Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Hyundai Tucson 1.6 Turbo 4×4

Ελλάδα 4:27
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τest: Hyundai Tucson 1.6 Turbo 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Τest: Hyundai Tucson 1.6 Turbo 4×4

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το καλαίσθητο SUV της Hyundai που στην τρίτη του γενιά επαναφέρει το αρχικό του όνομα και ποντάροντας στην εμφάνιση αλλά και την ουσία, διεκδικεί το δικό του μερίδιο αγοράς σε μία άκρως ανταγωνιστική κατηγορία.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΠΑΝΟΣ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗΣ (instagram.com/SeitanF1)

Στη χώρα μας ήρθε με… χρονοκαθυστέρηση αλλά δεν παύει να αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα σε όψη οχήματα της κατηγορίας. Έχουμε ήδη μοιραστεί τις εντυπώσεις μας από την έκδοση με τον 1700άρη diesel κινητήρα και το 7άρι DCT κιβώτιο. Αυτή τη φορά ο πετρελαιοκινητήρας γίνεται υπέρ-τροφοδοτούμενος βενζίνης στα 1.6lt, η ιπποδύναμη ανεβαίνει από τα 141 στα 177 άλογα, το κιβώτιο είναι μηχανικό 6 σχέσεων και στο παιχνίδι μπαίνει και τετρακίνηση. Σε ένα πλήρες πακέτο που πρέπει να βάζει σε σκέψεις όσους ψάχνουν κάτι στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Οι Κορεάτες βάφτισαν ξανά το εν λόγω μοντέλο εγκαταλείποντας το αδιάφορο «ix35» και επαναφέροντας το χαρακτηριστικό Tucson που «ταιριάζει» σε αυτό το δυναμικό σε εμφάνιση όχημα. Μπροστά δεσπόζει η μεγάλη εξαγωνική μάγκα με τις οριζόντιες γραμμές και το σήμα της μάρκας να δεσπόζει στο κέντρο, η οποία γειτονεύει με τα λεπτά και ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα. Κοιτώντας το από το πλάι λείπουν ξανά οι ακρότητες, ενώ η οροφή έχει κουπέ κλίση όσο το βλέμμα πηγαίνει προς τα πίσω.

Advertisement
Advertisement

Το εσωτερικό είναι επίσης μοντέρνο σε σχεδίαση, με την εύχρηστη οθόνη αφής 8 ιντσών που φιλοξενεί το σύστημα πλοήγησης αλλά και το σύστημα Infotainment να δεσπόζει στην κεντρική κονσόλα. Οι διακόπτες σε αυτή αλλά και στον τιμόνι διακρίνονται από εργονομία. Γύρω της υπάρχουν μαλακά πλαστικά ενώ πιο σκληρά έχουν επιλεχθεί για το κάτω μέρος της κονσόλας αλλά και το κομμάτι πάνω από τον πίνακα οργάνων, με τη συναρμογή πάντως να κρίνεται ικανοποιητική. Από πλευράς χώρων το Tucson είναι αρκετά γενναιόδωρο, επιτρέποντας ακόμα και άνετο ταξίδι για πέντε ενήλικες. Υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα ενώ τα 513lt του χώρου αποσκευών (με kit επισκευής, με κανονική ρεζέρβα πέφτουν στα 488lt) είναι άκρως ικανοποιητικοί. Το ίδιο και η συνολική ορατότητα του οδηγού, παρά την κλίση της πίσω οροφής.

all-new-tucson-interior-white-sand640

Στο δρόμο παίρνεις όσα περιμένεις από έναν turbo βενζινοκινητήρα 177 αλόγων, καθώς κινεί με άνεση το βαρύ σύνολο. Παίρνει φόρα μετά τις 2.000 rpm και με τη γραμμική του λειτουργία μπορεί να καλύψει και με το παραπάνω τις ανάγκες, ακόμα και με το Tucson φορτωμένο. Χωρίς φασαρία (πέραν της χαμηλών ντεσιμπέλ λειτουργίας του, βοηθάει και η καλή ηχομόνωση της καμπίνας), συνδυάζεται αρμονικά με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο και καθώς έχει ζωή, «τσιμπάει» την κατανάλωση που τις ημέρες δοκιμής μας κινήθηκε περίπου 2 lt/100km πάνω από την εργοστασιακή τιμή. Εύλογο δεδομένου πως ο αποδοτικός κινητήρας σε παρακινεί να βυθίσεις λίγο το δεξί πόδι στο πάτωμα.

Advertisement

Hyundai-Tucson-2015-h640

Οι αναρτήσεις καταπίνουν απροβλημάτιστα ανωμαλίες του οδοστρώματος, χωρίς αναπηδήσεις, ενώ οι κλίσεις οδηγώντας με γοργό ρυθμό δεν σε προβληματίζουν παρά τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος (172 χιλιοστά). Ακόμα κι αν επιλέξεις τη λειτουργία sport στο Drive Mode, που σκληραίνει ανεπαίσθητα τις αναρτήσεις. Πλάι στο συγκεκριμένο διακόπτη, δίπλα δηλαδή από τον επιλογέα σχέσεων, συναντάμε επίσης διακόπτες Auto Hold (ελέγχου καθόδου) αλλά και κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού. Παρότι το Tucson έχει προσανατολισμό ασφάλτου, αν πρέπει να αντιμετωπίσει τα δύσκολα, το κλείδωμα της κατανομής ροπής θα σας βοηθήσει να μην ιδρώσετε.

Advertisement

Tucson rear 640

Σε ότι αφορά στα επίπεδα εξοπλισμού, από το βασικό που είναι το GL Access, συναντάμε αερόσακους μετωπικούς, πλευρικούς και τύπου κουρτίνας, ESP & ABS, σύστημα συνεργασία ηλεκτρικής υποβοήθησες τιμονιού με ESP (VSM), σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (HAC), σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών, σύστημα ελέγχου πρόσφυσης αλλά και κίνησης σε απότομη κατηγόρα (Descent Control), ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός πίσω, ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, οθόνη TFT 3.5’’ στον πίνακα οργάνων, υπολογιστή ταξιδίου, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, cruise control με περιοριστή ταχύτητας, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος πίσω με ηχητική και οπτική ένδειξη, χειριστήρια στο τιμόνι, γρίλιες εμπρός μάσκας Dark Silver, προφυλακτήρες, καθρέφτες και λαβές θυρών στο χρώμα του αμαξώματος, ράγες οροφής, φώτα ημέρας LED, αυτόνομο άναμμα φώτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα mp3 player κ.α. Ανεβαίνοντας επίπεδα εξοπλισμού στα GLS Comfort και GLS Comfort Navi τα έξτρα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων διζωνικό κλιματισμό ενώ στην κορυφαία, έχουμε έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, εργοστασιακό σύστημα πλοήγησης με χάρτες για 46 χώρες καθώς και LIVE υπηρεσίες.

Hyundai-Tucson-2015-e640

Advertisement

Συνολικά πρόκειται για μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση, σε μία πολύ ανταγωνιστική κατηγορία, με ατού την όμορφη εμφάνιση, τους χώρους, τον καλό εξοπλισμού και την καλή σχέση αξίας/τιμής.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ HYUNDAI TUCSON 1.6 TURBO 4×4
Κινητήρας: 1.591 cc
Ισχύς: 177 PS/5.500 rpm
Ροπή: 27,0 kgm/1.250-2.750 rpm
Μετάδοση: Στους 4 τροχούς κατ’ επιλογή
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 202 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km: 9,5 sec
Μεικτή κατανάλωση (/100 km): 7,6 lt
Εκπομπές CO2: 177 gr/km
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.475/1.850/1.660 mm
Βάρος: 1580 kg
Χώρος αποσκευών: 513 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 433.65€
Τιμή: από 28.490 ευρώ

Hyundai-Tucson-2015-o640