τον διαφοροποιημένο επιλογέα ταχυτήτων και τις νέες ενδείξεις του πίνακα οργάνων, μαζί και με το έξτρα σπορ menu στην κεντρική οθόνη των 8 ιντσών, που φιλοξενεί και τις δυνατότητες παραμετροποίησης του συστήματος N Grin Control System (παραμετροποιεί απόκριση κινητήρα, ήχο εξάτμισης, τιμόνι, απόσβεση ανάρτησης, λειτουργία διαφορικού, ESP, ενώ εμπλέκει και το σύστημα rev-match).

Advertisement

i30 N Megara 640 (5)

Η Hyundai εφοδιάζει το i30 N με έναν 2λιτρο turbo κινητήρα βενζίνης, ο οποίος αποδίδει 250 ίππους ισχύος και 353 Nm ροπής (με Overboost 378 Nm ροπής για 18 δλ.). Η έκδοση Performance ανεβάζει την ισχύ του μοτέρ αυτού στους 275 ίππους, διατηρώντας στα ίδια επίπεδα τη ροπή. Οι επιδόσεις είναι πολύ γρήγορες, αφού το 0-100 km/h απαιτεί 6.4 sec στην έκδοση των 250 ίππων ή 6.1 sec στο i30 N Performance.

Advertisement

Η εξέλιξη του νέου Hyundai i30 N έχει γίνει σε δρόμο και πίστα, με το αυτοκίνητο να γράφει επιπλέον πολλά χιλιόμετρα στο περίφημο Νίρμπουργκρινγκ. Ανάμεσα στις αλλαγές που ενσωματώνει ξεχωρίζει η νέα ρυθμιζόμενη ανάρτηση, το χαμήλωμα κατά 4 χλστ. (με τις 18άρες ζάντες) και 8 χλστ. (με τις 19άρες), το ενισχυμένο υποπλαίσιο, η νέα πολλαπλή εισαγωγής και εξάτμιση, το πιο σπορ σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τα ενισχυμένα φρένα.

Επιπλέον των παραπάνω οι μηχανικοί της Hyundai έχουν τοποθετήσει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (στο Performance), σύστημα launch control καθώς και σύστημα rev-match, που φροντίζει να κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα κατά τη διαδικασία επιλογής μικρότερης σχέσης στο 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Advertisement

Ειδικά για την έκδοση Performance, εκτός της επιπλέον δύναμης, του μπλοκέ και των 19 ιντσών ζαντών, υπάρχουν επίσης πίσω αφαιρούμενη (!) μπάρα θόλων, μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενα και αγωνιστική εξάτμιση με μεταβλητή βαλβίδα εξαγωγής για ακόμη πιο σπορ ήχο.

i30 N Megara 640 (3)

Στην πίστα των Μεγάρων είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την ισχυρότερη έκδοση του Hyundai i30 N, το Performance των 275 ίππων. Το αυτοκίνητο έδειξε να βρίσκεται στο στοιχείο του, με τα όρια της πρόσφυσης να είναι πολύ υψηλά, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να κινηθούμε με τέρμα γκάζι και να στρίψουμε με πολλά περισσότερα χιλιόμετρα γύρο με το γύρο. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και με το ESP απενεργοποιημένο, το i30 Ν δεν «έσπαγε» την πρόσφυσή του, αφού τόσο το καλορυθμισμένο πλαίσιο και ανάρτηση, όσο και το μπλοκέ διαφορικό, φρόντιζαν ώστε να κρατούν μέσα στην τροχιά το εμπρόσθιο τμήμα, με το πίσω μέρος να ακολουθεί πιστά τις εντολές μας. Ο κινητήρας μας παρείχε «γεμάτη» δύναμη σε ένα μεγάλο φάσμα περιστροφής του και, με τη βοήθεια και του rev-match στο κιβώτιο, φρόντιζε ώστε να μην μας «κρεμάσει» ακόμη και σε διαδοχικά κατεβάσματα. Στο όλο κρεσέντο απόλαυσης εντάσσεται και ο ήχος από τις εξατμίσεις, ο οποίος είναι μπάσος και άκρως εκρηκτικός, ιδίως όταν ο οδηγός επιλέξει την «N» ρύθμιση στο N Grin Control System.

Περισσότερα για το πως είναι και στο δρόμο το νέο Hyundai i30 N σύντομα στο www.newsauto.gr, αφού σε λίγες μέρες θα έχουμε στα χέρια μας το «καυτό» μοντέλο της Hyundai για μια πλήρη δοκιμή.

Μέχρι τότε, δεν μπορούμε να μην αποδώσουμε τα εύσημα στην εδώ αντιπροσωπεία για τις τιμές του νέου i30 N, αφού τα 26.990 ευρώ για την έκδοση των 250 ίππων ή τα 28.750 ευρώ για την έκδοση των 275 ίππων είναι αμφότερα τουλάχιστον δελεαστικά, για όποιον ενδιαφέρεται να αποκτήσει ένα σπορ μικρομεσαίο μοντέλο.