Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Τι θα γίνει με τα ιστορικά αυτοκίνητα;

Ελλάδα 2:18
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι θα γίνει με τα ιστορικά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Τι θα γίνει με τα ιστορικά αυτοκίνητα;

ΝΕΑ

Ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Μαυραγάνης μας είπε ότι η λύση έχει αποτυπωθεί σε χαρτί. Του Τάκη Πουρναράκη 

Όπως ίσως γνωρίζετε από τον Οκτώβριο του 2017 έχουν ακινητοποιηθεί τα ιστορικά αυτοκίνητα με βάση τροπολογία που κατατέθηκε από την κυβέρνηση (ΦΕΚ 3641). Αυτό έγινε για να περιοριστούν τα φαινόμενα κατάχρησης των ιστορικών πινακίδων από τους ιδιοκτήτες τους αλλά προφανώς είχε και σημαντικές αρνητικές συνέπειες. Φαίνεται ότι στο υπουργείο κατάλαβαν το λάθος και προσπαθούν να το διορθώσουν. Μιλήσαμε απ’ αυτού στο πλαίσιο της ραδιοφωνικής μας εκπομπής ASpeed στον Α989 με τον υφυπουργό Νίκο Μαυραγάνη.

Τι σκοπεύετε να κάνετε για να διορθώσετε την κατάσταση;

Υπήρχε και υπάρχει κατά τη γνώμη μου μια στρέβλωση στη χρήση των ιστορικών αυτοκινήτων από λίγους θέλω να πιστεύω, που όμως δημιουργεί κακή εικόνα για όσους ορθά διατηρούν τα πολιτισμικά στοιχεία του τεχνικού πολιτισμού. Στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βιώνουμε το να βλέπεις δίπλα σου κάποιον να κυκλοφορεί αποφεύγοντας να πληρώνει τέλη και τεκμήρια αποτελεί πρόκληση. Έστω κι αν πρόκειται για 1 στους 100. 

Πόσοι κυκλοφορούσαν καθημερινά με ιστορικές πινακίδες;

Δεν μπορούμε να πούμε με ακρίβεια γιατί δεν υπήρχε μητρώο ιστορικών αυτοκινήτων αρχειοθετημένο από το Υπουργείο. Το δημιουργούμε τώρα. Είχαμε την αίσθηση ότι έπρεπε να πάρουμε μια ακραία θέση για να ταράξουμε τα νερά. Πιστεύω όμως ότι δεν πρέπει να τιμωρήσουμε την προσπάθεια που κάνουν κάποιοι συμπατριώτες μας για τη διατήρηση του τεχνικού πολιτισμού μέσα από τα ιστορικά αυτοκίνητα. Υπέγραψα απόφαση (είναι στο γραφείο του υπουργού κ. Σπίρτζη και εκκρεμεί η υπογραφή του) που δίνει τη δυνατότητα δυο φορές το μήνα, την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα να πηγαίνουν στα συνεργεία για συντήρηση. Επίσης να συμμετέχουν σε εκδηλώσεις κινούμενοι με το ιστορικό αυτοκίνητο δυο μέρες πριν και μια μέρα μετά. Επιπλέον να κινούνται δυο Κυριακές κάθε μήνα (την 2η και την 4η) στα όρια του νομού. Τέλος ζητάμε μια συγκεκριμένη διεύθυνση για να ξέρουμε που σταθμεύει το κάθε ιστορικό αυτοκίνητο. 

Προσωπικά πιστεύω ότι τα παλιά αυτοκίνητα δεν μπορούν να κάνουν πολλά χιλιόμετρα, αυτοπεριορίζονται για πρακτικούς λόγους…

Θα το δούμε σε ύστερο χρόνο ακόμη και το να αφεθεί ελεύθερη η χρήση τους. Εξαρτάται από το πώς χειρίζονται οι συμπολίτες μας και αντιμετωπίζουν τον νόμο. Έχουμε δει πολλές στρεβλώσεις. Το ιστορικό αυτοκίνητο είναι ένας χώρος που δημιουργεί ένα εφαλτήριο τουριστικής μετακίνησης. Είναι ένα πεδίο που μπορεί να φέρει τουρισμό από το εξωτερικό. Πιθανόν αφορά και ανθρώπους οικονομικά εύρωστους. 

Εδώ μπορείτε αν θέλετε να ακούσετε όλα όσα μας είπε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Μαυραγάνης.