Οδηγούμε την Alfa Romeo Stelvio | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε την Alfa Romeo Stelvio

Η Alfa Romeo για πρώτη φορά στην ιστορία της φτιάχνει υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Οδηγούμε τη Stelvio στο ομώνυμο πέρασμα…


Αποστολή στο Passo de la Stelvio: Τάκης Πουρναράκης

Μπορεί να επιτευχθεί σπορτίφ συμπεριφορά σε όχημα που έχει υψηλό κέντρο βάρους; Πριν από λίγο καιρό θα απαντούσαμε ξεκάθαρα «όχι», παρότι γνωρίζουμε από πρώτο χέρι πόσο γρήγορα μπορεί να πάει ένα Porsche Cayenne Turbo ή το νέο Audi SQ7 που φιλοξενούμε στις σελίδες μας. Οι Ιταλοί μέχρι χθες κρατούσαν αποστάσεις από την κατηγορία των SUV, αλλά δεν άντεξαν να είναι απόντες από την εμπορικά ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αυτοκινητοβιομηχανίας. Πλέον ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα που πωλείται στην Ευρώπη είναι SUV.

Την ίδια στιγμή πολλοί θεωρούν ότι τα μεσαία σεντάν πεθαίνουν. Οδηγώντας την Giulia δεν μπορεί παρά να διαφωνήσει κανείς, αλλά η τάση της εποχής προτάσσει SUV: έτσι εγένετο η Stelvio. Το πρώτο SUV της Alfa Romeo μοιράζεται το ίδιο πάτωμα με το νέο πολυβραβευμένο της σεντάν, την Giulia. Εξ ου και η Stelvio είναι κατά βάση πισωκίνητη: η κίνηση μεταδίδεται πίσω και όταν χρειαστεί ένας πολύδισκος συμπλέκτης στέλνει μέρος της ροπής εμπρός (έως 50%).

Στο Σεντ Μόριτς
Η πανευρωπαϊκή παρουσίαση είχε ως έδρα ένα διάσημο χωριό κοντά στα σύνορα Ιταλίας, το Σεντ Μόριτς. Βρίσκεται σε υψόμετρο 1.860 μέτρων και είναι χτισμένο στις παρυφές μιας λίμνης, τυπικό σκηνικό για την Ελβετία. Αποτελεί συνήθη προορισμό για όσους ασχολούνται με το σκι, αφού εκεί διοργανώνονται πολλοί διεθνείς αγώνες.
Βλέποντας τη Stelvio θεωρήσαμε ότι πρόκειται για crossover έκδοση της Giulia: «Προφανώς γι’ αυτό δεν θα υπάρξει Giulia SW», ήταν η δεύτερη σκέψη μας. Η Stelvio, με ύψος 1.67 μ. είναι σαφώς πιο χαμηλή από τα περισσότερα μοντέλα του ανταγωνισμού, όπως τα Audi Q5, BMW X3, Mercedes GLC, Volvo XC60.

Οι Ιταλοί, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης που έγινε στο ξενοδοχείο «Kulm», το πιο παλιό και μεγαλύτερο του Σεντ Μόριτς, αναφέρθηκαν στα βασικά χαρακτηριστικά της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Alfa Romeo: συμμετρικές αναλογίες, απλότητα και υψηλή ποιότητα στο φινίρισμα των επιφανειών (σ.σ.: μέχρι και η πίσω εταζιέρα, πάγια πηγή προβλημάτων, αποκλείεται πλέον να τρίξει ξανά!). Ο υποψήφιος αγοραστής έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε 13 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος και 13 διαφορετικές ζάντες αλουμινίου, άσχετα αν εμείς είχαμε μάτια μόνο για το κόκκινο που είχε αυτό της παρουσίασης (σ.σ.: άντε και το λευκό). Το εσωτερικό σού δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας και πολυτέλειας: δέρμα, ξύλο και υφασμάτινες επενδύσεις ικανοποιούν όραση και αφή. Η θέση του οδηγού είναι χτισμένη γύρω του και αυτό γίνεται αντιληπτό από το υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ (φιλοξενεί τον άξονα μετάδοσης), το κυρτό ταμπλό και το μικρής διαμέτρου δερμάτινο τιμόνι. Πίσω του ξεχωρίζουν σταθερά τα τεράστια paddles που πρωτοείδαμε στη Ferrari. Γεγονός είναι ότι θα θέλαμε λίγο πιο χοντρή τη στεφάνη του τιμονιού ώστε να ενεργοποιεί όλες τις νευρικές απολήξεις της παλάμης.

Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη TFT 8.8 ιντσών με ενσωματωμένη λειτουργία πλοήγησης 3D που αναπτύχτηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli. Ενας περιστροφικός διακόπτης διευκολύνει τις επιλογές χαρτογράφησης (Alfa DNA). Για την ψυχαγωγία φροντίζει ένα σύστημα της Harman Kardon με 14 ηχεία! Υπάρχουν τρεις νέες εκδόσεις: Stelvio, Stelvio Super και Stelvio Business. Η Stelvio, παρά τον όγκο και το μήκος της, διαθέτει χαμηλό σχετικά βάρος (1.660 kg) και κατανομή 50-50 ανάμεσα στους δύο άξονες. Οι Ιταλοί ισχυρίζονται ότι έχει το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, πράγμα που διαπιστώσαμε οδηγώντας το αυτοκίνητο, το οποίο είναι εξαιρετικά σταθερό στον δρόμο χάρη και στην προηγμένη ανάρτηση Alfa Link. Σε αρκετά σημεία έχει γίνει χρήση ελαφρών υλικών, όπως ανθρακονήματος (στον άξονα μετάδοσης) και αλουμινίου (κινητήρας, αναρτήσεις, καπό, εμπρός-πίσω φτερά, πόρτες αμαξώματος). Η Stelvio διαθέτει σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4, ενώ εξοπλίζεται προαιρετικά με πίσω διαφορικό που διαθέτει διάταξη μηχανικού κλειδώματος.

Ασφαλώς πάνω απ’ όλα!
Η Stelvio, ακολουθώντας τα κελεύσματα της εποχής, φέρει πληθώρα εξελιγμένων συστημάτων ασφαλείας, τα οποία περιλαμβάνονται στον βασικό ή προαιρετικό εξοπλισμό ανάλογα την έκδοση. Το πιο σημαντικό είναι το Integrated Brake System (IBS), το οποίο συμβάλλει στην άμεση απόκριση των φρένων. Το Forward Collision Warning και το Autonomous Emergency Brake με αναγνώριση πεζών, αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανή μετωπική σύγκρουση και έπειτα ενεργοποιεί το σύστημα φρεναρίσματος. Κρατήστε επίσης το Blind Spot Monitoring (BSM) με το Rear Cross-Path Detection για συνεχή παρακολούθηση των τυφλών σημείων και στις δύο πλευρές του αυτοκινήτου. Τέλος, το Active Cruise Control είναι πολύτιμος σύμμαχος στον αυτοκινητόδρομο καθότι διατηρεί αλλά και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με τις συνθήκες κίνησης. Δοκιμάσαμε τη Stelvio με τον δίλιτρο υπετροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 280 ίππων. Ανήκει στη νέα γενιά τετρακύλινδρων κινητήρων αλουμινίου και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8 σχέσεων (σ.σ.: αυτό της ZF που επίσης φορούν οι BMW και Jaguar).

Είναι κατά βάση πισωκίνητη, υπάρχουν δε, αποκλειστικά δικίνητες εκδόσεις. Το αυτοκίνητο δοκιμής μας έφερε το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive. Διατίθεται επίσης με κινητήρα turbo βενζίνης, απόδοσης 200 PS και πετρελαιοκινητήρα 2.2 lt με 180 PS (δικίνητη έκδοση) ή 210 PS (τετρακίνητη έκδοση). Στον δρόμο η αμεσότητα του τιμονιού είναι εντυπωσιακή. Η ποιότητα κατασκευής είναι γερμανική, εκείνη δε της κύλισης άψογη, απόρροια της ακαμψίας του αμαξώματος, της άριστης συναρμογής και της ηχομόνωσης. Η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες χωρίς να επιτρέπει στο αμάξωμα να γέρνει.

Ο κινητήρας όσο ανεβάζεις στροφές ακούγεται… σαν άλλοτε – ναι, πρόκειται για πραγματική Alfa Romeo! Ελαστικός και ροπάτος χαμηλά, ψυχωμένος ψηλά (ειδικά στη χαρτογράφηση Dynamic) σε φτιάχνει για να οδηγήσεις γρήγορα. Οταν το κάνεις, η Stelvio δείχνει το DNA της επιβεβαιώνοντας πλήρως τον CEO της εταιρείας, Φαμπρίτσιο Κούρσι: «Πρώτα φτιάξαμε μια Alfa Romeo και μετά ένα SUV». Η Stelvio κατασκευάζεται στην Ιταλία, στο ιστορικό εργοστάσιο του Κασίνο, στη γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε αποκλειστικά για τα νέα μοντέλα της εταιρείας όπως η Giulia. Μπορείτε να δείτε τη Stelvio στη χώρα μας, όπου ήδη πραγματοποιούνται παραγγελίες σε τιμές που ξεκινούν από τις 62.000 ευρώ για το First Edition των 280 PS.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Stelvio 2.0 lt βενζίνη
Κινητήρας: 1.995 cc
Ισχύς: 280 PS στις 5.250 rpm
Ροπή: 41,8 kgm στις 2.250 rpm
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 230 km/h
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 5,7 sec
Μεικτή κατανάλωση (lt/100 km): 7.0 lt
Εκπομπές CO2: 161 gr/km
Βάρος: 1.660 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.687/1.903/1.671 mm
Χώρος αποσκευών: 525 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 395 €
Τιμή: Από 62.050 € (έκδοση First Edition)

Πέρασμα Στέλβιο
Πρόκειται για το υψηλότερο πέρασμα των Ιταλικών Αλπεων, στα 2.758 μέτρα, και το δεύτερο πιο ψηλό των Αλπεων (σ.σ.: 2.770 μέτρα το πρώτο). H θρυλική διαδρομή περιέχει 75 στροφές 180 μοιρών και θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη, κάτι ευρέως γνωστό στην ποδηλατική κοινότητα. Το συγκεκριμένο πέρασμα άλλωστε είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό του ποδηλατικού γύρου της Ιταλίας. Εάν βρεθείς στο Στέλβιο καλοκαίρι θα αισθανθείς ότι κάνει όλο και περισσότερο κρύο, ανεβαίνοντας, όμως, τη διαδρομή θα διαπιστώσεις ότι είναι γεμάτη ποδηλάτες και εκδρομείς. Τον χειμώνα τα πράγματα είναι τελείως διαφορετικά, καθότι επικρατούν οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες, το χιόνι και ο πάγος, με το πέρασμα να παραμένει κλειστό στην κυκλοφορία για μεγάλο χρονικό διάστημα, αλλά και όταν ανοίγει για να περάσεις χρειάζεται αυτοκίνητο ειδικών προδιαγραφών. Οι Ιταλοί έδωσαν στο πρώτο SUV στην ιστορία της Alfa Romeo το θρυλικό όνομα Stelvio θέλοντας να αναδείξουν τις δυνατότητες του τετρακίνητου οχήματος. Οχι μόνο στον πάγο και στο χιόνι, αλλά και σε μια απαιτητική οδηγικά διαδρομή, όπως αυτή για να διαβείς το Στέλβιο που σε πηγαίνει από την Ιταλία στην Ελβετία ανεξαρτήτως εποχής.

Log In or Create an account