NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμή: BMW 118i Steptronic

Η Σειρά 1 δεύτερης γενιάς συνεχίζει την πορεία της στη γκάμα της BMW, όχι μόνο ως το μικρότερο μοντέλο της μάρκας με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και αυτό που εισάγει επιτυχημένα τον ιδιοκτήτη του στα σπορ και πολυτελή χαρακτηριστικά της βαυαρικής φίρμας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Σειρά 1 επιμένει στην παραδοσιακή πίσω κίνηση της BMW, που της χαρίζει μια μοναδικότητα στη μικρομεσαία κατηγορία στην οποία εντάσσεται. Σε ό,τι αφορά στους κινητήρες της, η BMW προσφέρει τη Σειρά 1 πλήρης σε επιλογές diesel ή βενζινοκίνητων μοτέρ και εμείς, επιλέγουμε να δοκιμάσουμε την αρχική βενζινοκίνητη έκδοση, την 118i (τιμή από 27.490 ευρώ), μαζί με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic.  

ΣΠΥΡΟΣ ΧΩΤΟΣ (sh@newsauto.gr)

Το σχήμα της BMW Σειρά 1 μας είναι γνωστό και συνεχίζει να προβάλει ένα δυναμικό στυλ, στο μοναδικό «καθαρό» χάτσμπακ αμάξωμα μη υπερυψωμένου μοντέλου που υπάρχει αυτή τη στιγμή στη γκάμα της εταιρείας. Στοιχεία όπως η διπλή εμπρόσθια γρίλια και τα μεγάλα φώτα εμπρός-πίσω έρχονται από τις μεγαλύτερες δημιουργίες της BMW και συμπληρώνονται πετυχημένα με δυναμικούς προφυλακτήρες, ντιζαϊνάτες ζάντες και όμορφες ενθέσεις.

Περνώντας στο εσωτερικό της Σειρά 1, εκεί συναντούμε ίσως την πιο καλοφτιαγμένη καμπίνα της αγοράς στην κατηγορία, με υλικά που δεν χρήζουν ουδεμίας κριτικής, άψογο φινίρισμα και συναρμογή-«βράχο». Η σχεδίαση ακολουθεί σοβαρές, «δωρικές» γραμμές που τονίζουν και τη γερμανική καταγωγή του αυτοκινήτου, ενώ η κεντρική κονσόλα στρέφεται προς τον οδηγό, δίνοντας μια οδηγοκεντρική διάσταση στο ταμπλό. Αρκετά καλοί είναι και οι χώροι των επιβατών, με πορτ-μπαγκάζ 360 λίτρων.

Στο πεδίο της συνδεσιμότητας, η BMW προσφέρει στη Σειρά 1 τη νεότερη έκδοση του συστήματος πολυμέσων iDrive, η οποία περιλαμβάνει ένα πιο πλήρες και εύκολο στη χρήση menu, αλλά και μια μεγάλη γκάμα λειτουργιών ενημέρωσης, ψυχαγωγίας, πλοήγησης κ.λπ. Το σύστημα χρησιμοποιεί την οθόνη 8,8 ιντσών που βρίσκεται ψηλά στην κονσόλα και ο οδηγός μπορεί να το χειριστεί είτε μέσω των διακοπτών του τιμονιού, είτε μέσω του παραδοσιακού πλέον πιεζο-περιστροφικού διακόπτη της BMW, που βρίσκεται πάνω στο τούνελ της κονσόλας.

 

Ο κινητήρας που εφοδιάζει την BMW 118i ανήκει στη νεότερη γενιά μοτέρ της βαυαρικής εταιρείας, που χρησιμοποιούν την ιδανική κατά τη μάρκα αναλογία των 500 κ.εκ. ανά κύλινδρο. Έτσι, έχοντας χωρητικότητα 1.5 λίτρων, το μοτέρ αυτό είναι 3κύλινδρο και αποδίδει 136 ίππους στις 4.400 στροφές, παρέχοντας επιπλέον 220 Nm ροπής, μόλις από τις 1.250 σ.α.λ. Ο κινητήρας αυτός μπορεί να συνδυαστεί είτε με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, είτε με το 8τάχυτο αυτόματο Steptronic του μοντέλου της δοκιμής.

Στην πράξη, το 3κύλινδρο μοτέρ της BMW 118i εντυπωσιάζει με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του, όντας εξαιρετικά πολιτισμένο, με πολύ χαμηλό θόρυβο και χωρίς τους συνήθεις κραδασμούς που συναντάμε σε μοτέρ με 3 κυλίνδρους. Η απόδοσή του είναι επίσης πολύ καλή και η προθυμία του να ανεβάσει στροφές δεδομένη, από το χαμηλό κιόλας φάσμα της περιστροφής του. Εξαιρετική είναι και η συνεργασία του με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο ανταποκρίνεται άμεσα στον τρόπο οδήγησης του οδηγού στην αυτόματη λειτουργία, ενώ εξασφαλίζει γρήγορες εναλλαγές σχέσεων στη χειροκίνητη. Πολύ καλή, για μοτέρ του είδους, είναι και η επίδοση της κατανάλωσης, ιδίως εφόσον ο οδηγός χρησιμοποιήσει το set up Eco Pro των προεπιλεγμένων χαρτογραφήσεων του κινητήρα.

Η BMW 118i στο δρόμο ακολουθεί πιστά τον σπορτίφ χαρακτήρα των δημιουργημάτων της μάρκας, εμφανίζοντας μια ακλόνητη οδική συμπεριφορά και εμπνέοντας απόλυτη ασφάλεια στον οδηγό της. Η πισωκίνητη υπόστασή της δεν φαίνεται ακόμη και εάν ο οδηγός προσπαθήσει να τη φέρει στα όριά της, αφού η ουδετερότητα αποτελεί χαρακτηριστικό των αντιδράσεών της. Μόνο σε πολύ γλιστερή άσφαλτο και με το ESP απενεργοποιημένο η 118i θα υπερστρέψει και αυτό θα συμβεί άκρως ελεγχόμενα. Στο πεδίο της άνεσης, η μικρότερη βενζινοκίνητη BMW Σειρά 1 τα καταφέρνει συνολικά πολύ καλά, διατηρώντας την ακεραιότητά της κατά το πέρασμα από ανωμαλίες και «δυσανασχετώντας» ελαφρά μόνο όταν αυτές είναι πολύ έντονες.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.499 cc
Ισχύς: 136 PS/4.400 rpm
Ροπή: 22.4 kgm/1.250-4.300 rpm
Μετάδοση: Στον πίσω άξονα
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8.7 sec
Τελική ταχύτητα: 210 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4.8 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 112 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 109.8 €
Βάρος: 1.395 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.329/1.765/1.421 mm
Χώρος αποσκευών: 360 lt
Τιμή: 27.490€