Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Speedcar Xtrem 600

Ελλάδα 13:58
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Speedcar Xtrem 600

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Speedcar Xtrem 600

ΔΟΚΙΜΕΣ

Προσκεκλημένοι της Speedcar Motul Team Greece είχαμε την ευκαιρία να ζήσουμε μια μοναδική εμπειρία στο Dirt Games Track Day από το μπάκετ του Speedcar Xtrem 600Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ

Advertisement
Advertisement

Κάθε ευκαιρία για να φορέσεις φόρμα, κράνος και γάντια και να βρεθείς στο μπάκετ μιας καθαρόαιμης αγωνιστικής κατασκευής αποτελεί λόγο για να ονειρεύεσαι. Πολύ περισσότερο όταν αυτή η ευκαιρία συνοδεύεται από τις ιδανικές συνθήκες που εκτοξεύουν ερεθίσματα και συναισθήματα στα ύψη. Αυτό ακριβώς το σκηνικό ζήσαμε χάρη στην ευκαιρία που μας έδωσε η Speedcar Motul Team Greece, να συμμετέχουμε στο Track Day του θεσμού Dirt Games, που πραγματοποιήθηκε στον Ιππόδρομο Μαρκοπούλου ως μια ευκαιρία προπόνησης των συμμετεχόντων εν όψει του πρώτου αγώνα για το 2018 που θα γίνει στις 19-20 Μαϊου στον ίδιο χώρο. Πώς να μην μιλάς για ιδανικές συνθήκες όταν από την πρώτη στιγμή τα πάντα σε κάνουν να χαμογελάς. Ο χώρος των πιτς μπροστά από τις κερκίδες του Ιπποδρόμου γεμάτος χρώματα και θετική ενέργεια, σε ένα κλίμα που θυμίζει περισσότερο εκδήλωση μεταξύ φίλων παρά ανταγωνιστών, με τους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από την οργάνωση των Dirt Games να έχουν κάνει για ακόμα μια φορά εξαιρετική δουλειά σε κάθε επίπεδο. Σε αυτό προσθέστε και τη χωμάτινη διαδρομή που έχει διαμορφωθεί στο κέντρο του στίβου με έξυπνη χάραξη και καλό οδόστρωμα.

speedcartestharpi530

Και αν τα παραπάνω είναι απλώς το ορεκτικό τι μπορείς να πεις για την αφοπλιστική φιλοξενία της ομάδας της Speedcar Motul Team Greece που από την πρώτη στιγμή μας κάνει να αισθανόμαστε σαν μέλη μιας οικογένειας. Από τον Γιάννη Χεκιμιάν που εμπνεύστηκε και δημιούργησε την Speedcar και βρίσκεται στο τιμόνι της εταιρίας αλλά και πίσω από αυτό ενός εκ των Speedcar Xtrem που συμμετέχουν στο Dirt Games, τον Κώστα Κακαλή που έχει την ευθύνη του management της ομάδας και των δραστηριοτήτων της, μέχρι τον Θοδωρή Λασκαρίδη, τον Speeddoctor, με την τεράστια αγωνιστική εμπειρία που ηγείται της 7μελούς ομάδας τεχνικών που φροντίζουν για την προετοιμασία, την συντήρηση και την άριστη λειτουργική κατάσταση των μονοθεσίων της ομάδας.

Κώστας Κακαλής (αριστ.), Γιάννης Χεκιμιάν και Θοδωρής Λασκαρίδης

Κώστας Κακαλής (αριστ.), Γιάννης Χεκιμιάν και Θοδωρής Λασκαρίδης

Advertisement
Advertisement

Και βέβαια αποκορύφωμα όλων των παραπάνω είναι το…όπλο. Το Speedcar Xtrem 600. Το χωμάτινο φορμουλάκι ή αν θέλετε χωμάτινο καρτ μπορεί να προκαλέσει τον θαυμασμό απλά και μόνο με τις προδιαγραφές του. Πρόκειται για μια δημιουργία της ισπανικής εταιρίας Industrias Lahoz, η οποία είναι από τους πρωτοπόρους και πρωταγωνιστές στο χώρο των crosskart. Το μονοθέσιο είναι χτισμένο επάνω σε ένα σωληνωτό σασί από χρωμομολυβδένιο, με διπλά ψαλίδια εμπρός/πίσω και ρυθμιζόμενη ανάρτηση 3 δρόμων. Ο κινητήρας των 600 cc και 125 ίππων προέρχεται από Suzuki GSX R – υπάρχει και έκδοση 750 cc με 150 ίππους – είναι τοποθετημένος πίσω και μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς μέσω αλυσίδας και μπλοκέ διαφορικού. Το κιβώτιο είναι 6αρι σειριακού τύπου όπως στις μοτοσυκλέτες ενώ τα φρένα – δύο εμπρός και μονό πίσω – φέρουν την υπογραφή της Brembo  και διαθέτουν ρυθμιστή κατανομής πέδησης. Υπολογίστε πως το συνολικό βάρος ξεπερνά οριακά τα 300 κιλά οπότε μιλάμε για μια αναλογία σχεδόν 2,5 κιλών/ίππο που μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτή εξωτικών supercar και που φυσικά υπόσχεται καταιγιστικές επιδόσεις.

speedcartestharpi640_2

Στα παραπάνω προσθέστε και το δεδομένο της οδήγησης σε χωμάτινη επιφάνεια με χαμηλή πρόσφυση οπότε έχετε μια πολύ καλή εικόνα του λόγου για τον οποίο οι σφυγμοί αρχίζουν να καλπάζουν καθώς δενόμαστε στο μπάκετ για το πρώτο session του track day. Η είσοδος στο Speedcar απαιτεί κάποιους επιδέξιους χειρισμούς όμως από την στιγμή που θα βρεθείς στο κόκπιτ όλα μπαίνουν σε μια σειρά. Η εικόνα είναι λιτή και αυτό είναι κάτι αρκετά αγχολυτικό. Ο μικροσκοπικός πίνακας οργάνων αποτελείται πρακτικά μόνο από το μεγάλο αναλογικό στροφόμετρο που έχει τα κόκκινα στις 16.000 rpm ενώ λίγα εκατοστά στα δεξιά του τιμονιού βρίσκεται ο κάθετος επιλογέας του κιβωτίου με το ψηφιακό όργανο για την ένδειξη της επιλεγμένης σχέσης ακριβώς από επάνω.  Η εκκίνηση χρειάζεται λίγη προσοχή προκειμένου να μην σβήσει ο κινητήρας καθώς η διαδρομή του συμπλέκτη είναι πολύ μικρή. Περιμένοντας να ξεκινήσουμε την πρώτη προσπάθεια στην χωμάτινη πίστα το μυαλό επεξεργάζεται τις συμβουλές που έχουμε ακούσει από τους ανθρώπους της ομάδας αλλά και από τους υπόλοιπους αγωνιζόμενους. Βασικότερος στόχος είναι το Speedcar Xtrem να γυρίσει αλώβητο στα πιτς και από εκεί και πέρα να προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε όσο μπορέσουμε τις δυνατότητες του και να διασκεδάσουμε. Οι άσκοπες σκέψεις εξαφανίζονται τη στιγμή που παίρνουμε το GO! Το πρώτο σοκ έρχεται από την εκρηκτική επιτάχυνση και το υστερικό ουρλιαχτό του κινητήρα καθώς οι στροφές του εκτοξεύονται σχεδόν ακαριαία στις διψήφιες ενδείξεις. Δεν υπάρχει κόφτης και η βελόνα του στροφομέτρου, πλησιάζοντας κοντά στο κόκκινο, κρύβεται από την στεφάνη του τιμονιού οπότε θα πρέπει να μάθεις να υπολογίζεις τις στροφές και να προλαβαίνεις την αλλαγή στην επόμενη σχέση με βάση την τονική συχνότητα του ήχου που φθάνει στ’αφτιά σου.  Είναι μάταιο να προσπαθήσεις να το οδηγήσεις σαν ένα αυτοκίνητο. Το βάρος στους εμπρός τροχούς είναι ελάχιστο, όπως και η πρόσφυσή τους, οπότε είναι πρακτικά αδύνατο να βιδώσεις την μούρη και να σημαδέψεις με το ταχύτατο τιμόνι που εξαντλεί όλη τη διαδρομή του σε λιγότερο από μια πλήρη στροφή. Την ίδια η στιγμή το παραμικρό χάδι στο γκάζι έχει σχεδόν τηλεπαθητική σύνδεση με την γωνία που παίρνει η ουρά ενώ η συνεχώς μεταβαλλόμενη πρόσφυση του χώματος δεν επιτρέπει την απόλυτη ακρίβεια στο γλίστρημα. Αν δοκιμάσεις να πας πιο διστακτικά, με γραμμές, την ώρα που ο εγκέφαλος προσπαθεί να αποτυπώσει και την χάραξη της διαδρομής είναι σίγουρο πως θα παιδευτείς, θα κάνεις το φορμουλάκι νευρικό και είναι δεδομένο πως ο ρυθμός θα είναι αργός και το γυρολόγιο θα σε προβληματίσει.

Advertisement

speedcartestharpi640_1

Στο επόμενο session τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται καλύτερα καθώς το στυλ αρχίζει να πλησιάζει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να οδηγείται το Speedcar. Το εμπρός μέρος είναι ουσιαστικά για να καθορίζεις το που θέλεις να πας και από εκεί και πέρα όλη η ρύθμιση της τροχιάς και της ακτίνας της γίνεται με το πίσω μέρος. Πρέπει να μάθεις να το εμπιστεύεσαι, να συνηθίσεις να το οδηγείς «off balance» για να τοποθετηθείς στην είσοδο της στροφής και από εκεί και πέρα να βρεις το σωστό ζύγισμα στο γκάζι για να δουλέψει το μπλοκέ και να κρατήσεις την ουρά στην σωστή γωνία σημαδεύοντας την έξοδο. Όσο περισσότερο μπαίνεις στην λογική του τόσο η διαδικασία γίνεται πιο απολαυστική. Σχεδόν μαγική, σαν χορογραφία.  Σε συνεπαίρνει και το μόνο σίγουρο είναι πως δεν θέλεις να τελειώσει ακόμα και τη στιγμή που πρώτα τα χέρια και στη συνέχεια ολόκληρο το σώμα αρχίζει να κουράζεται και να βαραίνει από την προσπάθεια και τις καταπονήσεις. Βγαίνεις ιδρωμένος, λαχανιασμένος, αλλά με ένα τεράστιο χαμόγελο σμιλεμένο το πρόσωπο. Πρόκειται για εμπειρία από αυτές που μένουν χαραγμένες για πάντα στο μυαλό. Εμπειρία από αυτές που μόνο καθαρόαιμες αγωνιστικές κατασκευές μπορούν να σου χαρίσουν. Και το Speedcar Xtrem είναι μια τέτοια δημιουργία που μπορεί να χαρίσει μοναδικές στιγμές απόλαυσης, αναμέτρησης με τον εαυτό σου και, γιατί όχι, με το χρονόμετρο και τον ανταγωνισμό. Μια από τις χαρές της αυτοκίνησης που μπορεί εύκολα να γίνει εθιστική. Ευχαριστούμε!

Advertisement

speedcartestharpi640

Speedcar Greece

Η Speedcar Greece είναι μέλος του ομίλου Πλειάδες Motors A.E. και αποκλειστικός αντιπρόσωπος πώλησης και υποστήριξης των προϊόντων Speedcar στην Ελλάδα καθώς και προμηθευτής των αγωνιστικών ελαστικών crosskart της GoldSpeed και Maxxis όπως και των αγωνιστικών ζαντών crosskart της Braid. Στο πλαίσιο της δραστηριοποίησής της η Speedcar Greece με την υποστήριξη της εταιρίας λιπαντικών Motul  έχει δημιουργήσει την ομάδα Speedcar Motul Team Greece με στόχο την υποστήριξη των αγωνιστικών συμμετοχών με Speedcar Xtrem.

Advertisement

Για το 2018 η ομάδα θα συμμετέχει στο θεσμό των Dirt Games με οδηγούς τους Κωνσταντίνο Χριστόπουλο και Γιάννη Χεκιμιάν στα 600cc και τον Μπάμπη Γαζετά στα 750cc.

Διαθέσιμα για την ελληνική αγορά από την Speedcar Greece είναι τα Speedcar Xtrem 600 και 750, των πιο πρόσφατων προδιαγραφών του κατασκευαστή, με κινητήρες GSX R 600 και YZF R6 (125 PS και 130 PS) καθώς και GSX R 750 (150 PS) με τιμές που ξεκινούν από τις 24.080 ευρώ περιλαμβάνοντας έναν υπερπλήρη εξοπλισμό. Επίσης η εταιρία διαθέτει τρία Speedcar Xtrem για ενοικίαση και συμμετοχή σε αγώνα ή μεμονωμένες εκδηλώσεις.

Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα της Speedcar Greece στο www.speedcar.gr και στο τηλέφωνο 210.6800800 (κ. Κώστα Κακαλή).