Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

Πώς να κερδίσεις το Ράλι Ντακάρ!

Ελλάδα 7:08
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πώς να κερδίσεις το Ράλι Ντακάρ!

ΑΓΩΝΕΣ

Πώς να κερδίσεις το Ράλι Ντακάρ!

ΑΓΩΝΕΣ

Το Ράλι Ντακάρ είναι ένας εξαντλητικό μαραθώνιος, παρά τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται σε κάποιες ειδικές διαδρομές. Το τρικ είναι να είσαι σταθερός σε απόδοσης, να παραμένεις κοντά στους πρωτοπόρους και να φυλάς κάτι για το τέλος.

Advertisement
Advertisement

ΤΟΥ ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1)

Μπορεί οι πρωτιές στις ειδικές να χαρίζουν δημοσιότητα και το να κερδίζεις σταθερά να σε βοηθάει να χτίσεις προβάδισμα, όμως γεννά και πίεση. Ο πρωτοπόρος έχει τις περισσότερες πιθανότητες να πάρει το λάθος δρόμο. Τα πράγματα είναι ιδιαιτέρως δύσκολα για τους αναβάτες της κατηγορίας των μοτοσυκλετών, καθώς καλούνται εκτός από το να μάχονται στην άμμο, να βρίσκουν λύσεις και στον τομέα της πλοήγησης.

«Η πρώτη εβδομάδα είναι δύσκολη, πρέπει να προσπαθείς να μη κάνεις μεγάλα λάθη», λέει η Laia Sanz της KTM, η πιο επιτυχημένη γυναίκα αναβάτης στον θρυλικό αγώνα. «Στο Ντακάρ του 2015 κέρδισα την πρώτη ειδική, ήμουν στην πρωτοπορία στο μεγαλύτερο κομμάτι της δεύτερης ειδικής αλλά χάθηκα 50 χιλιόμετρα πριν τον τερματισμό, έχασα δύο ώρες και αφυδατώθηκα. Ήταν μεγάλη απογοήτευση για μένα».

Advertisement
Advertisement

Ένα ακόμα στοιχείο που κάνει τη διαφορά, πέραν της ταχύτητας και της αντοχής, είναι η ικανότητα προσανατολισμού. Στοιχείο συχνά καθοριστικό στα αχανή και αφιλόξενα εδάφη όπου διαδραματίζεται αυτή η μεγάλη δοκιμασία.

Dakar18-ss2-sanz-rbpool-a640

Η Sanz εξηγεί: «Παρότι οι αγωνιζόμενοι έχουν GPS, δεν βοηθάει όσο ενδεχομένως νομίζει κανείς. Έχουμε GPS αλλά το βλέπουμε μόνο όποτε φτάνουμε στον επόμενο ενδιάμεσο σταθμό. Δεν σε βοηθάει στην πλοήγηση, αυτό είναι κάτι που πρέπει να κάνεις μόνος σου. Στο ξεκίνημα είναι δύσκολο να κατανοήσεις την ταχύτητα με την οποία πρέπει να τρέχεις, αν ταυτόχρονα κοιτάς το roadbook. Στην πρώτη μου συμμετοχή, έχασα 90 λεπτά ψάχνοντας τον ενδιάμεσο σταθμό. Μαθαίνεις μόνο κάνοντας λάθη».

Advertisement

Ο νικητής του 2016 στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, ο Toby Price προσθέτει: «Το σημαντικότερο είναι πως αν τρέχεις με 150 km/h και πάρεις τα μάτια από το δρόμο για να κοιτάξεις το roadbook, καλύπτεις πολύ έδαφος σε αυτό το δευτερόλεπτο, πράγμα επικίνδυνο. Πρέπει να έχεις μεγάλη εμπειρία για να το κάνεις. Κάποιες φορές εύχομαι να είχα συνοδηγό, γιατί είσαι μόνος σου στο μεγαλύτερο κομμάτι του αγώνα. Αν έχεις πρόβλημα με τα φρένα ή κάτι άλλο, πάντα εύχεσαι να είχες κάποιον να σου βρει λύση ή έστω κάποιον να μιλάς γιατί βαριέσαι πολύ μόνος σου εκεί έξω».

Dakar16-ss11-price-a640

Advertisement

Διαβάστε παλαιότερη, αποκλειστική συνέντευξη του νικητή του Ράλι Ντακάρ του 2016, πατώντας εδώ.

Φωτογραφίες: RedBullcontentpool.com