Live Κίνηση
Περισσότερα
ΑΓΩΝΕΣ

24h Le Mans: Τρίτη συνεχόμενη νίκη για Porsche!

Ελλάδα 21:37
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΣΥΡΕΤΕ

24h Le Mans: Τρίτη συνεχόμενη νίκη για Porsche!

ΑΓΩΝΕΣ

24h Le Mans: Τρίτη συνεχόμενη νίκη για Porsche!

ΑΓΩΝΕΣ

Το χατ τρικ στον θρυλικό 24ωρο αγώνα του Μαν πανηγύρισε η Porsche, που κέρδισε και τη φετινή 85η εκδοχή του με τη 919 Hybrid #2 των Timo Bernhard, Brendon Hartley και Earl Bamber.

Advertisement
Advertisement

TOY ΠΑΝΟΥ ΣΕΪΤΑΝΙΔΗ (instagram.com/SeitanF1, ps@newsauto.gr)

Αυτή τη φορά ο νικητής δεν κρίθηκε μέσω μηχανικών προβλημάτων στον τελευταίο γύρο αλλά ο σπουδαίος αγώνας αντοχής έδειξε για μία ακόμα φορά το αυθεντικό του πρόσωπο καθώς το πλήρωμα που είδε πρώτο την καρό σημαία, είχε βρεθεί 18 ολόκληρους γύρους πίσω από την κορυφή!

Η άτυχη στιγμή είχε «χτυπήσει» στην τέταρτη ώρα του αγώνα, με τους μηχανικούς της γερμανικής ομάδας να καλούνται να αντικαταστήσουν έναν από τους ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός άξονα. Κι ενώ όλα έδειχναν χαμένα, να που η αρχική απογοήτευση έδωσε τη θέση της στο γλυκό μεθύσι της νίκης. Βλέπετε μόνο 2 πρωτότυπα της κορυφαίας κατηγορίας LMP1 κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον αγώνα.

Advertisement
Advertisement

Μία μάχη που στο ξεκίνημά της έδειχνε να γέρνει προς την πλευρά της Toyota που είχε το πάνω χέρι το πρώτο πεντάωρο. Ωστόσο όταν έπεσε ο ήλιος, άρχισαν οι αναποδιές. Πρώτα ήταν το TS050 Hybrid #8 του Sebastien Buemi που μπήκε στα pit με προβλήματα στον εμπρός άξονα και τους μηχανικούς της ιαπωνικής μάρκας να καλούνται να αντικαταστήσουν και τους δύο ηλεκτροκινητήρες εκεί. Επέστρεψε στον αγώνα αλλά όντας 30 γύρους πίσω.

Αντίθετα, άμεση εγκατάλειψη προκάλεσαν τα προβλήματα στα άλλα δύο πρωτότυπα της Toyota. Με τη συμπλήρωση της 10ης ώρας και μετά την αποχώρηση του αυτοκινήτου ασφαλείας (που είχε κάνει την εμφάνισή του για να καθαριστεί η πίστα μετά από ένα ατύχημα), το #7 του Kamui Kobayashi αντιμετώπισε πρόβλημα με το συμπλέκτη. Ο Ιάπωνας έκανε δραματικές προσπάθειες να λύσει το πρόβλημα μέσω των ρυθμίσεων στο τιμόνι και πολλά… σταμάτα-ξεκίνα στην πίστα, απέτυχε στην προσπάθεια να επιστρέψει στα pit για να δεχθεί τη φροντίδα των μηχανικών του.

Advertisement

Λίγο μετά, μία διακοπή της παροχής καυσίμου στο #9 του Nicolas Lapierre που οδηγούσε την κούρσα, του έκοψε ξαφνικά τη φόρα και προκάλεσε τη σύγκρουση με τη Manor Oreca του Simon Trummer. Το TS050 Hybrid βρέθηκε στη στροφή Dunlop με κλαταρισμένο ελαστικό πίσω αριστερά αλλά και ζημιά στο συγκεκριμένο άκρο του. Ενώ ο Γάλλος προσπαθούσε να επιστρέψει στα pit, το πρωτότυπο του έπιασε φωτιά και τελικά εγκατέλειψε.

Τα παραπάνω έφεραν στην κορυφή της κατάταξης την Porsche #1 των Nick Tandy, Andre Lotterer και Neel Jani –  και μάλιστα με το εντυπωσιακό προβάδισμα των 13 γύρων! Όμως τέσσερις ώρες πριν το τέλος του αγώνα, ενώ πίσω από το τιμόνι ήταν Lotterer, η απώλεια πίεσης λαδιού τον ανάγκασε σε εγκατάλειψη.

Advertisement

Όλα αυτά είχαν φέρει στην κορυφή της γενικής ένα αυτοκίνητο της LMP2. Της δεύτερης δηλαδή κατηγορίας, τα πρωτότυπα της οποίας έχουν ισχύ περίπου 600 ίππων, έναντι των 1000 εκείνων της LMP1. Κι όμως, το #38 της Jackie Chan DC Racing Oreca των Thomas Laurent, Ho-Pin Tung και Oliver Jarvis κληρονόμησε την πρωτοπορία και έμεινε εκεί για περίπου δυόμιση ώρες! Μέχρι τη στιγμή που η Porsche την οποία η ατυχία είχε χτυπήσει νωρίς, να καλύψει το χαμένο έδαφος και να περάσει στην κορυφή! Εξέλιξη εύλογη δεδομένου πως τα δύο πρωτότυπα είχαν διαφορά σε απόδοση της τάξης των 13 δευτερολέπτων ανά γύρο.

Πάντως αν και… χαμένοι, ήταν σα νικητές αφού ήταν δεύτεροι γενικής και μάλιστα για πρώτη φορά από το 2005 είδαμε πλήρωμα της LMP2 εκεί. Φυσικά κέρδισαν και την κατηγορία τους, μπροστά από τους Nelson Piquet Jr, David Heinemeier Hansson και Mathias Beche της #13 Rebellion Oreca που συμπλήρωσαν το βάθρο. Το μοναδικό Toyota που έφτασε στον τερματισμό, ήταν στην ένατη θέση της τελικής κατάταξης.

Advertisement

Μεγάλη μάχη είχαμε στην κατηγορία GTE Pro με πρωταγωνιστές την #97 Aston Martin Vantage των Jonny Adam/Daniel Serra/Darren Turnerκαι τη #63 Corvette των Harry Tincknell/Andy Priaulx/Pipo Derani. Τα δύο αγωνιστικά άλλαξαν μερικές φορές θέσεις, μονομάχησαν ρόδα με ρόδα και παρότι στη μεταξύ τους μάχη επικράτησε η #63, ένα κλαταρισμένο ελαστικό στο ξεκίνημα του τελευταίου γύρου έδωσε τη νίκη στο πλήρωμα της Aston,

Στην κατηγορία GTE Am, η κορυφή ανήκε στη #84 JMW Ferrari 488 GTE των Will Stevens, Rob Smith και Dries Vanthoor, με την ιταλική εταιρεία να κάνει κατάληψη στο Top3.

Το Top6 της τελικής κατάταξης:
1st – #2 Porsche (Bernhard/Bamber/Hartley) 367 γύροι
2nd – #38 Jackie Chan DC (Tung/Laurent/Jarvis) +1 γύρο
3rd – #13 Rebellion (Piquet/Heinemeier Hansson/Beche) +3 γύρους
4th – #37 Jackie Chan DC (Cheng/Gommendy/Brundle) +4 γύρους
5th – #35 Alpine (Panciatici/Ragues/Negrao) +5 γύρους
6th – #32 United Autosports (Owen/De Sadeleer/Albuquerque) +5 γύρους