Live Κίνηση
Περισσότερα
ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 1.000 km με το Seat Ibiza 1.4 diesel

Ελλάδα 16:30
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

Κάνουμε 1.000 km με το Seat Ibiza 1.4 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Κάνουμε 1.000 km με το Seat Ibiza 1.4 diesel

ΔΟΚΙΜΕΣ

Μπορεί ένα σουπερμίνι μήκους 4 m. να καλύψει τις ανάγκες μετακίνησης μίας οικογένειας μακριά από την πόλη; Γυρίσαμε όλο τον Παρνασσό επί τέσσερις ημέρες με το ανανεωμένο Ibiza 1.4 diesel 90 PS προκειμένου να μάθουμε την απάντηση.

Advertisement
Advertisement

ΔΟΚΙΜΗ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΙΤΣΙΚΩΚΟΣ

Το downsizing των Ελλήνων δεν αφορά μόνο τον κυβισμό των κινητήρων αλλά και τον όγκο των αυτοκινήτων. Μικρότερο μέγεθος συνεπάγεται χαμηλότερο κόστος αγοράς, μειωμένο κόστος χρήσης και φορολόγηση, αλλά και ευελιξία μέσα στην πόλη. Υπάρχουν όμως και περιορισμοί, όπως οι μικροί χώροι για επιβάτες και αποσκευές. Στο Ibiza πάντως αρκούν για τη μεταφορά τεσσάρων ατόμων, ενώ το βαθύ πορτμπαγκάζ με όγκο 292 lt. χωρά τις βαλίτσες για ένα τριήμερο.

Το Ibiza ανανεώθηκε ελαφρά σχεδιαστικά, με περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ απέκτησε και νέο σύστημα πολυμέσων, με οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα και τεχνολογία MirrorLink που επιτρέπει τη διασύνδεση smartphone. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε τον τρικύλινδρο 1.4 TDI, στην έκδοση με τους 90 ίππους και το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Advertisement
Advertisement

Η υψηλή ροπή (άνω των 23 kgm) επιτρέπει στο μικρό Seat να επιταχύνει με ασφάλεια στον αυτοκινητόδρομο και το επαρχιακό δίκτυο ακόμη και με πλήρες φορτίο. Στα αρνητικά είναι ο θόρυβος που εμφανίζεται τόσο χαμηλά όσο και κατά την έντονη επιτάχυνση, θόρυβος που γίνεται αντιληπτός στην καμπίνα των επιβατών. Το ωφέλιμο εύρος στροφών είναι από τις 1.500 έως τις 3.000 rpm, οπότε ο οδηγός καλό είναι να «κινείται» σε αυτό το πλαίσιο ώστε να εκμεταλλευτεί τα προτερήματα του πετρελαιοκινητήρα, χωρίς να ανεβάζει χωρίς λόγο την κατανάλωση.

Και εδώ ερχόμαστε στο μεγάλο πλεονέκτημα του συγκεκριμένου Ibiza. Η χαμηλή του κατανάλωση, η οποία στο τέλος των 1.000 km έδειξε 4,7 lt/100 km. Τιμή κοντά στην εργοστασιακή και άκρως ικανοποιητική για ένα φορτωμένο όχημα. Με λιγότερο από 50 ευρώ σε καύσιμο γυρίσαμε επί 4 ημέρες σχεδόν όλο τον Παρνασσό! Στα θετικά η οδική συμπεριφορά του σουπερμίνι της Seat και η απόδοση των φρένων, τα οποία δεν δυσκολεύτηκαν σε κανένα σημείο να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο με ασφάλεια στο βρεγμένο.

Advertisement

Ως συμπέρασμα, το πεντάθυρο Ibiza με τον 1.4 diesel είναι μία από τις πιο αξιόλογες προτάσεις για ένα ζευγάρι ή μία οικογένεια με μικρές ανάγκες σε μεταφορά αποσκευών. Το κέρδος από τη χαμηλή κατανάλωση «ισοφαρίζει» σε βάθος χρόνου τα επιπλέον 2.000 ευρώ σε σχέση με την έκδοση 1.0 TSI.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.422 cc
Ισχύς (PS/rpm): 90/3.500
Ροπή (kgm/rpm): 23,4/1.750-2.500
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 5 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 182 km/h
Επιτάχυνση 0-100 (km): 10,9 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,7 lt/km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 95 gr/km
Βάρος: 1.155 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.061/1.693/1.445 mm
Χώρος αποσκευών: 292 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 85,5 ευρώ
Τιμή: 13.517 ευρώ (με προσφορά και όφελος απόσυρσης)

Στο εσωτερικό με τα σκούρα πλαστικά ξεχωρίζει το νέο σύστημα πολυμέσω

Στο εσωτερικό με τα σκούρα πλαστικά ξεχωρίζει το νέο σύστημα πολυμέσω

Advertisement