Live Κίνηση
Περισσότερα
ΝΕΑ

Πόσο επηρεάζει τα τροχαία η έλλειψη κλειστού αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη;

Ελλάδα 9:22
ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πόσο επηρεάζει τα τροχαία η έλλειψη κλειστού αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη;

ΝΕΑ

Πόσο επηρεάζει τα τροχαία η έλλειψη κλειστού αυτοκινητόδρομου στην Κρήτη;

ΝΕΑ

Το 2017 θρηνήσαμε στην Κρήτη 58 νεκρούς σε τροχαία δυστυχήματα. Το 2018 ξεκίνησε με το χειρότερο δυνατό τρόπο καθώς κι άλλοι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Advertisement
Advertisement

Του Τάκη Πουρναράκη

Προφανώς η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής, η κατανάλωση αλκοόλ, η μη συμμόρφωση με τον ΚΟΚ είναι οι κυριότερες αιτίες των δυστυχημάτων αυτών.
Πιθανώς όμως εάν υπήρχε ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης αυτό να ήταν ένα σημαντικό μέτρο πρόληψης. Την πρώτη μέρα του φθινοπώρου πέρυσι βρέθηκα στο Ηράκλειο της Κρήτης για να παρακολουθήσω ημερίδα για τα Τροχαία που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Advertisement
Advertisement

Συμμετείχαν φορείς απ’ όλη την Κρήτη και ένα απ’ όσα ακούστηκε αφορούσε στον ΒΟΑΚ: «Κάθε χρόνο που καθυστερεί 30 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους». Διαβάζω σε συνέντευξη που παραχώρησε ο πραγματογνώμων Αντώνης Καλαμαρίδης στην Ελένη Ζουμαδάκη για το flashnews: «Στον ΒΟΑΚ υπάρχουν πάρα πολλά κομμάτια δύσκολα, ειδικά από το Φόδελε ως το Ηράκλειο, εκεί που αδειάζουν τα απορριμματοφόρα του δήμου Ηρακλείου, όλες οι στροφές εκεί είναι θανατηφόρες. Το οδόστρωμα είναι χάλια, γλιστράει πάρα πολύ. Είναι τόσο επικίνδυνο ώστε μπορεί ένας οδηγός να παίρνει στροφή με κανονική ταχύτητα και πραγματικά το αυτοκίνητο να του γλιστρήσει. Εκεί είναι φορές που πραγματικά δεν φταίει ο οδηγός και φταίει αποκλειστικά το οδόστρωμα.

Ο ΒΟΑΚ είναι απαράδεκτος και ειδικά σε εκείνο το κομμάτι είναι χάλια. Τμηματικές παρεμβάσεις στον ΒΟΑΚ δεν θα λύσουν το πρόβλημα, είναι προσωρινές . Ακόμη και κόμβος να γίνει πχ στην Αγ. Πελαγία θα μειώσει τα τροχαία αλλά και πάλι θα γίνονται ατυχήματα. Αν δεν αλλάξει ο ΒΟΑΚ όπως πρέπει, από το Καστέλι ως την άλλη πλευρά της Κρήτης, δεν πρόκειται να μειωθούν αποτελεσματικά τα τροχαία της Κρήτης. Μακάρι να προλάβουμε να το δούμε να γίνεται αυτό το έργο, με τους ρυθμούς που προχωρά”.
Είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το ΒΟΑΚ και το πώς προχωρά το συγκεκριμένο έργο με το βουλευτή Ηρακλείου και γραμματέα της αξιωματικής αντιπολίτευσης Λευτέρη Αυγενάκη: «Στην Κρήτη το κακό έχει παραγίνει.

Μετά από κάθε δραματικό συμβάν ακούμε πολλά ‘ΑΝ’ για λίγες μέρες και μετά δε συμβαίνει τίποτα. Τα θανατηφόρα τροχαία συνεχίζονται και η λίστα μεγαλώνει. Πρέπει να ζητήσουμε από τους οδηγούς να είναι πιο προσεκτικοί και η Τροχαία να είναι πιο αυστηρή στο υπάρχων δίκτυο μέχρι να ξεκινήσουν τα έργα σωστά και οργανωμένα. Όλοι όσοι κυκλοφορούμε στο Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης – ο Θεός να τον κάνει – είμαστε υποψήφια θύματα. Υπάρχουν διαχρονικά ευθύνες σε όλα τα κόμματα που δεν έχει κατασκευαστεί κλειστός αυτοκινητόδρομος στο ΒΟΑΚ. Υπάρχουν διοικητικές και κοινοβουλευτικές ευθύνες, πολλά έργα σχεδιάστηκαν όσον αφορά στους αυτοκινητόδρομους και σήμερα είναι στη διάθεση των Ελλήνων πολιτών και επισκεπτών.

Advertisement

14 1d2

Ο τελευταίος μεγάλος οδικός άξονας που μένει να γίνει στην Ελλάδα για να έχει καλυφθεί καταρχήν το κεντρικό οδικό δίκτυο με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, είναι ο ΒΟΑΚ. Σήμερα οι οδηγοί έχουν συμπεριφορά άναρχη, επιθετική. Τα περισσότερα θανατηφόρα δεν είναι με τουρίστες. είναι με ντόπιους. Μέχρι πρότινος μιλούσαμε για ένα οδικό άξονα που θα ξεκινούσε από την Κίσσαμο ως τη Σητεία. Τα έργα βρίσκονται σε διάφορες φάσεις. Ο πρωθυπουργός είπε στις 27/9 στο Ηράκλειο ότι θα ξεκινήσει τον Οκτώβρη η στρατηγική μελέτη για τη δημοπράτηση του ΒΟΑΚ. Σωστό και έπρεπε να γίνει. Δεν έγινε όμως. Ταυτόχρονα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ο κ. Σπίρτζης προχωράει τον ΒΟΑΚ με προχειρότητα και ανευθυνότητα χωρίς μελέτη και σχεδιασμό, χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις χωρίς χρηματοδότηση. Πως υπολογίστηκε το ποσό των 1.5 δις ευρώ για το έργο;

Advertisement

14 1d1

Εμείς πιστεύουμε ότι το έργο αυτό πρέπει να γίνει σωστά. Είναι ένα αναπτυξιακό έργο για ολόκληρη την Κρήτη. Πρέπει να έχουμε όλα τα δεδομένα στα χέρια μας προτού αποφασίσουμε πως θα χρηματοδοτηθεί. Ο ΒΟΑΚ πρέπει να αποτελέσει έργο ΣΔΙΤ. Δηλαδή σύμβαση παραχώρησης με ρήτρες διαθεσιμότητας. Με χρηματοδότηση από τον ιδιώτη ανάδοχο και αποπληρωμή από το κράτος όταν ολοκληρωθεί το έργο. Η βασική χρηματοδότηση μπορεί να γίνει από Ευρωπαϊκούς μηχανισμούς όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το βασικό όμως είναι να φτιαχτεί η Στρατηγική μελέτη σκοπιμότητας. Με βάση αυτή τη μελέτη θα γνωρίζουμε πόσο θα κοστίσει ένα έργο από τη Σητεία μέχρι την Κίσσαμο. Τότε θα αναζητήσουμε τρόπο χρηματοδότησης. Σε καμία περίπτωση το κόστος χρηματοδότησης δε θα έρθει από τους χρήστες. Μπορεί να πάει ένα μέρος του κόστους στους επισκέπτες και να υπάρξει μέριμνα για τους μόνιμους κατοίκους».

Εδώ μπορείτε αν θέλετε να ακούσετε όλη τη συνέντευξη του Λευτέρη Αυγενάκη για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.

Advertisement