Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 diesel 110 PS

Ελλάδα 12:29
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 diesel 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.5 diesel 110 PS

ΔΟΚΙΜΕΣ

Ανεπαίσθητα ανανεωμένο, το Renault Clio τέταρτης γενιάς εξακολουθεί να είναι ένα πλήρες μικρό που συνδυάζει στιλ και ουσία, ειδικά στην έκδοση 1.5 dCi των 110 ίππων που είχαμε στη διάθεσή μας.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Λέμε ανεπαίσθητα γιατί οι Γάλλοι, μετρ στη γοητεία βλέπετε, δημιούργησαν τέσσερα χρόνια πριν ένα μοντέλο αντικειμενικής ομορφιάς που κοιτώντας στα μάτια τον ανταγωνισμό, δεν χρειαζόταν να αλλάξει. Έτσι τροποποίησαν εν μέρει την γρίλια στην οποία ενσωματώνεται το σήμα της εταιρείας, το ίδιο κι αυτή στο κάτω κομμάτι του πρόσθιου μέρους, του έβαλαν full LED φωτιστικά σώματα, νέου σχεδιασμού ζάντες, τέσσερα νέα χρώματα και… ως εκεί. Δεν χρειαζόταν κάτι παραπάνω.

Αντίστοιχα στον εσωτερικό κόσμο οι αλλαγές είναι περιορισμένης έκτασης και αφορούν νέο σχέδιο στο τιμόνι, τον λεβιέ ταχυτήτων και τους αεραγωγούς, χρήση νέων, καλύτερης ποιότητας υλικών αλλά και νέες επενδύσεις στα καθίσματα. Οι χώροι παραμένουν ως έχουν, με κάποιους περιορισμούς για τα πόδια των πίσω επιβατών αλλά από τα μεγαλύτερα σε χωρητικότητα πορτ-παγκάζ στην κατηγορία (300lt).

Advertisement
Advertisement

Σε ένα ευχάριστο και εργονομικό σαλόνι, με το ταμπλό να συνδυάζει αναλογικά όργανα με ψηφιακές ενδείξεις, καλή θέση οδήγησης αν και με περιορισμένη ορατότητα πίσω. Βέβαια οι αισθητήρες παρκαρίσματος αλλά και η κάμερα οπισθοπορείας λύνουν το πρόβλημα.

Renault-clio16-h640

Κλείνοντας το κεφάλαιο «εσωτερικός κόσμος», η οθόνη αφής 7 ιντσών που φιλοξενεί τις λειτουργίες του συστήματος Infotainment Media Nav Evo δεσπόζει στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας (από τη βασική κιόλας έκδοση). Η αλήθεια είναι πως έχουμε συνηθίσει πια να ελέγχουμε περισσότερες λειτουργίες από τα χειριστήρια στο τιμόνι, απ’ ότι ισχύει στο συγκεκριμένο μοντέλο της Renault. Ίσως αυτός να είναι ένας τομέας στον οποίο θα μπορούσε η πρόσφατη ανανέωση να φέρει αλλαγή.

Advertisement

Renault-clio16-e640

Ο εξοπλισμός της έκδοσης Dynamic που είχαμε στη διάθεσή μας ήταν αξιοσημείωτος: ABS με EBV και AFU, ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) και ASR, Hill Start Assist (σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε επιφάνεια με κλίση), μετωπικοί αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού καθώς και πλευρικοί εμπρός, Pack Comfort με αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες, πίσω αισθητήρες στάθμευσης, ένδειξη αλλαγής σχέσης κιβωτίου, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω (του οδηγού συνεχούς λειτουργίας και τα πίσω με παιδική ασφάλεια), αυτόματη λειτουργία φώτων, το Media Nav που αναφέραμε νωρίτερα, σύστημα start/stop, cruise control και speed limiter με τα χειριστήρια στο τιμόνι, φώτα ημέρας LED, εμπρός προβολείς Full LED Pure Vision σε σχήμα ‘C’, προβολείς ομίχλης, διακόπτης ECO και δερμάτινο τιμόνι. Θέλετε κι άλλα;

Advertisement

Renault-clio16-g640

Ένα από τα ατού στο μοντέλο δοκιμής μας ήταν φυσικά κάτω από το καπό. Ο 1.500άρης dCi κινητήρας απόδοσης 110 αλόγων με την πολιτισμένη και χωρίς ιδιαίτερους θορύβους λειτουργία, τη χαμηλή κατανάλωση και τους περιορισμένους ρύπους που σας γλιτώνουν από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας. Συνδυασμός ατού που τον κάνει πασπαρτού, γι’ αυτό άλλωστε τον βλέπουμε να χρησιμοποιείται σε πολλά μοντέλα της γκάμας της γαλλικής εταιρείας αλλά και την «αδερφής» Nissan. Με τα 26,5 kgm ροπής να χτυπούν την πόρτα από τις 1750 rpm και να δίνουν στο Clio σβελτάδα και ουσία. Τα 110 άλογα κινούν τα 1190 κιλά του γαλλικού μοντέλου αγόγγυστα και εκτός αστικού τοπίου ενώ η κατανάλωση δεν φέρνει πονοκεφάλους, παρότι δεν πλησιάσαμε ιδιαίτερα στην εργοστασιακή τιμή. Δεν το προσπαθήσαμε κι ιδιαίτερα βέβαια…

Renault-clio16-j640

Advertisement

Όσο για τη συμπεριφορά στο δρόμο, ενισχύει τη γενικότερα θετική εικόνα. Χωρίς κλίσεις αν του βάλεις δύσκολα, χωρίς ιδιαίτερες αναπηδήσεις στους κακούς ελληνικούς δρόμους. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και το πρόσημο στο φινάλε της δοκιμής του όμορφου σούπερ μίνι θετικό.

Renault-clio16-f640

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ CLIO 1.5 ENERGY 110PS DYNAMIC
Κινητήρας: 1461 cc
Ισχύς: 110 PS/4.000 rpm
Ροπή: 26,5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 194 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 11,2 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 3,5 lt
Εκπομπές CO2: 90 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.063/1.732/1.448 mm
Βάρος: 1190 kg
Χώρος αποσκευών: 300 lt
Τέλη κυκλοφορίας: –
Τιμή: 17.910 ευρώ (14.280 ευρώ 1.5 dCi 75 PS)

Renault-clio16-l640