Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Skoda Karoq 1,6 TDI

Ελλάδα 9:23
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Δοκιμάζουμε το Skoda Karoq 1,6 TDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε το Skoda Karoq 1,6 TDI

ΔΟΚΙΜΕΣ

Η Skoda μπαίνει δυναμικά στη best-seller κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το νέο Karoq. Η diesel έκδοση που δοκιμάζουμε δείχνει ότι έχει τα εφόδια να βάλει δύσκολα στον ανταγωνισμό.

Advertisement
Advertisement

ΚΩΣΤΑΣ ΦΟΥΖΑΣ (kf@newsauto.gr)

Η έλευση του νέου Kodiaq «άνοιξε» για τη Skoda μια νέα εποχή στην κατηγορία των SUV. Ένα segment όπου οι ιθύνοντες της εταιρείας φιλοδοξούν να κατακτήσουν την κορυφή. Προς αυτή την κατεύθυνση, στο οπλοστάσιο της φίρμας μπαίνει ένα ακόμη μοντέλο που αντικαθιστά το γνωστό σε όλους μας Yeti.

Υποδεχόμαστε, λοιπόν, στην ελληνική αγορά το νέο Karoq που φιλοδοξεί να αποσπάσει μερίδια αγοράς στα μικρομεσαία SUV από το πρωτοπόρο Nissan Qashqai. Σημειώστε πως η ονομασία του μοντέλου της Skoda είναι εμπνευσμένη από μια διάλεκτο που χρησιμοποιείται στις νότιες ακτές της Αλάσκα. Ουσιαστικά πρόκειται από συνένωση των λέξεων “KAA’RAQ” που μεταφράζονται σαν «αυτοκίνητο» και «βέλος».

Advertisement
Advertisement

karoqnewsauto640

Το αμάξωμα συνολικού μήκους 4.382 χιλιοστών υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda, αποτελώντας ουσιαστικά μια μικρογραφία του Kodiaq. Σε αισθητικό επίπεδο περισσότερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το εμπρόσθιο μέρος με τη μεγάλη γρίλια, ενώ στο πίσω τμήμα τα πράγματα είναι κάπως πιο συγκρατημένα.

O SUV χαρακτήρας του αυτοκινήτου ενισχύεται από τα περιφερειακά προστατευτικά σπόιλερ, αλλά και από την αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος που φτάνει στα 172 χλστ. Συνολικά, θα μπορούσαμε να πούμε πως η πρόταση της Skoda αποσπά θετικά σχόλια σε εικόνα χωρίς πολλές σχεδιαστικές «φλυαρίες».

Advertisement

karoq640aeg

Στο εσωτερικό του μοντέλου η εικόνα είναι γνώριμη από το Kodiaq και ταυτόχρονα αρκετά ποιοτική. Ο λιτός διάκοσμος του SUV της Skoda ενισχύεται από τη μεγάλη οθόνη αφής που δεσπόζει στο κέντρο του ταμπλό (προαιρετικά μπορεί να τοποθετηθεί και ψηφιακός πίνακας οργάνων για πρώτη φορά σε μοντέλο της εταιρείας) μέσω της οποίας μπορείς να χειριστείς όλες τις λειτουργίες του συστήματος infontainment. Παράλληλα με την υπηρεσία Care Connect είναι δυνατή η σύνδεση στο internet και αποστολή μηνύματος ανάγκης σε έκτακτες περιπτώσεις.

Advertisement

karoq640q3gb

Σε επίπεδο ποιότητας τώρα, το εσωτερικό του Karoq είναι καλοφτιαγμένο σε όλα τα σημεία με πολύ καλή συναρμογή. Επίσης, το μαλακό πλαστικό στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό ανεβάζει τον πήχη στην κατηγορία. Εκτός των παραπάνω οι άνθρωποι της Skoda έχουν φροντίσει να ενισχύσουν στο μέγιστο τις μεταφορικές ικανότητες του νέου μοντέλου. Και εδώ έχει εφαρμοστεί η λογική «Simply Clever» με 30 περίπου εφαρμογές που ενισχύουν την πρακτικότητα (θήκες για μικροαντικείμενα, ομπρέλες τοποθετημένες στις πόρτες και πολλά ακόμη). Η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ κινείται στην κορυφή της κατηγορίας καθώς προσφέρει 521 λίτρα. To συγκεκριμένο νούμερο, χάρη στα πίσω συρόμενα καθίσματα VarioFlex, μπορεί να φτάσει στα 580 λίτρα & στα 1.810 με πλήρη αναδίπλωση.

Advertisement

Για την κίνηση του μοντέλου της δοκιμής μας φροντίζει ο αναβαθμισμένος 1,6 ΤDI του VW Group με τους 116 ίππους & τα 250 Nm ροπής. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές επιδόσεις το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,9 sec και η τελική ταχύτητα βρίσκεται κοντά στα 190 km/h.

Αν και τα παραπάνω νούμερα ικανοποιούν, σε πρώτη τουλάχιστον ανάγνωση, στην πράξη το εν λόγω μοτέρ δείχνει οριακό -υπό συγκριμένες συνθήκες- για το αμάξωμα των 1.450 κιλών περίπου και ειδικά στις χαμηλές στροφές. Έτσι, αν είναι στις προθέσεις σου να κινηθείς σε γοργούς ρυθμούς θα πρέπει να «φορτώσεις» ψηλά όλες τις σχέσεις σε συνεργασία με το καλό σε αίσθηση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Θετικές εντυπώσεις μας άφησε το Karoq και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Είναι εμφανές ότι η Skoda ήθελε να προσδώσει στο μοντέλο της χαρακτηριστικά άνεσης και έτσι το πρώτο πράγμα που θα εκτιμήσει κάποιος είναι ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση αποσβαίνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, οι όποιες κλίσεις του αμαξώματος κάτω από πίεση κινούνται σε λογικά πλαίσια, αν και ο γενικότερος χαρακτήρας του αυτοκινήτου δεν θα σου «ξυπνήσει» τα σπορτίφ ένστικτα του οδηγού. Επίσης, το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση ικανοποιεί σε αίσθηση. Ακόμη ένα σημείο που θα εκτιμήσει ο οδηγός είναι η θέση οδήγησης, που εκτός από άνεση, προσφέρει και πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα.

karoq640agbv

Στο κομμάτι της τιμής, τα 21.900 ευρώ που απαιτεί η πετρελαιοκίνητη έκδοση του μοντέλου με τον 1,6 TDI, είναι ένα ποσόν ανταγωνιστικό για την κατηγορία ειδικά αν λάβει κάνεις υπόψη τον βασικό εξοπλισμό (ζάντες αλουμινίου, cruise control, οθόνη αφής για το σύστημα infotainment και πολλά ακόμη). Ωστόσο, δεν θα μπορούσαμε να μην αναφέρουμε ότι στα ίδια χρήματα μπορεί να αποκτήσει κάποιος την πιο ισχυρή version με το μοτέρ βενζίνης 1,5 TSI EVO των 150 ίππων και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Info
Το SKODA Connect προσφέρει διευρυμένες υπηρεσίες και πληροφορίες. Το Online Traffic Information αποτελεί σημαντικό μέρος του Infotainment Online καθώς απεικονίζει την κίνηση στους δρόμους και σε επιλεγμένες διαδρομές σε πραγματικό χρόνο, όπως και εναλλακτικές όταν υπάρχει έντονο κυκλοφοριακό. Οι υπηρεσίες Care Connect υποστηρίζουν τον οδηγό σε πολλές καταστάσεις και είναι διαθέσιμες σε όλα τα συστήματα πολυμέσων (συμπεριλαμβάνουν τα Emergency Call και Proactive Service μέσω του τελευταίου μπορεί να προγραμματισθεί ένα σέρβις του αυτοκινήτου, όπως και η απομακρυσμένη επιβίβαση). Η κλήση Emergency Call λειτουργεί αυτόματα μετά από ένα ατύχημα και όταν ένα σύστημα ασφαλείας (π.χ. ο αερόσακος) έχει ενεργοποιηθεί. Το αυτοκίνητο πραγματοποιεί μία φωνητική και με δεδομένα σύνδεση σε ένα κέντρο επείγουσας κλήσης που ενημερώνει με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες.

 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.598 cc, i4, TURBO DIESEL, άμεσος ψεκασμός, common rail
ΙΣΧΥΣ: 116 PS @ 3.250 rpm
ΡΟΠΗ: 25.3 kgm @ 1.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΕΜΠΡΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MΑcPHERSON (E) / ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (Π)
0-100 KM/H: 10,7”
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 188 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ TEST: 6.7 lt/100 km
CO2: 120 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.382/1.841/1.603 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.638 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 521-1.630 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.426 kg
ΤΙΜΗ: Από €21.280

Skoda-Karoq-2018-1600-07

Η δοκιμη εγινε με καυσιμα ελιν
Elin logo copy1