Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Γερμανία: Οδηγούμε το νέο Kia Stonic

Ελλάδα 10:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

LIVE από Γερμανία: Οδηγούμε το νέο Kia Stonic

ΔΟΚΙΜΕΣ

LIVE από Γερμανία: Οδηγούμε το νέο Kia Stonic

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Kia επιχειρεί να μπει δυναμικά στα compact SUV με το νέο Stonic. Oδηγούμε το μοντέλο στην πρωτεύουσα της Γερμανίας και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις.

Advertisement
Advertisement

Αποστολή στο Βερολίνο: ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ (kf@newsauto.gr)

Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων παγκοσμίως, εκείνη των μικρών-compact SUV, κεντρίζει πλέον το ενδιαφέρον όλων των κατασκευαστών. Σε αυτό το ιδιαίτερα ανταγωνιστικό segment η Kia επιχειρεί να κάνει δυναμικό μπάσιμο και να αποσπάσει μερίδια αγοράς, με ένα εντελώς νέο μοντέλο.

Το λανσάρισμα του μοντέλου στην ελληνική αγορά ξεκινά στις αρχές Οκτωβρίου και η τιμή εκκίνησης τοποθετείται στα 14.000 ευρώ περίπου για την έκδοση 1,2 με 85 ίππους. Οι τιμές για τους υπόλοιπους κινητήρες διαμορφώνονται ως εξής:

Advertisement
Advertisement

1,4 100 PS: 15.500 ευρώ
1,0 T-GDI 120 PS: 16.500 ευρώ
1,6 diesel 110 PS: 17.660 ευρώ

Το νέο Stonic αποτελεί τον «αδελφό» του νέου μικρού SUV Hyundai Kona, φέροντας ένα design που το εντάσσει μέσα στα πλαίσια της νεότερης σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Kia. Έτσι, ξεχωρίζουμε στοιχεία όπως το δυναμικό εμπρόσθιο τμήμα, τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος με τις χαρακτηριστικές ποδιές των προφυλακτήρων, αλλά και τη διχρωμία αμαξώματος-οροφής (υπάρχουν 20 διαφορετικοί συνδυασμοί).

Kia-Stonic-2018-640ae

Advertisement

Στο εσωτερικό, η όλη σχεδίαση αντλείται από το αντίστοιχο τμήμα του εσωτερικού του νέου Kia Rio, με κάποιες μικροαλλαγές στα σχήματα, αλλά και με πιο φωτεινές επενδύσεις (ανάλογα πάντα με την έκδοση). Σε επίπεδο ποιότητας τώρα, η καμπίνα του Stonic αποτελείται στο σύνολό της από σκληρά πλαστικά που εμφανίζουν πολύ καλή συναρμογή και οι χώροι είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικοί για τα δεδομένα της κατηγορίας (χώρος αποσκευών στα 353 λίτρα).

Η γκάμα των κινητήρων αποτελείται από ατμοσφαιρικά μοτέρ βενζίνης 1,25 και 1,4 λίτρων, τον 1.000άρη turbo (T-GDI) βενζινοκινητήρα των 120 ίππων της Hyundai-Kia, αλλά και έναν 1.600άρη diesel με 110 άλογα (για όλες τις επιλογές κινητήρων υπάρχει στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εκτός του βασικού 1,2 που συνδυάζεται με 5άρι). Φυσικά, κατά τα γνωστά δεδομένα της εποχής, το νέο Stonic διαθέτει μια πλήρη γκάμα συστημάτων ασφαλείας, όπως αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης αυτοκινήτου στο «τυφλό» σημείο και πολλά άλλα.

Advertisement

 

kiastonic640abcwe

Advertisement

stonic3450

Στο Βερολίνο, όπου βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του μοντέλου, έχουμε στη διάθεσή μας την βενζινοκίνητη έκδοση με τον 1.000άρη τούρμπο των 120 ίππων, αλλά και εκείνη με το μοτέρ πετρελαίου των 1,6 λίτρων. Kαι τα δύο μηχανικά σύνολα μας άφησαν πολύ καλές εντυπώσεις, όμως ο 1,0 T-GDI δείχνει να κερδίζει τελικά την παρτίδα με τη ραφιναρισμένη λειτουργία & απόδοσή του. Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς τώρα, οι Κορεάτες έχουν δημιουργήσει ένα αρκετά ευχάριστο και δυναμικό σύνολο, τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και μέσα στην πόλη.

Το Test Drive με το νέο Kia Stonic συνεχίζεται και αύριο στους δρόμους της πρωτεύουσας της Γερμανίας. Μείνετε συντονισμένοι στο Newsauto και θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ 1,0 T-GDI
Κινητήρας: 998 cc turbo
Ισχύς: 120 PS
Ροπή: 171 Νm/1.500 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 181 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 10,3 sec
Μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση (/100 km): 5,0 lt
Εκπομπές CO2: 115 gr/km
Βάρος: 1.185 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.140/1.760/1.520 mm
Χώρος αποσκευών: 352 lt