Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang

Ελλάδα 20:00
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε τη νέα Ford Mustang

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ξεχάστε ό,τι ξέρατε μέχρι σήμερα για το αμερικανικό muscle car. Το Mustang γίνεται πλέον η Mustang, έτοιμη να χτυπήσει τις υπόλοιπες θηλυκές αυτοκινητικές υπάρξεις της κατηγορίας που μονοπωλούν την ευρωπαϊκή αγορά…

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Η αλήθεια είναι πως όταν αντικρίσαμε από κοντά το σύμβολο της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας μας έπιασε δέος. Για να είμαστε πιο δίκαιοι, ένα από τα σύμβολα, αφού κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει και το αντίπαλο δέος, τη Chevrolet Camaro. Η Mustang έχει πρωταγωνιστήσει στις αυτοκινητικές ονειρώξεις τουλάχιστον τεσσάρων γενεών, ως ένα αυθεντικό muscle car. Αυτά τότε, γιατί σήμερα το ερώτημα που τίθεται είναι αν αυτόν τον χαρακτήρα μπορεί (ή θέλει) να υπηρετήσει η νέα Mustang. Γιατί σε γενική έννοια, muscle car χαρακτηρίζουμε την ωμή αμερικανική αυτοκινητική δύναμη των πολλών κυβικών, των σκληρών συμπλεκτών, των κάκιστων αλλά ιδιαίτερα ισχυρών χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων. Με λίγα λόγια είναι μια πρωτόγονη τεχνολογία, η οποία είχε την ωραιότητά της, που όπως και να το κάνουμε προέρχεται και από την αυθεντικότητα που βγάζουν αυτά τα αυτοκίνητα.

Ford-Mustang-EU-Version15-d640

Advertisement
Advertisement

Τα δεδομένα όμως αλλάζουν όταν θέλεις να φτιάξεις ένα εμπορικό αυτοκίνητο. Ενα παγκόσμιο αυτοκίνητο, το οποίο πρέπει να σταθεί επάξια απέναντι σε σκληρούς ανταγωνιστές όμως είναι οι άλλες κυρίες της κατηγορίας όπως η Jaguar, η BMW, η Mercedes, η Audi κ.ά. H νέα Mustang κατασκευάστηκε από τη Ford για να μπει σφήνα στους Ευρωπαίους κατασκευαστές και να πουλήσει όσο δεν πούλησε ποτέ άλλοτε. Με μπόλικα ηλεκτρονικά συστήματα που θα προστατέψουν τον Ευρωπαίο οδηγό της, που την είδε ΝτόμινικΤορέτο (Βιν Ντίζελ) στο «Fast&Furious», με ανεξάρτητη ανάρτηση (για πρώτη φορά σε Mustang), αλλά και με τον μίνι V6 κινητήρα των 2,3 lt Ecoboost (317PS), αυτή η γενιά είναι ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο.

Ford-Mustang-EU-Version15-i640

V8, μάνα μου
Τα πράγματα, όμως είναι λίγο διαφορετικά με τον V8, τον 5λιτρο κινητήρα των 421 ίππων. Τα ηλεκτρονικά βέβαια υπάρχουν, όπως και όλα τα υπόλοιπα «ευρωπαϊκά» καλούδια, όμως αυτή η έκδοση έχει την μπρουτάλ αίσθηση των παλιών Mustang. Πατάς το γκάζι και ακούς το βαρύ βογκητό του κινητήρα να βγαίνει από τα σπλάχνα του θεόρατου (και σε όγκο) κινητήρα. Αισθάνεσαι τους κραδασμούς του και βλέπεις το τεράστιο εμπρός μέρος της Mustang να πάλλεται, λες και κάτω από το καπό έχει εγκλωβιστεί εκεί ένα αγρίμι. Στο δρόμο δε, τα ηλεκτρονικά κάνουν υπερωρίες προσπαθώντας να κρατήσουν σε ευθεία το όλο τσαχπινιά πίσω μέρος της Mustang (πισωκίνητη βέβαια, με μπλοκέ διαφορικό).

Advertisement

Ford-Mustang-EU-Version15-e640

Για να είμαι ειλικρινής, οδηγώντας την έκδοση GT, κάποιες φορές το αυτοκίνητο με άγχωσε και αυτό όταν τολμούσα να βυθίσω απότομα το δεξί πεντάλ. Ηταν λες και είχα στα χέρια μου το τέλειο… MILFάκι (μετά συγχωρήσεως). Ξέρεις ότι θα περάσεις καλά μαζί του, όμως παράλληλα έχεις το άγχος αν θα μπορέσεις να ανταποκριθείς στις απαιτήσεις του.
Τα πράγματα είναι πιο ελεγχόμενα και σαφώς λιγότερο αγχωτικά με τον μπόμπιρα των 2,3 lt Ecoboost της Ford. Ενας εκπληκτικός κινητήρας (θα κινεί και το Focus RS) ο οποίος, ελέω turbo, σου δίνει το στιγμιαίο πέταγμα ροπής που επιζητάς σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο, καθώς και την ακουστική φαντασίωση ότι οδηγείς Mustang με τουλάχιστον V10 κινητήρα. Βλέπετε οι μηχανικοί της Ford έχουν φροντίσει για το ερέθισμα της ακουστική αίσθησης με έναν δυναμικό παραγόμενο ήχο από τα μπόλικά ηχεία της Mustang.

Advertisement

Ford-Mustang-EU-Version15-g640

Σημειώστε πως στη Γερμανία, με τον 2,3 κινητήρα είχαμε την Convertible έκδοση. Τις παλαιότερες εποχές στην ανοιχτή Mustang έστριβες το εμπρόσθιο τμήμα και μετά από καμιά δεκαριά δευτερόλεπτα έστριβε και το οπίσθιο, ενώ αν καβάλαγε η εμπρός δεξιά ρόδα το πεζοδρόμιο, μπορεί η αριστερή πόρτα να μην έκλεινε. Αυτά κάποτε, στο πλαίσιο των muscle cars που λέγαμε πιο πάνω. Αυτή, η ανοιχτή Mustang, είναι ένα στιβαρό, καλοδεμένο αυτοκίνητο, με τις στρεβλώσεις (τουλάχιστον στα χιλιόμετρα που του κάναμε στη Γερμανία) να απουσιάζουν.

Ford-Mustang-EU-Version15-f640

Advertisement

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας με την Ευρωπαία (με αμερικανικό διαβατήριο) καλλονή στις ανάλογες εγχώριες δοκιμές, αφήνοντας το καλύτερο για το τέλος: η τιμή του αυτοκινήτου, αναμφίβολα ξαφνιάζει ευχάριστα. Και μπορεί τα 44.000 ευρώ να είναι ένα ιδιαίτερα μεγάλο ποσό με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα, όμως πέραν τούτου είναι μία ιδιαίτερα καλή τιμή για ένα αυθεντικό, σπορ αυτοκίνητο, το οποίο έχει τη δυνατότητα να επαναφέρει το χαμόγελο στα χείλη αλλά και τη χαμένη για πολλούς αυτοκινητική ευτυχία, που πλέον βρίσκουμε σε αυτοκίνητα άνω των 70.000 ευρώ.

Ford-Mustang-EU-Version15-b640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρες
(cc): 2.264, 4.951 (GT)
Ισχύς (PS/rpm): 317/6.500, 420/4.000
Ροπή (kgm/rpm): 44,0/3.000, 54,0/4.250
Μετάδοση: Στον πίσω άξονα
Κιβώτιο: Μηχανικό – αυτόματο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα (km/h): 234, 250
Επιτάχυνση 0-100: περίπου 6,0 sec, 4,8sec
Μεικτή κατανάλωση (l/100km): 8,2, 15,2
Εκπομπές CO2 (gr/km): 184, 299
Βάρος (kg): 1.715, 1.720
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.784/1.916/1.394 mm
Τέλη κυκλοφορίας (€): 469,2 – 1.016,6
Τιμή (€): από 42.000, από 48.000