Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi Q2

Ελλάδα 9:12
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Οδηγούμε το Audi Q2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το Audi Q2

ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε στους ελληνικούς δρόμους το ολοκαίνουριο Q2, με το οποίο η Audi μπαίνει δυναμικά στα χωράφια των Mercedes GLA και Mini Countryman.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΤΑΚΗΣ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ

Η Audi με το Q2 μπαίνει στην κατηγορία των crossover αυτοκινήτων με ένα μικρό all road. Το Q2 είναι ένα αυτοκίνητο 4,2 m με απόσταση πατώματος από το έδαφος στα 14,5 cm. Ο οδηγός κάθεται ψηλά έχει πανοραμική θέα και μια κολακευτική απόσταση από το έδαφος που διευκολύνει το μπες-βγες.

Κοιτώντας εξωτερικά το Q2 ξεχωρίζει από τις ακμές στη σχεδίασή του. Το πιο χαρακτηριστικό σημείο είναι το πολύγωνο που διατρέχει τα πλευρά του αυτοκινήτου. Η νέα σχεδιαστική τάση στα μοντέλα της εταιρείας είναι: «Τέλος οι καμπύλες, ζήτω οι γωνίες».

Advertisement
Advertisement

Οδηγήσαμε την προσθιοκίνητη υπετρφοδοτούμενη πετρελαιοκίνητη έκδοση 1,6 lt, 115 PS προδιαγραφών Euro 6, που συνδυαζόταν με 6αρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Audi-Q2-official-e640

Στο κέντρο του ταμπλό δέσποζε η οθόνη πολυμέσων 8,3 ιντσών με το ΜΜI, αλλά ο πίνακας οργάνων ήταν συμβατικός. Σας συστήνω ανεπιφύλακτα να επιλέξετε το virtual cockpit στο δικό σας Q2, καθώς αλλάζει εντελώς η αίσθηση οδήγησης. Συμπληρώσαμε πάνω από 1.000 km ταξιδεύοντας με το Αudi Q2 τόσο σε αυτοκινητόδρομο όσο και σε επαρχιακούς δρόμους. Το πρώτο που εντυπωσιάζει τον οδηγό είναι η ποιότητα κύλισης, η απουσία αεροδυναμικών θορύβων αλλά και η ακαμψία του αμαξώματος. Η Audi λέει ότι η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής (22%) διασφαλίζει υψηλό βαθμό ακαμψίας, ενώ το Q2 έχει έναν από τους κορυφαίους αεροδυναμικούς συντελεστές (Cd: 0,30) στην κατηγορία του.

Advertisement

Εκμεταλλευόμενος τη ροπή του πετρελαιοκινητήρα, ο οδηγός κινείται στον αυτοκινητόδρομο σε ταχύτητες λίγο πάνω από το όριο με 6η στο κιβώτιο και την κατανάλωση να μην ξεπερνά τα 5 lt/100 km.

Audi-Q2-official-b640

Advertisement

Το πρόγραμμα drive select που είχε το αυτοκίνητο δοκιμής μας διαθέτει τέσσερις χαρτογραφήσεις: Auto, Comfort, Dynamic, Individual. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα υπάρχει παραμετροποίηση τιμονιού, γκαζιού και ανάρτησης. Στο Dynamic το Q2 προσπερνά με σημαντικά περιθώρια ενεργητικής ασφάλειας σε επαρχιακό δρόμο ακόμη και με 4 επιβάτες συν αποσκευές. Σημειώστε ότι η πόρτα του πορτμπαγκάζ ανεβοκατεβαίνει ηλεκτρικά. Χωρίς ενδοιασμό, το Q2 μπορεί να παίξει ρόλο βασικού οικογενειακού αυτοκινήτου.

Σε δρόμο με στροφές το Q2 έχει τυπικά υποστροφική συμπεριφορά, ενώ υπό πίεση ανοίγει την τροχιά του στην είσοδο της στροφής προτού παρέμβουν τα ηλεκτρονικά. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας φορούσε ελαστικά 215/50/18. Η ανάρτηση μπροστά διαθέτει γόνατα McPherson, ανισομεγέθη ψαλίδια βάσης, ενώ πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας. Ο οδηγός έχει σύμμαχο το σαφές σύστημα διεύθυνσης και την ισορροπία κρατήματος ανάμεσα στους δυο άξονες. Υπό πίεση το Q2 επιδεικνύει ομοιογενή συμπεριφορά, όταν όμως το παρακάνεις δυσφορεί, θυμίζοντάς σου ότι για ηρωισμούς στις στροφές υπάρχουν εκδόσεις S και RS.

Audi-Q2-official-c640

Advertisement

Επιγραμματικά η αίσθηση που αποκομίζεις συνοψίζεται: άνεση, εμφάνιση, ασφάλεια. Το Q2 έχει ισχυρό ανταγωνισμό όχι μόνο από GLA και Countryman, όπως προαναφέραμε, αλλά και από Volvo V40 Cross Country, Fiat 500Χ. Αποτελεί μια εντελώς νέα πρόταση από την Audi που αξίζει να δείτε προσεκτικά πριν καταλήξετε.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας (cc): 1.598 TDI
Ισχύς (PS/rpm): 116/3.250-4.000
Ροπή (kgm/rpm): 25,0/1.500-3.200
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 197 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,3 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,4 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 114 g/km
Βάρος: 1.265 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.191/1.794/1.508 mm
Χώρος αποσκευών: 405 – 1.050 lt (διθέσια διαμόρφωση)
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ): 112
Τιμή (ευρώ): 27.300