Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την BMW 530e iPerformance

Ελλάδα 21:55
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Δοκιμάζουμε την BMW 530e iPerformance

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την BMW 530e iPerformance

ΔΟΚΙΜΕΣ

Δοκιμάζουμε την plug-in υβριδική έκδοση της BMW Σειρά 5, που εκτός από υψηλή ποιότητα κύλισης και κατασκευής, είναι σε θέση να προσφέρει και ισχυρές δόσεις οικονομίας καυσίμου για τα δεδομένα της μεγάλης premium κατηγορίας.

Advertisement
Advertisement

Κώστας Φούζας (kf@newsauto.gr)

Η 7η κατά σειρά γενιά της BMW Σειρά 5 λανσαρίστηκε πρόσφατα στην ευρωπαϊκή αγορά και αποτελεί ένα τα πιο τεχνολογικά προηγμένα μοντέλα της γερμανικής φίρμας. To αυτοκίνητο φέρει τον κωδικό G30, βασίζεται σε νέα πλατφόρμα (CLAR) και εμφανισιακά κερδίζει τις εντυπώσεις θυμίζοντας έντονα τη μεγαλύτερη Σειρά 7. Η ανάρτηση διατηρεί την αρχιτεκτονική των εμπρός διπλών ψαλιδιών και των πίσω πολλαπλών συνδέσμων, όμως φτιάχνεται ως επί το πλείστον από αλουμίνιο και έχει νέα γεωμετρία, που βελτιώνει περαιτέρω την άνεση και το κράτημα.

Advertisement
Advertisement

Στο εσωτερικό του μοντέλου τώρα, η ποιότητα κατασκευής χτυπάει κορυφή και οι χώροι παραμένουν ιδιαίτερα ανταγωνιστική για τη συγκεκριμένη κατηγορία (η υβριδική έκδοση που δοκιμάσαμε έχει 100 λίτρα μικρότερο χώρο αποσκευών). Τα πάντα είναι εργονομικά τοποθετημένα και την high tech ατμόσφαιρα συμπληρώνει η μεγάλη οθόνης των 10,25 ιντσών που βρίσκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό.

Υβριδικό plug-in και απίστευτες τεχνολογίες

Advertisement

Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η 530e iPerformance και αποτελεί την πιο οικονομική σε καύσιμο 5άρα στην γκάμα. Αισθητικά το μοντέλο διαφοροποιείται από τον μπλε χρωματισμό της γρίλιας στη μάσκας, το λογότυπο «iPerformance» και το έξτρα καπάκι για την πρίζα.

Για την κίνηση του μοντέλου φροντίζει ένα υβριδικό σύστημα που αποτελείται από ένα τούρμπο βενζινοκινητήρα 2,0 λίτρων με 184 άλογα και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 113 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς, σύμφωνα με την BMW, φτάνει τους 252 ίππους και τα 420 Nm ροπής, νούμερα ικανά για να προσφέρουν στο αμάξωμα τελική 235 km/h και επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,2 sec. Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση έως και 45 km σε ταχύτητες μέχρι και 140 km/h, ενώ σε νορμάλ συνθήκες οδήγησης το ηλεκτρικό μοτέρ εξασφαλίζει χαμηλή κατανάλωση που εύκολα μπορεί να κυμανθεί στα 6,5 λίτρα/100 km για έναν μέσο οδηγό. H φόρτιση της μπαταρίας γίνεται μέσω καλωδίου και διαρκεί περίπου 7 ώρες σε οικιακό δίκτυο ή λιγότερο από 3 σε σύστημα ταχυ-φόρτισης. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή διάφορα προγράμματα παραμετροποίησης του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης: SPORT, COMFORT και ECO PRO και για την ηλεκτρική λειτουργία τα AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE και BATTERY CONTROL.

Advertisement

Στην πράξη το μοντέλο εκκινεί πάντα σε ηλεκτρικό Mode και ανάλογα με τη φόρτιση διανύει συγκεκριμένη απόσταση. Αν η μπαταρία αποφορτιστεί ή αν οδηγός ζητήσει όλη την ισχύ με Kick Down, τότε ακαριαία ξεκινάει και το μοτέρ βενζίνης προσφέροντας το maximum της δύναμης. Σε καθημερινή βάση, και εφόσον οι αποστάσεις που διανύεις δεν ξεπερνούν τα 40 χιλιόμετρα, μπορείς να φορτίζεις το αυτοκίνητο και να κινείσαι 100% ηλεκτρικά και οικονομικά. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις η υβριδική λειτουργία είναι ιδιαίτερα επωφελής για τα δεδομένα της κατηγορίας που ανήκει το γερμανικό μοντέλο. Eπίσης, το πολύ καλό πλαίσιο και σύστημα διεύθυνσης, αλλά και το εξαιρετικό σε λειτουργία 8άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF δίνουν τις απαραίτητες σπορτίφ πιναλιές που θα περίμενε κάποιος από ένα μοντέλο της BMW.

Advertisement

Τέλος, πολύ καλές εντυπώσεις μας άφησε το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης που εξόπλιζε την 530e. Έτσι, χάρη στα Active Cruise Control & Steering και lane control assistant το όχημα μπορεί μόνο του να διατηρεί ασφαλή απόσταση, να επιταχύνει, να φρενάρει και να παραμένει στη λωρίδα του, όταν κινείται με ταχύτητες μεταξύ 0 – 210 km/h (για λόγους ασφαλείας το αυτοκίνητο ειδοποιεί τον οδηγό να έχει τα χέρια πάντα πάνω στο τιμόνι).

Τεχνικά χαρακτηριστικά ΒMW 530 e iPerformance

Κυβισμός: 1.998cc
Ισχύς συστήματος: 185 kW/252 hp στις 4.460 – 6.500 rpm
Μέγιστη ροπή συστήματος: 420 Nm στις 1.450 – 4.000 rpm
Επιτάχυνση (0–100 km/h): 6,2 s
Ηλεκτρική αυτονομία (εργοστασιακή): 45 km
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων Steptronic
Τελική ταχύτητα: 235 km/h
Μεικτή κατανάλωση δοκιμής: 6,7 l/100 km
Εκπομπές CO2: 44 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 1.770 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.936/1.868/1.485 mm
Χώρος αποσκευών: 410 lt
Τιμή: 67.080 ευρώ