Οδηγούμε το νέο VW Tiguan | NewsAuto.gr
ΔΟΚΙΜΕΣ

Οδηγούμε το νέο VW Tiguan

Ναι, το έκαναν, επιτέλους! Οι Γερμανοί σχεδιαστές τόλμησαν να αλλάξουν εντελώς το SUV τους, παρότι είναι ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα στην τεράστια αυτοκινητική ιστορία της Volkswagen.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΒΕΡΟΛΙΝΟ: ΤΑΚΗΣ ΤΡΑΚΟΥΣΕΛΛΗΣ

Το Tiguan, μέσα σε μόλις εννέα χρόνια ζωής, έχει πουλήσει 2,8 εκατομμύρια μονάδες παγκοσμίως, όντας το τέταρτο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο της Volkswagen, μετα τα Polo, Golf και Passat. Και πιστέψτε μας, πρέπει να ζορίστηκαν αρκετά οι Γερμανοί (κυρίως ιδεολογικά) για να κάνουν τόσες σχεδιαστικές αλλαγές σε ένα ιδιαίτερα πετυχημένο αυτοκίνητο και μάλιστα της κατηγορίας SUV.

To Tiguan λοιπόν μεγάλωσε και πλέον ενηλικιώθηκε, κάτι που το αντιλαμβάνεσαι στο δρόμο από τα πρώτα χιλιόμετρα. Το μήκος του, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, μεγάλωσε κατά 60 mm. Παράλληλα είναι φαρδύτερο κατά 30 mm, κάτι που επέτρεψε στους ανθρώπους της VW να τοποθετήσουν πιο άνετα και μεγάλα καθίσματα. Είναι εμφανές και στο εσωτερικό του, πως οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγαλύτεροι ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 145 lt, φτάνοντας συνολικά τα 615 lt!

Σε αντίθεση με το εξωτερικό του, εσωτερικά σχεδιαστικά οι αλλαγές είναι σαφώς πιο περιορισμένες. Το ταμπλό είναι σχεδόν όμοιο με του Passat με την προσοχή να τραβάει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η μεγάλη η touch-screen οθόνη στην κεντρική κονσόλα. Η ποιότητα και η εργονομία είναι υπεράνω κριτικής…

Κινητήρες
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει οκτώ εκδόσεις με μηχανικά ή αυτόματα DSG κιβώτια. Σε ότι αφορά τους βενζίνης είναι οι γνώριμοι TSI, με τη βασική έκδοση να διαθέτει τον 1.4lt κινητήρα απόδοσης 125 και 150 PS και η αμέσως επόμενη τον 2λιτρο με 180 και 220 PS. Στους diesel υπάρχει ο γνώριμος 1.6TDi με ισχύ 115PS και ο 2λιτρος με 150, 190 και 240 PS. Στη διάθεση μας για δοκιμή είχαμε μόνο τις 2λιτρες πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με τα πρώτα Tiguan με τον μικρότερο κινητήρα να βγαίνουν αυτές τις ημέρες από τη γραμμή παραγωγής.

Στο δρόμο είναι εμφανής η δουλειά που έχει πέσει όλα αυτά τα χρόνια (πάνω από 6) που οι Γερμανοί εξελίσσουν το αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική τουλάχιστον στο Γερμανικό οδόστρωμα με τις αναρτήσεις να είναι ολίγον σφιχτές. Όταν τις συνηθίσεις τις εκτιμάς δεόντως, αφού στηρίζουν το μεγάλο αμάξωμα, σαν ένα μικρό αυτοκίνητο. Απορροφάνε τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ σε συνδυασμό με το υπάκουο και κοφτερό τιμόνι, νιώθεις στην τελική ότι οδηγείς ένα σπορ οικογενειακό αυτοκίνητο και όχι ένα ογκώδες, ψηλό SUV.

Σε ότι αφορά τον κινητήρα, ο 2λιτρος TDi (150PS της δοκιμής μας) είναι ο κινητήρας που… λατρεύει αυτό το αυτοκίνητο. Η κατανάλωση, κατά τη διάρκεια της διήμερης δοκιμής μας κυμάνθηκε στα 5,5 lt-100km επίδοση εξαιρετική για ένα τετρακίνητο SUV και χωρίς εκπτώσεις στον τρόπο οδήγησης.

Εν κατακλείδι, το Tiguan ετοιμάζεται να κατακτήσει και πάλι το θώκο της κατηγορίας του. Και όχι μόνο… Δείτε τις τιμές απόκτησής του εδώ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.968 cc
Ισχύς: 150 PS/ 3.500-4.000 rpm
Ροπή: 34.6 kgm/1.750-3.000 rpm
Μετάδοση: 4×4
Κιβώτιο: Αυτόματο/σειριακό 7 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100km/h: 9,3sec
Τελική ταχύτητα: 204 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 4,8l/100 km (μέτρηση VW)
Εκπομπές CO2: 125 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 156 €
Βάρος: 1.417 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.486 x 1.839 x 1.632 mm
Χώρος αποσκευών: 615 lt
Τιμή: Από 27.300 € (το 1.4lt-125PS)

Log In or Create an account