NewsAuto.gr
ΝΕΑ

Πόσο πωλείται το θρυλικό μονοθέσιο του Senna;

Πριν από μερικούς μήνες, σας παρουσιάσαμε τα νέα ενός πολύ ιδιαίτερου αυτοκινήτου της F1 που θα οδηγούνταν σε δημοπρασία. Αυτό που δεν είχαμε τότε ήταν φωτογραφίες του, ή καλύτερα μια ιδέα για το πόσο κοστίζει τελικά. Τώρα όμως έχουμε απαντήσεις και για τα δύο…

Του ΓΙΑΝΝΗ ΤΣΙΡΟΓΙΑΝΝΗ (gt@newsauto.gr)

Η McLaren MP4 / 8A είναι το έκτο σασί που κατασκευάστηκε. Η μοναδική με την οποία ο θρυλικός Ayrton Senna κέρδισε το Grand Prix του Μονακό το 1993. Ήταν το τελευταίο ρεκόρ έξι νικών στον φημισμένο αγώνα. Ήταν επίσης μια από τις πέντε νίκες του Grand Prix που πήρε σε αυτό, την τελευταία σεζόν του με την ομάδα. Τον επόμενο χρόνο, η μεταπήδηση στη Williams έμελλε να του κοστίσει τη ζωή.

Εφοδιασμένη από ένα Ford /Cosworth V8 κινητήρα, η MP4/8A ήταν πιο απλά γνωστή ως MP4/8 πριν αναπτυχθεί το τροποποιημένο 8B. Αλλά το μοντέλο αυτό χρησιμοποιήθηκε ως δοκιμαστικό για έναν κινητήρα Lamborghini V12 και δεν αγωνίστηκε ποτέ. Η MP4 / 9 που ακολούθησε την επόμενη σεζόν χρησιμοποίησε ένα μοτέρ Peugeot V10. Την επόμενη σεζόν, η McLaren ξεκίνησε τη μακροχρόνια σχέση της με την Mercedes.

Η τελευταία McLaren του Senna θα «χτυπήσει» το μπλοκ δημοπρασιών στο Μονακό τον επόμενο μήνα. Η Bonhams (η οποία θα χειριστεί την πώληση της) δεν θα πει ακριβώς πόσο νομίζει ότι θα την πουλήσει, αλλά μας λέει ότι η τιμή πώλησης θα είναι «πάνω από πέντε εκατομμύρια ευρώ». Περίπου 6,2 εκατομμύρια δολάρια σε τρέχοντες συναλλαγματικές τιμές. Αλλά έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι θα ανέβει ακόμη πιο ψηλά. Ειδικά με όλη τη διαφημιστική εκστρατεία που περιβάλλει το καινούργιο supercar, McLaren Senna.

Η υψηλότερη τιμή που καταβάλλεται σε δημοπρασία για ένα σύγχρονο αυτοκίνητο F1 είναι τα 7,5 εκατομμύρια δολάρια όπως συνέβη με τη Sotheby που πούλησε τη Ferrari F2001 του Schumacher στη Νέα Υόρκη πέρυσι. Επιπλέον, αυτό δεν θα είναι το μοναδικό κομμάτι της ιστορίας του Senna από το Μονακό που θα κυκλοφορήσει στο Monte Carlo τον επόμενο μήνα. Ο ίδιος πλειστηριασμός θα πουλήσει επίσης το Toleman-Hart TG184 στο οποίο ο Ayrton αμφισβήτησε για πρώτη φορά το διάσημο αγώνα (σε μια αμφιλεγόμενη νίκη).