Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Μαγιόρκα: Οδηγούμε το νέο VW Polo GTI

Ελλάδα 7:09
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Live από Μαγιόρκα: Οδηγούμε το νέο VW Polo GTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Live από Μαγιόρκα: Οδηγούμε το νέο VW Polo GTI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Έφθασε η ώρα για την γρήγορη έκδοση της έκτης γενιάς του Polo και αυτή τη φορά η VW δείχνει αποφασισμένη να μεταφέρει στον μικρό της πύραυλο τον χαρακτήρα και τις ικανότητες του Golf GTI.

Advertisement
Advertisement

Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ

Μέχρι σήμερα το Polo GTI έχει εκμεταλλευτεί μέρος από την αίγλη που συνοδεύει το Golf GTI χωρίς όμως να έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως μια γνήσια μικρογραφία του αυθεντικού GTI. Και δεν αναφερόμαστε τόσο στην απόδοση που άλλωστε δεν έλλειπε από το γρήγορο Polo, όσο στην συνολική προσέγγιση του χαρακτήρα που δεν κατάφερε να ισορροπήσει την ευχρηστία με το οδηγικό ταλέντο στον ίδιο βαθμό με το Golf. Οι άνθρωποι της VW αφήνουν να εννοηθεί πως πλέον φθάνοντας στην έκτη γενιά του Polo υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις ώστε να πραγματοποιηθεί και αυτό το βήμα.

Der neue Volkswagen Polo GTI

Advertisement
Advertisement

Και η αλήθεια είναι πως οι προδιαγραφές δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για να αμφισβητήσεις τα λεγόμενά τους. Ξεκινώντας φυσικά με το γεγονός πως η πλατφόρμα MQB A0 στην οποία βασίζεται το νέο Polo έχει ήδη αποδείξει στις απλές εκδόσεις των μικρών μοντέλων του ομίλου την ικανότητά της να προσφέρει ένα αποτέλεσμα που πλησιάζει πολύ αυτό των αυτοκινήτων της μεγαλύτερης κατηγορίας. Στην περίπτωση του GTI μάλιστα έχουν γίνει αρκετές επεμβάσεις προκειμένου να τονιστεί η οξύτητα των δυναμικών χαρακτηριστικών. Εκτός λοιπόν από τα πιο σφικτά αμορτισέρ και ελατήρια, έχουν γίνει αλλαγές στην γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης προς όφελος της πρόσφυσης, οι αντιστρεπτικές είναι παχύτερες, ενώ αυξημένη είναι η ακαμψία του πίσω άξονα που διαθέτει ενσωματωμένη αντιστρεπτική. Επιπλέον υπάρχει η δυνατότητα επιλογής της ενεργητικής ανάρτησης Sport Select με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Τέλος αναβαθμισμένη είναι και η ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού προκειμένου να βελτιωθεί η αμεσότητα της απόκρισης.

Der neue Volkswagen Polo GTI

Σημαντική αλλαγή σε σχέση με το παρελθόν έχει γίνει και στον χώρο του κινητήρα όπου πλέον φιλοξενείται ο γνωστός και από το Golf GTI, 2λιτρος TSI. Για την περίσταση βέβαια η απόδοση έχει κρατηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα με την ισχύ να αγγίζει τους 200 ίππους και τα 32,6 kg ροπής ενώ σε αρχική φάση η μόνη επιλογή στην μετάδοση θα είναι το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων καθώς το χειροκίνητο θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα στο 2018.

Advertisement

Der neue Volkswagen Polo GTI

Σε ότι αφορά την αισθητική οι επιλογές δείχνουν αρκετά διακριτικές καθώς εξωτερικά εκτός από τους μεγάλους τροχούς και τα λογότυπα στο εμπρός και πίσω μέρος οι μόνες αλλαγές που χαρακτηρίζουν το GTI είναι η διαφοροποιημένη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα και ο διαχύτης με την διπλή εξαγωγή της εξάτμισης στον πίσω. Περνώντας στο εσωτερικό το κυρίαρχο στοιχείο είναι η κλασική καρό επένδυση στα καθίσματα και οι κόκκινες λεπτομέρειες στο ταμπλό και τον διάκοσμο. Για τους φίλους των gadget θα σημειώσουμε μάλιστα πως εκτός από την μεγάλη οθόνη αφής που υπάρχει στο κέντρο του ταμπλό όπως σε όλα τα Polo το GTI προσφέρει την δυνατότητα εξοπλισμού και με την πιο εξελιγμένη έκδοση του ψηφιακού πίνακα οργάνων Active Info Display. Επιπλέον ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει και ένα πλήρες πακέτο των συστημάτων υποβοήθησης και προειδοποίησης του οδηγού.

Advertisement

Der neue Volkswagen Polo GTI

Πιο σημαντικό βέβαια από τις προδιαγραφές είναι ο τρόπος με τον οποίο το Polo GTI καταφέρνει να υλοποιήσει όσα υπόσχεται ο σπορ χαρακτήρας του. Έχοντας την ευκαιρία να το οδηγήσουμε στο δρόμο αλλά και στην πίστα μπορούμε να πούμε πως όχι μόνο είναι το ταχύτερο και πιο ικανό Polo παραγωγής μέχρι σήμερα αλλά πως πλέον το οδηγικό του προφίλ έχει προσεγγίσει σε μεγάλο βαθμό αυτό του ταλαντούχου Golf GTI. Ο σπορ προσδιορισμός του φαίνεται πως έχει αφήσει ανεπηρέαστη την χρηστικότητα και την άνεση που έχουμε γνωρίσει στις απλές εκδόσεις του Polo. Από εκεί και πέρα όμως όταν απαιτηθεί δείχνει απόλυτα έτοιμο να καταθέσει τον χαρακτήρα που περιμένεις από ένα hot-hatch. Η επιλογή του 2λιτρου TSI δικαιώνεται απόλυτα όχι απλώς για την ισχύ όσο για την ροπή που καταφέρνει να εκτοξεύει το ελαφρύ αμάξωμα σε κάθε πάτημα του γκαζιού ακόμα και με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο. Το DSG δεν είναι στοιχείο που θα προσδώσει μια σκληροπυρηνική νότα και ανταποκρίνεται εξαιρετικά σε ταχύτητα και απόκριση στο δρόμο ακόμα και αν ανεβάσεις ρυθμό όμως δεν μπορούμε να πούμε πως θα ήταν η πρώτη μας επιλογή στον οριακό ρυθμό μέσα στην πίστα. Από εκεί και πέρα όμως δεν μπορούμε να μην παραδεχτούμε πως το Polo GTI έχει αποκτήσει ένα σαφώς πιο ώριμο και ανταποδοτικό προφίλ σε κάθε είδους διαδρομή. Το τιμόνι έχει αποκτήσει μια ευχάριστη ζωντάνια και η στόχευση της ιδανικής τροχιάς σε κάθε στροφή έχει κερδίσει σε ακρίβεια. Την ίδια στιγμή οι φόβοι για το επιπλέον βάρος από τον μεγάλο κινητήρα εμπρός φαίνεται πως δεν έχουν λόγο ύπαρξης. Το πέρασμα της ισχύος στον δρόμο δεν θα προβληματίσει και η δουλειά που έχει γίνει στην γεωμετρία και κυρίως στην στιβαρότητα του πίσω άξονα έχει επιφέρει μια εξαιρετική ισορροπία στο ζύγισμα ακόμα και σε πίεση. Έτσι το νέο Polo GTI έχει αποκτήσει την ικανότητα που έχουμε δει στις μεγαλύτερες σπορ εκδόσεις του γερμανικού ομίλου να μεταφέρει ταχύτητα μέσα στη στροφή χωρίς μάλιστα ιδιαίτερη προσπάθεια από τον οδηγό. Στην πρώτη μας επαφή λοιπόν το νέο Polo GTI – που αναμένεται στη χώρα μας τον Φεβρουάριο – έδωσε σαφές μήνυμα πως στην πιο πρόσφατη εξέλιξη του έχει εξασφαλίσει μια θέση ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της ιδιαίτερα ανταγωνιστικής κατηγορίας.

VW Polo GTI

Advertisement

Κινητήρας (cc): 1.984

Ισχύς (PS/rpm): 200/5.200

Ροπή (kgm/rpm): 32,6/ 1.500 – 4.400

Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: DSG, 6 σχέσεων

Τελική ταχύτητα: 237 km/h

Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,7 sec

Μεικτή κατανάλωση:  5,9  lt./100 km (εργοστασιακή)

Εκπομπές CO2: 134 g/km

Βάρος: 1.280 kg

Διαστάσεις Μ/Π/Y: 4.067 x 1.751 x 1.438 mm

Μεταξόνιο: 2.549mm

Χώρος αποσκευών: 305 lt