Συμφέρει τη McLaren να χωρίσει από τη Honda; | NewsAuto.gr
FORMULA 1

Συμφέρει τη McLaren να χωρίσει από τη Honda;

Η απάντηση δεν είναι μονοσήμαντη καθώς τα πράγματα αν όντως έρθει το διαζύγιο μπορεί να εξελιχθούν άσχημα για τη Βρετανική ομάδα.

ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΠΟΥΡΝΑΡΑΚΗ

Ο Ρον Ντένις που το 2013 είχε τις τύχες της McLaren στα χέρια του πήρε μια στρατηγική απόφαση. Ανακοίνωσε πως η McLaren στα τέλη του 2014 θα πάψει να έχει ως προμηθευτή κινητήρων τη Mercedes και θα προχωρήσει σε συνεργασία με τη Honda.

Οι Ιάπωνες που είχαν αποφασίσει να αποχωρήσουν από τη F1 το 2008 λόγω της οικονομικής κρίσης την είχαν πάθει άσχημα. Το 2009 η ομάδα που εγκατέλειψαν, πήρε τον τίτλο υπό το όνομα Brawn GP. Το μονοθέσιο που εξελίχθηκε με χρήματα της Honda, φόρεσε κινητήρα Mercedes και πήρε το νταμπλ με το Μπάτον. Έτσι αποφάσισαν να είναι προσεκτικοί στην επάνοδό τους. Παρότι η F1 πέρασε στην υβριδική εποχή το 2014, η Honda έμεινε αυτό το χρόνο εκτός αξιοποιώντας τον για δοκιμές.

Ο Ρον Ντένις αποφάσισε να ποντάρει στη Honda φεύγοντας από τη Mercedes για ένα και μόνο λόγο: Για να έχει πιθανότητες η McLaren να πάρει τίτλο. Κακά τα ψέματα μια πελατειακή ομάδα δεν μπορεί να ανταγωνιστεί την εργοστασιακή με ίδια υβριδική μηχανή. Η μηχανή της Mercedes σχεδιάζεται με βάση τις επιθυμίες των αεροδυναμιστών της Mercedes. Οι διαστάσεις της είναι συγκεκριμένες όπως και η χωροθέτηση των περιφερειακών συστημάτων γύρω από την υβριδική μηχανή.

alonso-barc17test1-d640

Αυτά δεν τα δίνει η Mercedes εγκαίρως στους άλλους οπότε έχει προβάδισμα. Επίσης κάποιοι από τους χάρτες δεν δίνονται στις πελατειακές ομάδες. Όπως επίσης δε δίνονται και όλες οι αναβαθμίσεις λογισμικού. Κοντολογίς ότι και να κάνει η Williams, η Mercedes θα έχει πλεονέκτημα. Ο μόνος τρόπος να καταστείς ανταγωνιστικός είναι να έχεις αποκλειστική συνεργασία με κάποιον κατασκευαστή υβριδικής μηχανής όπως η Red Bull ή να φτιάχνεις δική σου όπως οι Mercedes, Ferrari, Renault.

Στη McLaren δεν έφτιαχναν ποτέ μηχανές. Ακόμη και για τα αυτοκίνητα παραγωγής συνεργάζονται μ’ άλλους κατασκευαστές. Η συνεργασία με τη Honda δεν προχωράει και οι λόγοι είναι αρκετοί. Ένα βασικό πρόβλημα είναι η απόσταση Ιαπωνία – Αγγλία. Οι Ιάπωνες έκαναν μια μεγάλη επένδυση τα προηγούμενα χρόνια στο Μίλτον Κέινς στην Αγλλία για να το λύσουν αυτό. Ακούγοντας όμως τον τεχνικό διευθυντή της Honda να μας λέει στις δοκιμές εξέλιξης της Βαρκελώνης ότι η υβριδική μηχανή που παρουσίασε πρόβλημα την 1η μέρα με το δοχείο λαδιού θα μεταφερθεί στην Ιαπωνία για έλεγχο καταλαβαίνει κανείς ότι χρειάζεται καιρός ακόμη για να δουλέψει το σύστημα Μίλτον Κέινς – Γούοκινγκ. Όπως αντίστοιχα δουλεύει το Μπράκλεϊ – Μπρίξγουρθ για τη Mercedes.

Στις 8 μέρες δοκιμών εξέλιξης η υβριδική μηχανή της Honda παρουσίασε πολλά προβλήματα: Ηλεκτρικά, απώλειας ισχύος και το δοχείο λαδιού που προαναφέραμε. Ο Αλόνσο δε δίστασε να πει ότι υστερούν σε τελική ταχύτητα 30km/h σε σχέση με τα κορυφαία μονοθέσια. Η ένταση στις σχέσεις των δυο εταιρειών έχει χτυπήσει κόκκινο. Οι Ιάπωνες προσπαθούν απεγνωσμένα να δώσουν λύσεις για να τερματίσουν οι MCL32 στην Αυστραλία.
Αν σήμερα αποφάσιζε η McLaren ν’ αλλάξει προμηθευτή υβριδικής μηχανής τι επιλογές έχει; Με τη Ferrari παραδοσιακά δε μπορεί να συνεργαστεί, με τη Renault τι νόημα θα είχε; Άρα μόνο επιστροφή στη Mercedes ήτοι έμμεση παραδοχή ότι η συμμετοχή στη F1 έχει ταβάνι την 4η θέση.

Επιπλέον μια ακόμη αποτυχία θα ήταν καίριο πλήγμα στην παγκόσμια εικόνα της Honda. Οι δυο εταιρείες είναι λοιπόν καταδικασμένες να πετύχουν μαζί, όσο κι αν πάρει αυτό. Η φετινή χρονιά πάντως και δυστυχώς για τη F1, πρέπει να θεωρείται χαμένη.

Log In or Create an account